Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ και τα τρόλεϋ... φαντάσματα!

Το... μυστήριο με τα οχήματα που εμφανίζονται στο σύστημα τηλεματικής να έρχονται, αλλά δεν... φτάνουν ποτέ. Τα δρομολόγια που δεν πραγματοποιούνται, η έλλειψη συντονισμού, ο απαρχαιωμένος στόλος οχημάτων του ΟΑΣΑ και η δράση επιτήδειων από το προσωπικό.

Το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ και τα τρόλεϋ... φαντάσματα!

Σοβαρές δυσλειτουργίες που προκαλούν πλήγμα στην εικόνα του ΟΑΣΑ παρουσιάζει το σύστημα τηλεματικής μέσω του οποίου ενημερώνονται οι επιβάτες, σε περίπου 1.000 στάσεις ανά την Αθήνα ή μέσω εφαρμογής για φορητές συσκευές, για τον ακριβή χρόνο άφιξης των λεωφορείων ή των τρόλεϋ. Μέσω του ίδιου συστήματος, που εγκατέστησε και θα λειτουργεί για την επόμενη δεκαετία η κοινοπραξία Intrasoft International – Intrakat, η διοίκηση του ΟΑΣΑ έχει και ακριβή εικόνα για το που βρίσκεται κάθε όχημα του στόλου της.

Ομως, τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάζει ο απαρχαιωμένος στόλος οχημάτων του ΟΑΣΑ, σε συνδυασμό με τη δράση επιτήδειων από το προσωπικό, φαίνεται πως αντιστρέφουν την εξαιρετικά θετική εικόνα που είχαν αρχικά οι επιβάτες για το σύστημα τηλεματικής.

Τους τελευταίους μήνες πυκνώνει το φαινόμενο, ενώ η οθόνη μιας στάσης αναφέρει πως ένα λεωφορείο ή τρόλεϋ θα είναι μπροστά από τους επιβάτες π.χ. σε δέκα ή πέντε λεπτά, όταν φτάνει η ώρα άφιξης, το όχημα να έχει «εξαφανιστεί». Οπως εξηγεί ο νομικός Τάκης Αλεξανδράκης, ο οποίος είναι τυφλός και χρήστης των μέσων μαζικής μεταφοράς της Αθήνας, «κάθε μέρα ανακοινώνεται πότε θα περάσουν τα οχήματα της κάθε γραμμής, σ' ένα ηλεκτρονικό σύστημα τηλεματικής που υποτίθεται πως ενημερώνεται διαρκώς με νέα πραγματικά δεδομένα. Στην πράξη όμως τα μισά δρομολόγια δεν πραγματοποιούνται, και κανείς δεν ενημερώνει το σύστημα τηλεματικής».

Ο κ. Αλεξανδράκης, που χρησιμοποιεί την εφαρμογή του ΟΑΣΑ για ευκολία, αλλά και για ασφάλεια, όπως λέει, περιγράφει στο ιστολόγίο του μιας πρόσφατη εμπειρία. «Παρακολουθούσα με την χρήση της εφαρμογής, την πορεία του οχήματος που επιθυμούσα να επιβιβαστώ, από την αφετηρία έως και την ώρα που θα έφτανε στη στάση που το ανέμενα. Το αναζήτησα την ώρα που το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΑΣΑ με ενημέρωσε πως έφτασε στη στάση που βρισκόμουν αλλά δεν το εντόπισα. Σκέφτηκα λοιπόν πως είχε σταθεί λίγο πριν τη στάση ή λίγο πιο μετά και το έχασα γιατί δεν αντιλήφθηκα την άφιξη του. Αμέσως συνειδητοποίησα πως όλοι όσοι βρίσκονταν στην ίδια στάση δίπλα μου, ήταν απορημένοι όπως κι εγώ, αναζητώντας το "αόρατο" όχημα στο οποίο κανείς δεν επιβιβάστηκε γιατί ποτέ δεν πέρασε, όμως το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ έδειχνε πως υπήρχε και ...πράγματι πέρασε από μπροστά μας μερικά δευτερόλεπτα πριν και τώρα κατευθυνόταν στην επόμενη στάση!»

Στην πραγματικότητα, το όχημα ουδέποτε πέρασε από την στάση, αφού ουδέποτε ξεκίνησε από την αφετηρία! Μένει να εξακριβωθεί με ποιον ακριβώς τρόπο καταφέρνουν κάποιοι να μπαίνουν στο σύστημα του ΟΑΣΑ ώστε να δείχνει πως ένα όχημα πλησιάζει σε μια στάση, χωρίς ποτέ να έχει ξεκινήσει το δρομολόγιο!

Το ερώτημα είναι, επίσης, πόσα τέτοια δρομολόγια «κλέβουν» κάθε ημέρα οι οδηγοί του ΟΑΣΑ ή αν η διοίκηση έχει δώσει εντολή να εμφανίζονται δρομολόγια στο σύστημα τηλεματικής, χωρίς στην πραγματικότητα να υπάρχουν και τα οχήματα που τα εκτελούν!

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα κρούσματα με τα οχήματα – φαντάσματα, που δήθεν πλησιάζουν μια στάση σύμφωνα με το σύστημα τηλεματικής χωρίς ποτέ να εμφανίζονται είναι καθημερινά. Εντοπίζονται κυρίως τις ώρες μη αιχμής και τα Σαββατοκύριακα όπου μπορεί οι επιβάτες να περιμένουν σε μια στάση, να βλέπουν πως ένα λεωφορεί ή τρόλεϋ έρχεται π.χ. σε πέντε λεπτά και ξαφνικά να χάνεται από την οθόνη. Στη συνέχεια βλέπουν πως άλλο όχημα της ίδιας λεωφορειακής γραμμής έρχεται σε 30 λεπτά, αλλά και πάλι εξαφανίζεται από την οθόνη λίγο πριν φτάσει στην στάση! ‘Η η οθόνη δείχνει πως είναι μπροστά στη στάση, χωρίς να υπάρχει!

Ειδικά για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, όπως ο κ. Αλεξανδράκης, το σύστημα τηλεματικής και η σχετική εφαρμογή είναι πολύ χρήσιμα γιατί μπορούν να βγουν από το σπίτι ή το γραφείο τους λίγα λεπτά πριν φτάσει το λεωφορείο και να μην περιμένουν άσκοπα στις στάσεις. Επιπλέον, όπως λέει ο ίδιος, νιώθουν και μεγαλύτερη ασφάλεια αφού τους επιτρέπει να πάνε στη στάση λίγο πριν την άφιξη του οχήματος.

Η υλοποίηση και η λειτουργία του έργου «γίνεται μέσω σχήματος ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), με τον ιδιωτικό τομέα να αναλαμβάνει τον λεπτομερή σχεδιασμό, την αγορά και την εγκατάσταση του εξοπλισμού, τη συντήρηση, τη τεχνική υποστήριξη και τις απαραίτητες ανανεώσεις εξοπλισμού και λογισμικού για 10,5 έτη λειτουργίας.

Μετά τη πάροδο της αρχικής 12ετούς περιόδου κατασκευής και λειτουργίας, η υποδομή θα περάσει στον ΟΑΣΑ ο οποίος θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρησή της. Ανάδοχος της δωδεκαετούς σύμβασης του έργου είναι η εταιρεία ειδικού σκοπού Advanced Transport Telematics AE η οποία προέκυψε από τις Intrasoft International και Intracom Κατασκευές».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v