Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προχωρά ο διαγωνισμός για ανανέωση του στόλου ΟΑΣΑ-ΟΑΣΘ

Μέχρι και 820 οχήματα προβλέπεται πως θα προμηθευτεί το δημόσιο για την ανανεώση του στόλου οχημάτων στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στα 461 εκατ. ευρώ ο αρχικός προϋπολογισμός του μεγάλου διαγωνισμού.

Προχωρά ο διαγωνισμός για ανανέωση του στόλου ΟΑΣΑ-ΟΑΣΘ

Τα 461 εκατ. ευρώ αγγίζει ο προϋπολογισμός του μεγάλου διαγωνισμού που προωθεί το υπουργείο Υποδομών για την προμήθεια νέων αστικών λεωφορείων, αντιρυπαντικής τεχνολογίας ώστε να αντικατασταθεί ο παμπάλαιος στόλος οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, αντικείμενο της σύμβασης «είναι η προμήθεια Αστικών Λεωφορείων διαφορετικών τεχνολογιών για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η προμήθεια παρελκομένων (φορτιστών βραδείας φόρτισης και ταχυφορτιστών) αυτών και η συντήρηση – επισκευή των αστικών λεωφορείων και των παρελκομένων τους» για χρονική περίοδο 15 ετών.

Με την ανάθεση της συντήρησης στους ιδιώτες που θα προμηθεύσουν τα λεωφορεία αντιμετωπίζεται και το γνωστό πρόβλημα με τις τεχνικές υπηρεσίες των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών, το οποίο έχει επισημάνει πολλές φορές ο κ. Σπίρτζης.

Συγκεκριμένα, με τον διαγωνισμό το υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσει στην «προμήθεια 100 πετρελαιοκίνητων αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18 μέτρων (m), κατηγορίας EURO VI, 200 απλών αστικών λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 m (CNG), με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 330, 190 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 12m, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320». Ο μειοδότης θα προχωρήσει, επίσης στην «προμήθεια παρελκόμενων, ήτοι 190 σταθερών φορτιστών βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320, 13 κινητών φορτιστών βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 9, ήτοι, σύνολο 22 και 19 ταχυφορτιστών, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 13, ήτοι, σύνολο 32, για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία».

Επιπλέον θα αναλάβει την «εκπόνηση όλων των μελετών και σχεδίων που απαιτούνται από τις Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης, καθώς των τελικών σχεδίων κατασκευής των λεωφορείων «ως κατασκευάσθη» (as built)» και την «προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, την λειτουργία, την συντήρηση, την γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και των φορτιστών, καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος».

Το σχήμα που θα προμηθεύσει τα λεωφορεία θα αναλάβει, με βάση την ίδια σύμβαση, και «την συντήρηση και επισκευή των αστικών λεωφορείων όλων των τύπων και των παρελκομένων τους, για χρονικό διάστημα 15 ημερολογιακών ετών από την οριστική παραλαβή του κάθε λεωφορείου ή/και του κάθε παρελκομένου».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v