Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Απόνερα από την καθήλωση των Boeing MAX στον ελληνικό τουρισμό

Αναταράξεις μέσω Τσεχίας σε ελληνικούς προορισμούς και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις φέρνει η καθήλωση στο έδαφος των Boeing 737 Max. Γιατί, πώς και ποιοι προορισμοί επηρεάζονται.

Απόνερα από την καθήλωση των Boeing MAX στον ελληνικό τουρισμό

Μέχρι τις ελληνικές παραλίες απειλούν να φθάσουν τα… απόνερα από τις ανακατατάξεις στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών αλλά και την καθήλωση στο έδαφος των αεροπλάνων 737 Max της αμερικανικής κατασκευάστριας Boeing.

Η πιο πρόσφατη εξέλιξη αφορά την τσεχική αεροπορική εταιρεία Smartwings (πρώην Travel Service), η οποία υποχρεώθηκε να καθηλώσει στο έδαφος τα νεοαποκτηθέντα Boeing 737 Max, ύστερα από εντολή της Boeing προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες του κόσμου που είχαν προμηθευτεί αεροπλάνα αυτού του τύπου, μετά τις πρόσφατες αεροπορικές τραγωδίες.

Η τσεχική εταιρεία αναπροσάρμοσε τον σχεδιασμό της, προκειμένου τα δρομολόγια που είχαν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν από άλλα αεροσκάφη του στόλου της, τα οποία, όμως, είναι μικρότερης χωρητικότητας από τα B737 Max. Η κίνηση είχε ως αποτέλεσμα να επηρεαστούν τα προγράμματα ταξιδιωτικών οργανισμών που στέλνουν πελάτες τους, μεταξύ άλλων προορισμών, και στην Ελλάδα.

Έτσι, ένας από τους ισχυρότερους ταξιδιωτικούς ομίλους της Τσεχίας, ο Blue Style, αποφάσισε με τη σειρά του να αναπροσαρμόσει τα σχέδιά του για την Ελλάδα καθώς έχει πλέον στη διάθεσή του λιγότερες θέσεις απ’ όσες είχε προγραμματίσει αρχικά.

Η αλλαγή σχεδίων μεταφράστηκε σε «ψαλίδισμα» των συμβολαίων που είχε υπογράψει ο Blue Style με ελληνικά ξενοδοχεία, προκειμένου να μην υποχρεωθεί να «κόψει» εντελώς κάποια ξενοδοχεία από το πρόγραμμά του. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η μείωση των δεσμευμένων δωματίων φθάνει το 15%.

Σε ανάλογες κινήσεις με τον Blue Style φέρεται να προχώρησε και ο, επίσης τσεχικός, ταξιδιωτικός οργανισμός Exim, ο οποίος ανήκει πλέον στον γερμανικό τουριστικό όμιλο Rewe.

Ας σημειωθεί πως η αεροπορική εταιρεία Smartwings πετά προς ελληνικούς προορισμούς όχι μόνο από την Τσεχία αλλά και τη Σλοβακία και την Πολωνία.

Μια εικόνα για τους ελληνικούς προορισμούς που αναμένεται να δεχθούν τις συνέπειες της αναπροσαρμογής πλάνων των ξένων ταξιδιωτικών ομίλων αποτυπώνουν τα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ) που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr. Τα στοιχεία αναφέρονται στον αρχικό προγραμματισμό θέσεων που είχε γίνει έως τις 31 Ιανουαρίου και αφορούσε δρομολόγια που είχαν δηλώσει την πρόθεσή τους να πραγματοποιήσουν οι αεροπορικές εταιρείες τη θερινή περίοδο 2019.

Σύμφωνα με αυτά, η Smartwings φέρεται να έχει προγραμματίσει συνολικά 701.736 θέσεις σε δρομολόγια προς 18 ελληνικούς προορισμούς. Οι βασικοί της προορισμοί, ωστόσο, είναι πέντε καθώς είχε προγραμματίσει 210.535 θέσεις προς το Ηράκλειο, 167.454 προς Ρόδο, 73.332 θέσεις για την Κέρκυρα, 57.846 για την Κω και 57.290 για τη Ζάκυνθο.

Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στους συγκεκριμένους πέντε προορισμούς φαίνεται πως θα υποστούν τις όποιες συνέπειες από τις περικοπές των ξένων τουρ οπερέιτορ στα δεσμευμένα δωμάτια.

Η εξέλιξη με αφορμή την καθήλωση των Boeing 737 Max δεν απειλεί, όμως, αποκλειστικά και μόνο μεμονωμένες -αν και αρκετές- ξενοδοχειακές και άλλες επιχειρήσεις. Δημιουργεί, συγκυριακά έστω, πρόσθετες δυσκολίες στην προσπάθεια του ελληνικού τουρισμού να διευρύνει το πελατολόγιό του, ενισχύοντας τους δεσμούς του με δυναμικά ανερχόμενες αγορές.

Υπενθυμίζεται πως Τσεχία και Πολωνία αποτελούν δύο από τις ταχύτερα ανερχόμενες αγορές του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια. Στις αναταράξεις λόγω Boeing από την αγορά της Τσεχίας θα πρέπει να συνυπολογιστούν τα κενά αέρος και στην αγορά της Πολωνίας, μετά την πτώχευση του αεροπορικού ομίλου Small Planet το Νοέμβριο του 2018.

Σημειώνεται πως η Small Planet Germany και η Small Planet Lithuania φέρονταν να έχουν προγραμματίσει 236.110 θέσεις η πρώτη και 465.721 θέσεις η δεύτερη σε δρομολόγια προς ελληνικούς προορισμούς το φετινό καλοκαίρι (στοιχεία Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων έως 31/1/2019).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v