Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τουρισμός: Στροφή Γερμανών σε κρατήσεις τελευταίας στιγμής

Μικρή άνοδος της ζήτησης τον Μάρτιο. Σε αρνητικό έδαφος οι συνολικές κρατήσεις διακοπών για το καλοκαίρι. Πώς ερμηνεύουν τις χαμηλές στροφές των κρατήσεων παράγοντες της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς. Τι ελπίζουν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες.

Τουρισμός: Στροφή Γερμανών σε κρατήσεις τελευταίας στιγμής

Επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις παραγόντων του τουρισμού πως οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής (late bookings) θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό φέτος τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στη Γερμανία, η οποία αποτελεί τη «ναυαρχίδα» των κύριων αγορών του.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας καταναλωτικών ερευνών Gfk (Gfk Travel Insights), οι κρατήσεις καλοκαιρινών διακοπών στην αγορά της Γερμανίας κατέγραψαν άνοδο 2% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Ο συνολικός όγκος κρατήσεων για το καλοκαίρι, ωστόσο, παραμένει σε αρνητικό έδαφος (-1%) σε σύγκριση με πέρυσι. Η ασθενική άνοδος του Μαρτίου, μάλιστα, προήλθε εξ ολοκλήρου, σύμφωνα με την Gfk, από απευθείας (online) κρατήσεις καθώς οι πωλήσεις των παραδοσιακών ταξιδιωτικών γραφείων κυμάνθηκαν στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς.

Τα στοιχεία προέρχονται από την ανάλυση από 2.000 αντιπροσωπευτικά ταξιδιωτικά γραφεία, online γραφεία ταξιδίων (OTAs) και ιστοσελίδες τουρ οπερέιτορ.

Η άνοδος 2% των κρατήσεων τον Μάρτιο αποτέλεσε συνέχεια της μικρής ανόδου κατά 1% και τον Φεβρουάριο. Εξέλιξη η οποία, κατά τους αναλυτές, ενδέχεται να σηματοδοτεί ανάκαμψη της ζήτησης για καλοκαιρινές διακοπές, ύστερα από τη σημαντική πτώση των κρατήσεων κατά 9% στο τρίμηνο Νοεμβρίου-Ιανουαρίου.

Οι αναλυτές, πάντως, επισημαίνουν το γεγονός πως η σύγκριση γίνεται με τους αντίστοιχους μήνες της προηγούμενης τουριστικής περιόδου, κατά την οποία είχε καταγραφεί μεγάλη αύξηση στην αγορά προκρατήσεων (early bookings), η οποία έφθανε το +15% μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2018.

Τα στοιχεία, δηλαδή, αποτυπώνουν πρακτικά το γεγονός πως, ενώ την προηγούμενη χρονιά οι Γερμανοί έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις στην αγορά προκρατήσεων, φέτος δείχνουν να αναβάλλουν τις αποφάσεις τους γι’ αργότερα.

Μερίδα παραγόντων της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς φέρεται να αποδίδει τις χαμηλές στροφές των κρατήσεων σε στάση αναμονής των Γερμανών ταξιδιωτών, προκειμένου να διαπιστώσουν αν ο καιρός στη Γερμανία θα είναι και φέτος εξίσου θερμός όπως το 2018. Με βάση τη συγκεκριμένη εκτίμηση, σημαντικό μέρος της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς εμφανίζεται να ελπίζει μόνο σε ισχυρή άνοδο των κρατήσεων το επόμενο διάστημα (late bookings), προκειμένου να καταγράψουν αύξηση πωλήσεων φέτος.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, πτώση καταγράφουν οι κρατήσεις για την άνοιξη, με τη μείωση για τον Μάιο να φθάνει το 14%. Για τον Ιούνιο, ωστόσο, οι κρατήσεις σημειώνουν αύξηση 10%, η οποία αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στο γεγονός πως τον συγκεκριμένο μήνα σε αρκετά ομόσπονδα κρατίδια της χώρας υπάρχουν σχολικές διακοπές μίας εβδομάδας, με την ευκαιρία της Πεντηκοστής. Μικρή υστέρηση σε σύγκριση με πέρυσι εμφανίζουν, μέχρι στιγμής, οι κρατήσεις και για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v