Δύο σχέδια της προτεινόμενης τροπολογίας για τη νέα απόπειρα πώλησης των λιγνιτικών μονάδων κυκλοφορούσαν στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τις τελευταίες μέρες.
Το ένα προέβλεπε την καθιέρωση μηχανισμού αντιστάθμισης κινδύνων τετραετούς διάρκειας από την υπογραφή της μεταβίβασης των μετοχών των Μεγαλόπολης και της Μελίτης και το δεύτερο την απάλειψη της συγκεκριμένης ρύθμισης.
Το πρώτο draft είχε διάρκεια ζωής, σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι προχθές, ίσως μέχρι και τις χθεσινές πρωινές ώρες. Τελικά δεν πέρασε καθώς η Κομισιόν εξέφρασε επιφυλάξεις ως προς τη δυνατότητα θέσπισής του σε νομοθετικό κείμενο. Πηγές θέλουν την DG COMP ότι διευκρίνισε στο ΥΠΕΝ πως η καθιέρωση ενός τέτοιου μηχανισμού, που θα αποτελέσει και κίνητρο για τους επενδυτές, θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ του πωλητή, δηλαδή της ΔΕΗ, και των υποψήφιων αγοραστών. Αυτή θα διεξαχθεί στη διάρκεια σύνταξης του τελικού κειμένου της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών (SPA).
Έτσι, χθες πήρε τον δρόμο για τη Βουλή το δεύτερο σχέδιο της τροπολογίας που δεν περιελάμβανε αυτή τη ρύθμιση. Πάντως, υπάρχουν και οι φωνές της αγοράς που λένε πως στον βαθμό που οι Βρυξέλλες δεν δώσουν ένα θετικό σινιάλο για τον μηχανισμό αποζημίωσης της λιγνιτικής ισχύος των μονάδων (ΑΔΙ) και δεν καθιερωθεί ο προαναφερόμενος μηχανισμός, τότε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού δεν θα διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα αποτελέσματα του πρώτου.
Σημαντικό ρόλο, βέβαια, ως προς την τύχη του διαγωνισμού θα παίξει και το πραγματικό αποτέλεσμα της εθελουσίας εξόδου που έκανε η ΔEH στις δύο πωλούμενες λιγνιτικές μονάδες καθώς και η αποσαφήνιση των διαπραγματεύσεων μεταξύ ΔEH και του ιδιοκτήτη των ορυχείων της Αχλάδας (εφοδιάζεται η μονάδα της Μελίτης).
Όλα αυτά μένουν να αποσαφηνιστούν στο προσεχές και σύντομο χρονικό διάστημα της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτή προσγειώνει… το ύψος της αποτίμησης της Μελίτης και της Μεγαλόπολης καθώς προβλέπει ότι η δημόσια εταιρεία «δύναται να ορίσει εκτιμητή. Στην περίπτωση αυτή, ο εκτιμητής λαμβάνει υπόψη του αντίστοιχες εμπορικές συναλλαγές στην ευρωπαϊκή αγορά και τα αποτελέσματα του προηγούμενου διαγωνισμού». Επιπλέον οι νέες διατάξεις ορίζουν για το fairness opinion: «Η ΔEH υποχρεούται να ορίσει εκτιμητή, ο οποίος δεν λαμβάνει υπόψη την εκτίμηση που τυχόν υποβλήθηκε (σ.σ. στον προηγούμενο διαγωνισμό)».
Τέλος, απομένει να ξεκαθαρίσει και ο χρόνος της δημοσίευσης της δημόσιας πρόσκλησης της επιχείρησης για την πώληση αλλά και της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών όπως και του κλεισίματος των συναλλαγών.