Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι κόντρες σε Εγνατία και υπερταμείο στο στόχαστρο των δανειστών

Οι πρωτοβουλίες των τελευταίων εβδομάδων βελτίωσαν την εικόνα στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, αλλά η Κομισιόν επισημαίνει τις αρρυθμίες στη λειτουργία του υπερταμείου και τις μεγάλες καθυστερήσεις στον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού.

Οι κόντρες σε Εγνατία και υπερταμείο στο στόχαστρο των δανειστών

Σειρά κυβερνητικών ρυθμίσεων και παρεμβάσεων μέσα στο τελευταίο δίμηνο έβαλαν πάλι σε τροχιά τον σχεδιασμό για τις ιδιωτικοποιήσεις, σύμφωνα με τη 2η μεταμνημονιακή έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην οποία καταγράφονται προβληματισμοί κυρίως για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και τις «συνεχείς καθυστερήσεις» σε κάποιους άλλους. Στην έκθεση τονίζεται πως οι αρχές «πρέπει να επιταχύνουν» σειρά συναλλαγών για το 2019, με βάση και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση έναντι των δανειστών.

Ωστόσο και στο μέτωπο της Εγνατίας Οδού, τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν πρωτοβουλίες άρσης του αδιεξόδου, ενώ σημαντικά βήματα έγιναν και για το Ελληνικό, με την έκθεση να αναφέρει πως μπορεί να ολοκληρωθεί η συμφωνία με το επενδυτικό σχήμα υπό την Lamda Development προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου.

Στην έκθεση επισημαίνονται, πάντως, σειρά θεμάτων που συνδέονται με το υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) όπως η αδυναμία προσέλκυσης ικανών στελεχών για τις ΔΕΚΟ που ελέγχει, εξαιτίας των χαμηλών αμοιβών με βάση τη νομοθεσία. Πρόκειται για θέμα που έχει δεσμευτεί πως θα λύσει η κυβέρνηση, με νομοθετική ρύθμιση την οποία είχε επιχειρήσει να περάσει και στο παρελθόν αλλά απέσυρε. Επισημαίνεται, επίσης, πως η κυβέρνηση προωθεί ρυθμίσεις που έρχονται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει για το υπερταμείο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι ρυθμίσεις για τα 23 μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, η αξιοποίηση των οποίων, όπως επισημαίνουν οι δανειστές, έχει περάσει στο υπερταμείο.

Μεγάλη καθυστέρηση για χωροταξικούς, νομικούς και άλλους λόγους καταγράφεται στη μεταφορά του συγκροτήματος του Ολυμπιακού Σταδίου (ΟΑΚΑ) στο υπερταμείο. Η διαδικασία δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2020, με την έκθεση να επισημαίνει πως «έπειτα από σειρά καθυστερήσεων», τώρα ασχολούνται με το ζήτημα «ανώτατα στελέχη» της κυβέρνησης. Προωθούνται, επίσης, διαγωνισμοί για συντήρηση και επισκευές στο ΟΑΚΑ, ώστε να παραδοθεί «σε καλή κατάσταση» στο υπερταμείο.

Για το Ελληνικό, αναφέρεται πως η Lamda Development κατέθεσε σειρά μελετών στις 6 Φεβρουαρίου ενώ στις 18 Φεβρουαρίου παραδόθηκε η Ολοκληρωμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και άνοιξε ο δρόμος για σειρά αδειοδοτήσεων. Επισημαίνονται οι καθυστερήσεις στον διαγωνισμό για την άδεια καζίνο αλλά τονίζεται πως βγήκε προ ημερών στον αέρα.

Για την Εγνατία Οδό, καταγράφονται οι περισσότερες εκκρεμότητες. Επισημαίνεται, για παράδειγμα, πως η Αρχή Σηράγγων παρουσίασε προ ημερών πιο «επιθετικό» χρονοδιάγραμμα αδειοδοτήσεων των σηράγγων του οδικού άξονα, με τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού να έχει δεσμευτεί πως θα καταθέσει όλα τα στοιχεία μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών καλείται να εγκρίνει τον προϋπολογισμό της Εγνατία Οδός ΑΕ για το 2019, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή των υπόλοιπων σταθμών διοδίων και των έργων συντήρησης. Για το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής και της αναμενόμενης έγκρισης της Κομισιόν έχει προγραμματιστεί συνάντηση της ελληνικής πλευράς με τους κοινοτικούς στις 5 Μαρτίου. Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου αναμένεται να λυθεί και η εκκρεμότητα με το νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατία Οδός ΑΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v