ΗΠΑ και Ασία βάζουν «πλάτη» στον ελληνικό τουρισμό

Έντονη κινητικότητα για την απευθείας αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με στρατηγικής σημασίας διηπειρωτικές αγορές. Η κινεζική εταιρεία που ετοιμάζεται να ξεκινήσει απευθείας πτήσεις και το «τεστ ντράιβ» από την... Κορέα.

ΗΠΑ και Ασία βάζουν «πλάτη» στον ελληνικό τουρισμό

Κομβική χρονιά προδιαγράφεται πως θα είναι το 2019, στην προσπάθεια του ελληνικού τουρισμού να εξισορροπήσει τη δεσπόζουσα θέση που κατέχουν οι ευρωπαϊκές χώρες στο χαρτοφυλάκιο αγορών του, με το άνοιγμα δυναμικών, υπερπόντιων αγορών στην Ασία και την Αμερική.

Τα στοιχεία Ιανουαρίου για τον προγραμματισμό θέσεων του φετινού καλοκαιριού από τις αεροπορικές εταιρείες ενίσχυσαν τα σενάρια πως ο ελληνικός τουρισμός δείχνει να εισέρχεται σε περίοδο σταθεροποίησης των μεγεθών του. Σταθεροποίηση η οποία, υπό προϋποθέσεις, ενδέχεται να συνδυαστεί και με ελαφρά υποχώρηση της τουριστικής κίνησης από βασικές ευρωπαϊκές αγορές.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, καταγράφεται έντονη κινητικότητα για νέα δρομολόγια που θα συνδέουν την ελληνική πρωτεύουσα με την Ασία και τη Βόρεια Αμερική. Σχέδια τα οποία θα υλοποιηθούν από φέτος σε κάποιες περιπτώσεις (ΗΠΑ, Κορέα) ή θα δοκιμαστούν την τρέχουσα χρονιά, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η υλοποίησή τους το 2020.

Σύμφωνα με παράγοντες της εγχώριας ταξιδιωτικής αγοράς, οι διεργασίες που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με τη συμμετοχή αεροπορικών εταιρειών και τουρ οπερέιτορ διαμορφώνουν το έδαφος για το, επί της ουσίας, άνοιγμα της αγοράς της Κίνας και την περαιτέρω ενίσχυση του ειδικού βάρους της αγοράς των ΗΠΑ.

Οι ίδιες πηγές, ταυτόχρονα, εκτιμούν πως δημιουργούνται ριζικά νέα δεδομένα στο πελατολόγιο του ελληνικού τουρισμού, το οποίο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα αποτυπωθεί στη μείωση του ειδικού βάρους των αγορών της Ευρώπης σε συνδυασμό με ενίσχυση του ειδικού βάρους των μακρινών αγορών.

Εξέλιξη η οποία, εφόσον επιβεβαιωθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς, θα ισοδυναμεί με ισχυρή τονωτική «ένεση». Τόσο σε επίπεδο αριθμού επισκεπτών όσο και εσόδων, ενώ εκτιμάται πως θα επιδράσει θετικά στους δείκτες μέσης δαπάνης (σ.σ. των ξένων τουριστών) ανά ταξίδι και διανυκτέρευση.

Κυβερνητική πηγή εξέφραζε την εκτίμηση πως αποτελούν εφικτό στόχο για το 2019 τα 21,5 εκατ. αεροπορικές αφίξεις. Εκτίμηση, σύμφωνα με την οποία αναμένεται νέα αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς Αθήνα, ενώ η συνολική κίνηση από το εξωτερικό προς τους προορισμούς της περιφέρειας της χώρας αναμένεται να κυμανθεί (με αυξομειώσεις κατά περιοχή) στα επίπεδα του 2018.

Μεγάλος κερδισμένος από τη διαφαινόμενη ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από Ασία και Αμερική προεξοφλείται πως θα είναι το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας. Το 2019 αναμένεται νέα αύξηση επιβατικής κίνησης. Ήδη, στο ξεκίνημα του χρόνου το αεροδρόμιο φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, να κατέγραψε άνοδο 8,5% τον Ιανουάριο και σχεδόν 11% τον Φεβρουάριο.

Ξενοδοχειακές πηγές, την ίδια στιγμή, αναφέρουν πως η αναμενόμενη -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- νέα άνοδος της κίνησης προς Αθήνα θα πυροδοτήσει ένα νέο κύκλο αντιπαραθέσεων με επίκεντρο τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες τύπου Airbnb, τα προσδοκώμενα έσοδα Δημοσίου και των επιχειρήσεων του κλάδου αλλά και τον βαθμό «μετάφρασης» της αυξημένης ζήτησης σε θέσεις απασχόλησης.

Οι χειροπιαστές εξελίξεις αφορούν στην αγορά των ΗΠΑ, από την οποία αναμένεται περαιτέρω ενίσχυση της ταξιδιωτικής κίνησης προς την Αθήνα. Η συγκεκριμένη αγορά αποτελεί παραδοσιακά την υπ’ αριθμόν ένα «δεξαμενή» πελατών της Αθήνας και επιβατών για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Η νέα άνοδος της κίνησης αναμένεται μετά τις σημαντικές προσθήκες νέων δρομολογίων από δύο εταιρείες. Έτσι, το καλοκαίρι θα υπάρχουν πέντε απευθείας πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Δύο από την Delta ενώ από ένα δρομολόγιο θα πραγματοποιούν η Emirates, η United Airways και πολύ πρόσφατα ανακοίνωσε την καθημερινή της πτήση η Norwegian.

Ταυτόχρονα, η American Airlines, που συνέδεε απευθείας την Αθήνα με τη Φιλαδέλφεια, φέτος προσθέτει απευθείας πτήσεις από Αθήνα προς Σικάγο.

Κινεζικός πυρετός

Παράγοντες της εγχώριας αεροπορικής και ταξιδιωτικής αγοράς συγκλίνουν στην εκτίμηση πως η φετινή θα είναι χρονιά «τεστ ντράιβ» για το πολυαναμενόμενο άλμα της τουριστικής κίνησης από την Κίνα και τη νοτιοανατολική Ασία.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεργασίες που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη έχουν δύο κινεζικές και δύο κορεατικές αεροπορικές εταιρείες.

Η κίνηση της Air China το Σεπτέμβριο του 2017 να μετατρέψει το δρομολόγιο Πεκίνο-Μόναχο-Αθήνα σε απευθείας σύνδεση της Αθήνας με το Πεκίνο είχε ήδη ορατά αποτελέσματα. Κι αυτό καθώς το 2018 οι ταξιδιώτες από την Κίνα που ήρθαν στην Ελλάδα κατέγραψαν άνοδο 73%. Η κινεζική εταιρεία, μάλιστα, φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει τα δρομολόγιά της προς Αθήνα το φετινό καλοκαίρι, πέραν των τριών πτήσεων που πραγματοποιεί κάθε βδομάδα.

Η αύξηση των Κινέζων επισκεπτών στην Ελλάδα το 2018 συνοδεύτηκε από μια σημαντική ανακατάταξη στο αεροδρόμιο της Αθήνας αφού η Κίνα συμπεριλαμβάνεται από πέρυσι στις 20 μεγαλύτερες αγορές του.

«Ελευθέριος Βενιζέλος»

Η κινητικότητα στα δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας και Κίνα, ωστόσο, δεν εξαντλείται στην Air Chian. Μια δεύτερη κινεζική εταιρεία φέρεται έτοιμη να ξεκινήσει δρομολόγια προς τη χώρα μας.

Πρόκειται για την Juneyao Airlines, η οποία εδρεύει στη Σανγκάη και φέρεται έτοιμη να οριστικοποιήσει τις αποφάσεις της για απευθείας σύνδεση της Σανγκάης με την Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, καταβάλλεται προσπάθεια να ξεκινήσουν δρομολόγια από τον Απρίλιο ενώ αν δεν καταστεί αυτό δυνατό, η απόφαση θα αφορά το 2020.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Juneyao Airlines, η απευθείας σύνδεση Αθήνα-Σανγκάη θα αποτελεί μέρος ενός δρομολογίου Σανγκάη-Δουβλίνο, που σκοπεύει να εγκαινιάσει η κινεζική εταιρεία.

Η είσοδός της στην ελληνική αγορά φέρεται να αποτελεί μέρος ενός στρατηγικού σχεδίου επέκτασής της στην Ευρώπη μέσω απευθείας δρομολογίων από τη Σανγκάη προς τρεις περιφερειακούς ευρωπαϊκούς προορισμούς: Αθήνα, Δουβλίνο, Ελσίνκι.

Το σχεδιαζόμενο δρομολόγιο της Juneyao ενδέχεται να  δρομολογήσει τη συνεργασία της κινεζικής εταιρείας με την Aegean Airlines, προκειμένου οι πελάτες της Juneyao Airlines να συνεχίζουν με αεροπλάνα της ελληνικής εταιρείας (Olympic Air) το ταξίδι τους σε άλλους ελληνικούς προορισμούς. Οι δύο εταιρείες μετέχουν, άλλωστε, στην ίδια αεροπορική συμμαχία (Star Alliance) και, σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.

Κορεατικό «τεστ ντράιβ»

Σε κορεατικό… τεστ ντράιβ επί ελληνικού εδάφους παραπέμπουν, την ίδια στιγμή, οι κινήσεις δύο κορεατικών αεροπορικών εταιρειών. Πρόκειται για τις εταιρείες Korean Air και Asiana, οι οποίες φέρονται να έχουν αποφασίσει να «τσεκάρουν» την ελληνική αγορά με μικρό ρίσκο. Έτσι, η Korean Air πρόκειται να ξεκινήσει από τον Απρίλιο απευθείας δρομολόγια από τη Σεούλ προς την Αθήνα, σε στενή συνεργασία με τουρ οπερέιτορ. Πηγή της ελληνικής αγοράς αερομεταφορών εξήγησε στο Euro2day.gr πως η κίνηση αφορά συνολικά 10 πτήσεις, με σκοπό να αναβαθμιστεί η σύνδεση στη συνέχεια.

Πληροφορίες θέλουν τη δεύτερη ισχυρότερη αεροπορική εταιρεία της Κορέας Asiana να εξετάζει παρόμοιο δρομολόγιο από φέτος. Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν φαίνεται να έχουν οριστικοποιηθεί οι σχετικές αποφάσεις καθώς οι αρμόδιες ελληνικές αρχές δεν έχουν ενημερωθεί από την κινεζική εταιρεία για ένα τέτοιο ενδεχόμενο φέτος. Μέχρι στιγμής τουλάχιστον.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v