Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αττικό Μετρό: Προχωρά η αναβάθμιση της γέφυρας Λαμπράκη

Σειρά ερευνών έδειξαν πως δεν απαιτείται αναβάθμιση της στατικής επάρκειας της γέφυρας Λαμπράκη, λόγω της διέλευσης του τραμ, υποστηρίζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό. Ωστόσο προχωρά στη δημοπράτηση έργου ενίσχυσης του φέροντα οργανισμού.

Αττικό Μετρό: Προχωρά η αναβάθμιση της γέφυρας Λαμπράκη

Οι μελέτες έδειξαν πως δεν απαιτείται αναβάθμιση της στατικής επάρκειας της γέφυρας Λαμπράκη στον Πειραιά, λόγω της λειτουργίας του τραμ, αλλά η διοίκηση της Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και την Περιφέρεια Αττικής, προετοιμάζει τα τεύχη για τη δημοπράτηση ενός ανεξάρτητου έργου για την αναβάθμιση του φέροντα οργανισμού της γέφυρας Λαμπράκη και της σεισμικής συμπεριφοράς αυτής, με σκοπό την επέκταση του χρόνου ζωής της και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες νέους κανονισμούς. Με σημερινή ανακοίνωση, η διοίκηση της Αττικό Μετρό απαντά στους τοπικούς φορείς που ζητούν να αναβαθμιστεί η γέφυρα ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα μετά την έναρξη των δρομολογίων του τραμ. Επισημαίνει πως σκοπός του έργου είναι η, σε βάθος χρόνου, διαφύλαξη της αρτιότητας του έργου του Τραμ, μέσω της επέκτασης του χρόνου ζωής της γέφυρας Λαμπράκη και δεν θα επηρεάσει την έναρξη της λειτουργίας του Τραμ.

Όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, η γέφυρα Λαμπράκη κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’60 με τους τότε ισχύοντες κανονισμούς. Στην εργολαβία της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, επειδή στη γέφυρα υπήρχαν ορατές επιφανειακές φθορές, προβλέφθηκε στις περιοχές που έχει φθαρεί το σκυρόδεμα και έχει αποκαλυφθεί ο οπλισμός, να πραγματοποιηθούν οι προβλεπόμενες από τους κανονισμούς εργασίες για την αποκατάστασή τους. Οι εργασίες αυτές με βάση το χρονοδιάγραμμα του έργου, είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν τις επόμενες ημέρες.

Παράλληλα η Αττικό Μετρό, έγκαιρα, από το 2015, προκειμένου να διερευνήσει την επίδραση του Τραμ στα εντατικά μεγέθη της γέφυρας, ανέθεσε στην εταιρεία «ΝΑΜΑ LAB Εργαστήριο Γεωτεχνικής Μηχανικής, Δοκιμών Υλικών και Ποιοτικού Ελέγχου Α.Ε.», μέσω της αναδόχου του έργου εταιρείας «ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε.», την εκτέλεση επιτόπου εργαστηριακών δοκιμών για τη δομική αξιολόγηση της γέφυρας. Επιπλέον, ανέθεσε στο ΕΜΠ την πραγματοποίηση δοκιμαστικών φορτίσεων στα αντιπροσωπευτικά ανοίγματα του φορέα της ανωδομής της γέφυρας, προκειμένου με τα αποτελέσματα να γίνει η βαθμονόμηση των υπολογιστικών προσομοιωμάτων, προσεγγίζοντας με ικανοποιητική αξιοπιστία την πραγματική κατασκευή.

Τέλος, ανέθεσε στο μελετητικό γραφείο Α. Σπυρόπουλος, μέσω της Αναδόχου εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. την εκπόνηση συγκριτικών αναλύσεων για τα τρία (3) αντιπροσωπευτικά ανοίγματα του φορέα ανωδομής της γέφυρας Λαμπράκη, με σκοπό να εξεταστεί κατά πόσο τα φορτία του Τραμ επέφεραν ή όχι αύξηση της καταπόνησης στα εξεταζόμενα ανοίγματα σε σύγκριση με τα οδικά κανονιστικά φορτία της εποχής που κατασκευάσθηκε η γέφυρα.

Στην Αττικό Μετρό υποστηρίζουν πως οι έρευνες/μελέτες έδειξαν πως δεν απαιτείται αναβάθμιση της στατικής επάρκειας της γέφυρας Λαμπράκη.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v