Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Fraport: Αγγιξαν τα 30 εκατ. οι επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Η τουριστική κίνηση έφερε ανακατατάξεις στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Οι κερδισμένοι και χαμένοι από την αλλαγή τάσεων στις προτιμήσεις των τουριστών.

Fraport: Αγγιξαν τα 30 εκατ. οι επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Άγγιξαν τα 30 εκατ. οι επιβάτες που διακινήθηκαν το 2018 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Η ανοδική δυναμική του ελληνικού τουρισμού ήταν αυτή που τροφοδότησε με πελάτες τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία, οδηγώντας σε αύξηση 8,9% της συνολικής επιβατικής κίνησης (29.877.203) έναντι του 2017. Αποτέλεσμα το οποίο οφείλεται στην άνοδο κατά 11,5% των επιβατών εξωτερικού, οι οποίοι έφθασαν τα 22.914.952 ταξιδιώτες.

Η δυναμική της κίνησης από το εξωτερικό ήταν εκείνη που υπερκάλυψε τη χαμηλή πτήση της κίνησης στα δρομολόγια εσωτερικού, στα οποία διακινήθηκαν συνολικά 6.962.251 επιβάτες, καταγράφοντας οριακή αύξηση 1,2% σε σύγκριση με το 2017.

Η μισή αεροπορική κίνηση που κατέγραψε η Fraport τη χρονιά που πέρασε, προήλθε από μόλις δύο αεροδρόμια, της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου, που αποτελούν τα αεροδρόμια-ναυαρχίδες της εταιρείας στην Ελλάδα.

Την υψηλότερη επιβατική κίνηση εμφάνισε το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσ/νίκης, από το οποίο διακινήθηκαν συνολικά 6.689.193 επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 7,1%. Άνοδος η οποία οφείλεται στην αύξηση της κίνησης από το εξωτερικό κατά 11,8% (4.355.688 επιβάτες), σε αντίθεση με τους επιβάτες εσωτερικού, οι οποίοι μειώθηκαν οριακά κατά 0,8% έναντι του 2017, φθάνοντας τα 2.333.505 ταξιδιώτες.

Ενώ, όμως, η Θεσ/νίκη εμφανίζει ανοδική δυναμική, απόρροια της ενίσχυσης των αεροπορικών συνδέσεων οι οποίες με τη σειρά τους «συντονίστηκαν» με την αλλαγή σχεδίων των ισχυρών τουρ οπερέιτορ για τη Χαλκιδική και τη Βόρεια Ελλάδα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τη Ρόδο.

Το αεροδρόμιο «Διαγόρας» της «μητρόπολης» μαζικού τουρισμού της Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου κατέγραψε μονοψήφια αύξηση 5% της συνολικής κίνησης. Η επίδοση ήταν αποτέλεσμα της αύξησης 6,9% της επιβατικής κίνησης εξωτερικού ενώ, στον αντίποδα, οι επιβάτες εσωτερικού μειώθηκαν 4,5%.

Τα στοιχεία επιβατικής κίνησης της Fraport για το σύνολο του 2018, την ίδια στιγμή, αποτυπώνουν τις τάσεις ζήτησης που διαμορφώθηκαν από τις κύριες αγορές εξωτερικού για τους ελληνικούς προορισμούς. Η ισχυρή ανοδική δυναμική των προορισμών του Ιονίου επιβεβαιώνεται από το γεγονός πως τα αεροδρόμια της περιοχής κατέγραψαν από τις μεγαλύτερες αυξήσεις επιβατών εξωτερικού.

Η Κέρκυρα προσπέρασε το 2018 το αεροδρόμιο Χανίων, φθάνοντας συνολικά τα 3,3 εκατ. επιβάτες έναντι 3 εκατ. επιβατών του αεροδρομίου των Χανίων. Ένα προσπέρασμα που οφείλεται στην άνοδο 15,3% των επιβατών εξωτερικού αλλά και 15,1% των ταξιδιωτών εσωτερικού. Ταυτόχρονα το αεροδρόμιο Ζακύνθου ξεπέρασε το 1,7 εκατ. επιβάτες εξωτερικού (+8,5%) και της Κεφαλονιάς κατέγραψε αύξηση 21,3% των επιβατών εξωτερικού ενώ προσπέρασε τη Ζάκυνθο στους επιβάτες εσωτερικού (97,6 χιλ. έναντι 91 χιλ. ταξιδιώτες), με άνοδο 19%.

Το τουριστικό ρεύμα από το εξωτερικό αλλάζει, όπως αποδεικνύεται, το ειδικό βάρος των περιφερειακών αεροδρομίων. «Θύμα» των αλλαγών του 2018 ήταν το αεροδρόμιο Χανίων, το οποίο, είδε, εκτός της Κέρκυρας, να το προσπερνά σε επιβάτες εξωτερικού και η Κως. Πιο συγκεκριμένα, τα Χανιά υποδέχθηκαν 2.361.964 (+6,8%) ενώ η Κως 2.394.582 (+14,8%).

Αξίζει να σημειωθεί πως το αεροδρόμιο των Χανίων κατέγραψε μείωση επιβατών εσωτερικού 22,2%, η οποία οδήγησε σε υποχώρηση κατά 1,1% τη συνολική επιβατική κίνηση προς τον δεύτερο σημαντικότερο τουριστικό πόλο της Κρήτης. Εξέλιξη η οποία συνδέεται, σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες, και με την κατάργηση της βάσης της Ryanair στα Χανιά και την ακύρωση των εσωτερικών δρομολογίων της προς την πόλη.

Σταθερά σε υψηλά επίπεδα διατηρήθηκε η επιβατική κίνηση εξωτερικού για τη Μύκονο (+21,3%) και τη Σαντορίνη (+17,5%), οι οποίες κατέγραψαν, ταυτόχρονα, και άνοδο επιβατών εσωτερικού 7% και 16,1% αντίστοιχα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v