Μια ακόμα μεταβλητή προστίθεται στην (ίσως δυσκολότερη των τελευταίων χρόνων) εξίσωση της επόμενης τουριστικής χρονιάς. Αφορά τη διαπίστωση πως τον Νοέμβριο μειώθηκε ο ρυθμός κρατήσεων των Γερμανών για χειμερινές (σ.σ. λίγο μας ενδιαφέρει) αλλά και καλοκαιρινές διακοπές το 2019 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Τα στοιχεία προέρχονται από τη μηνιαία έρευνα που πραγματοποιεί η εταιρεία Gfk και συνεκτιμά στοιχεία κρατήσεων από 2.000 ταξιδιωτικά γραφεία, online ταξιδιωτικά πρακτορεία (OTAs) και τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας. Ας σημειωθεί πως η σύγκριση γίνεται με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 (Νοέμβριος), κατά το οποίο ο ρυθμός κρατήσεων ήταν εντυπωσιακά αυξημένος σε σχέση με το 2016.
Σύμφωνα με την έρευνα της Gfk, τον περασμένο μήνα (σ.σ. Νοέμβριος) οι συνολικές πωλήσεις ταξιδιών για τη χειμερινή περίοδο 2018/19 μειώθηκαν 1% σε σύγκριση με πέρυσι ενώ οι πωλήσεις για το καλοκαίρι του 2019 κατέγραψαν μείωση 2% έναντι του Νοεμβρίου 2017. Σε χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκε ο όγκος πωλήσεων των γραφείων ταξιδίων ενώ οι κρατήσεις μέσω των online πρακτορείων σημείωσαν άνοδο άνω του 10%.
Παρά την πτώση του Νοεμβρίου, πάντως, οι συνολικές πωλήσεις των Γερμανών πρακτόρων για το καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς εμφανίζουν θετικό πρόσημο (5%), εξαιτίας του γεγονότος πως πολλοί Γερμανοί έκαναν κρατήσεις τους προηγούμενους μήνες, αξιοποιώντας τις εκπτώσεις στην αγορά προκρατήσεων (early bookings).
Επιπλέον, η πτώση του Νοεμβρίου δεν δείχνει να αντικατοπτρίζει τη γενικότερη διάθεση των Γερμανών να ταξιδέψουν. Τουναντίον, μάλιστα, καθώς μέχρι το Νοέμβριο είχαν ήδη ξοδέψει 3,8 δισ. ευρώ για ταξίδια που επρόκειτο να κάνουν τους δύο τελευταίους μήνες του 2018.
Για όσους θεωρούν πρόωρα τα όποια συμπεράσματα, αξίζει να αναφέρουμε πως κατά τον συγκεκριμένο μήνα οι κρατήσεις για το ερχόμενο καλοκαίρι αντιπροσώπευαν το 57% του συνολικού όγκου πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, με εξαίρεση τον Μάιο, θετικό πρόσημο εμφανίζουν οι κρατήσεις για όλους τους μήνες της καλοκαιρινής περιόδου. Μέχρι στιγμής καλύτερα εμφανίζεται να κινείται ο Ιούνιος, με άνοδο πωλήσεων 18%.
Σε θετική πρόβλεψη για το 2019 οδηγούν, την ίδια στιγμή, πρόσφατα στοιχεία της Γερμανικής Ένωσης Τουριστικής Βιομηχανίας-BTW (ο αντίστοιχος ΣΕΤΕ της Γερμανίας). Σύμφωνα με στοιχεία που βασίστηκαν σε έρευνες καταναλωτών της Gfk, η ΒTW αναφέρει πως τη χρονιά που ολοκληρώνεται, οι Γερμανοί ταξίδεψαν συνολικά 1,7 δισ. μέρες για λόγους αναψυχής. Επίδοση που αντιστοιχεί σε αύξηση 1,8% σε σύγκριση με το 2017.
Σύμφωνα πάντα με την BTW, οι μέρες που αφιέρωσαν οι Γερμανοί φέτος για να βρεθούν σε παραλίες έφθασαν συνολικά τα 355 εκατ. και ήταν αυξημένες 10% σε σύγκριση με το 2017.
Συνυπολογίζοντας τα φετινά στοιχεία και τις μακρο-οικονομικές προοπτικές, η BTW προβλέπει νέα άνοδο 1,7% των ημερών που θα ταξιδέψουν για αναψυχή οι Γερμανοί το 2019. Ας σημειωθεί, ωστόσο, πως σ’ αυτό το μέγεθος προσμετρώνται όλα τα ταξίδια, ακόμα και οι ημερήσιες εκδρομές.