Σε ισχύ τίθεται από την 1η Δεκεμβρίου για τους πελάτες της ΔΕΗ η χρέωση του 1 ευρώ ανά λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας που εκδίδεται σε έντυπη μορφή και αποστέλλεται στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις ταχυδρομικώς.
Με δεδομένο ότι κάθε καταναλωτής λαμβάνει ετησίως έξι λογαριασμούς (τρεις έναντι και τρεις εκκαθαριστικούς), αυτό σημαίνει πως κάθε χρόνο θα δίνει έξι ευρώ για «το κόστος έκδοσης και αποστολής», σύμφωνα με τη δημόσια επιχείρηση. Τώρα τη δαπάνη αυτή αναλαμβάνει η εταιρία. Ο αριθμός των λογαριασμών που αποστέλλει υπολογίζεται γύρω στα 40 εκατομμύρια. Οι πελάτες, νοικοκυριά κι επιχειρήσεις της ΔΕH υπολογίζονται σε περίπου 7 με 7,2 εκατομμύρια.
Το Euro2day.gr παρουσιάζει έναν οδηγό για τους πελάτες της εταιρίας, προκειμένου να γλιτώσουν την επιβάρυνση. Οι καταναλωτές έχουν αυτή τη δυνατότητα, αν χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία του ηλεκτρονικού λογαριασμού (e-bill) που παρέχει η δημόσια επιχείρηση. Θα πρέπει, όμως, να εγγραφούν ηλεκτρονικά αφού επισκεφτούν την ιστοσελίδα της εταιρίας dei.gr και επιλέξουν την ενότητα e-bill. Επίσης έχουν τη δυνατότητα να το πράξουν κι επισκεπτόμενοι κάποιο από τα καταστήματα της εταιρίας.
Το μέτρο της χρέωσης του 1 ευρώ τίθεται σε ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου. Ωστόσο, όσοι εγγραφούν στην υπηρεσία «e-bill» θα πρέπει να επιλέξουν τη λήψη ηλεκτρονικού λογαριασμού για να μην επιβαρυνθούν. Αν πράξουν το τελευταίο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και η χρέωση στο μεταξύ έχει ενσωματωθεί στον λογαριασμό τους, τότε αυτή θα τους πιστωθεί στον επόμενο.
«Κλειδί» για την εγγραφή στο «e-bill» είναι η συμπλήρωση του «Κωδικού Εταίρου», ενός ξεχωριστού αριθμού ανά καταναλωτή κι επίσης αφού εγγραφούν στο «e-bill», να επιλέξουν την αποστολή του λογαριασμού μόνο ηλεκτρονικά. Αυτός τότε θα τους έρχεται στο email.
Το Euro2day.gr παρουσιάζει 12 ερωτήσεις για την εγγραφή στην υπηρεσία «e-bill»:
1. Πού θα βρω τον «Κωδικό Εταίρου» ώστε να κάνω την εγγραφή μου;
Ο «Κωδικός Εταίρου» αναγράφεται στον λογαριασμό σας, είτε είστε ιδιώτης (φυσικό πρόσωπο) είτε έχετε εταιρία και ηλεκτροδοτήστε από τη χαμηλή τάση. Μπορείτε να τον βρείτε στην αριστερή στήλη της σελίδας του έντυπου λογαριασμού, όπου αναγράφονται μεταξύ άλλων το είδος του λογαριασμού, η περίοδος κατανάλωσης, η ημερομηνία έκδοσης του λογαριασμού, ο ΑΦΜ κ.λπ.
2. Εάν δεν λαμβάνω τους λογαριασμούς μου, πού θα βρω τον «Κωδικό Εταίρου»;
Σε περίπτωση που δεν έχετε κανέναν λογαριασμό του τελευταίου 12μήνου, μπορείτε να καλέσετε την Εξυπηρέτηση Πελατών στο 11770, είτε μέσω της τεχνικής υποστήριξης που παρέχει η υπηρεσία e-bill από την ηλεκτρονική σελίδα της ΔΕH. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να γνωρίζετε τον αριθμό της Αστυνομικής Ταυτότητας ή του Διαβατηρίου καθώς και το ΑΦΜ σας.
3. Οι λογαριασμοί της μόνιμης κατοικίας είναι στο όνομά μου, ενώ του εξοχικού μου στο όνομα της συζύγου μου, μπορώ με μία εγγραφή να έχω πρόσβαση και για τα δύο ακίνητα;
Όχι. Κάθε χρήστης της εφαρμογής e-bill κατά την εγγραφή του πιστοποιείται με βάση τα προσωπικά του στοιχεία (ΑΦΜ ή και τον Αριθμό Αστυνομικής Ταυτότητας) και ως εκ τούτου έχει πρόσβαση μόνο στους λογαριασμούς που εκδίδονται στο όνομά του.
4. Έχω εγγραφεί αλλά δεν εμφανίζονται οι λογαριασμοί για όλα τα ακίνητα που είναι στο όνομά μου.
Εμφανίζονται αυτόματα οι λογαριασμοί σας για κάθε ακίνητο, εφόσον τα στοιχεία που έχετε δηλώσει κατά την εγγραφή στο e-bill είναι ίδια με αυτά που διατηρεί η ΔΕH στο μηχανογραφικό της σύστημα.
Εάν κάποιο ακίνητο -του οποίου οι λογαριασμοί εκδίδονται στο όνομά σας ή στην επωνυμία της εταιρίας σας- δεν εμφανίζεται αυτόματα, τότε θα πρέπει να μεριμνήσετε ώστε να διορθωθούν ή να συμπληρωθούν τα προσωπικά σας στοιχεία (ΑΦΜ, ΑΔΤ/Διαβατήριο) στο μηχανογραφικό μας σύστημα, αποστέλλοντας αίτημα ηλεκτρονικά.
5. Πώς μπορώ να πληρώσω τον λογαριασμό της ΔΕH ηλεκτρονικά μέσω της υπηρεσίας e-bill;
Υπάρχει η δυνατότητα εξόφλησης τους λογαριασμού σας είτε είστε χρήστης της υπηρεσίας e-bill είτε όχι ως εξής:
- Μέσω της υπηρεσίας της ΔΕH, «Ηλεκτρονική Πληρωμή Λογαριασμού με χρήση κάρτας», χωρίς χρέωση
- Μέσω web banking της Τράπεζας που συνεργάζεστε.
6. Ποιες είναι οι υπηρεσίες που παρέχονται στους χρήστες του e-bill;
- Άμεση πρόσβαση στους λογαριασμούς όλων των ακινήτων, που οι λογαριασμοί ρεύματος εκδίδονται στο όνομά τους
- Πρόσβαση στους λογαριασμούς ρεύματος του τελευταίου 12μήνου
- ΔΩΡΕΑΝ ειδοποιήσεις κατά την έκδοση λογαριασμών με sms ή/και e-mail
- ΔΩΡΕΑΝ ηλεκτρονική πληρωμή με χρήση οποιασδήποτε κάρτας
- Πρόσβαση στο έντυπο τυχόν διακανονισμού με τις δόσεις
- Πρόσβαση σε ενημερωτικά έντυπα, προσωποποιημένες επιστολές κτλ.
- Εύκολη αρχειοθέτηση των λογαριασμών
- Δυνατότητα επιλογής έκδοσης Μηνιαίου ηλεκτρονικού λογαριασμού.
7. Πώς μπορώ να εγγραφώ στο e-bill;
Η εγγραφή γίνεται μέσω της επίσημης ιστοσελίδας dei.gr, στην ενότητα e-bill, ανάλογα με την κατηγορία πελάτη όπου ανήκετε (φυσικό πρόσωπο/ιδιώτης, νομικό πρόσωπο/εταιρία, πελάτης πολλαπλού), συμπληρώνοντας την αντίστοιχη ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής.
Με τη σωστή συμπλήρωση της φόρμας εγγραφής, αποστέλλονται αυτόματα με SMS ο Κωδικός Ενεργοποίησης στο κινητό σας και e-mail Ενεργοποίησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση (email) που δηλώσατε. Ακολουθώντας τις οδηγίες που δίνονται, αποκτάτε άμεσα πρόσβαση στην υπηρεσία e-bill.
8. Συμπληρώνοντας τη φόρμα εγγραφής ενημερώθηκα ότι δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση της εγγραφής. Γιατί;
Kατά την προσπάθεια της εγγραφής σας, εμφανίζεται πάντα κάποιο μήνυμα με κόκκινα γράμματα, το οποίο σας κατατοπίζει σε ποιο σημείο υπάρχει πρόβλημα. Διαβάστε προσεκτικά το μήνυμα που εμφανίζεται. Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να λύσετε το θέμα, επικοινωνήστε με την τεχνική υποστήριξη του e-bill. Αυτή παρέχεται μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας της ΔEH στην ενότητα e-bill.
9. Ποιοι είναι οι κωδικοί πρόσβασης του e-bill;
Κατά την εγγραφή σας δηλώνετε εσείς το «Όνομα Χρήστη» και τον «Κωδικό Πρόσβασης» που επιθυμείτε.
10. Με την εγγραφή μου στο e-bill θα συνεχίσω να λαμβάνω τον λογαριασμό μου σε έντυπη μορφή μέσω ταχυδρομείου;
Η εγγραφή σας στην υπηρεσία e-bill δεν συνεπάγεται τη διακοπή αποστολής του λογαριασμού σας μέσω ταχυδρομείου. Παρ' όλα αυτά σας δίνεται η επιλογή να επιλέξετε να λαμβάνετε μόνον ηλεκτρονικά τον λογαριασμό σας.
11. Ξέχασα το password (κωδικός πρόσβασης) ή το όνομα χρήστη στο e-bill.
Για να ανακτήσετε Όνομα Χρήστη ή Κωδικό Πρόσβασης, ακολουθήστε τον σύνδεσμο «Ανάκτηση στοιχείων πρόσβασης», που θα βρείτε στην αρχική σελίδα του e-bill ή εάν συνδέεστε από κινητό, το «Ξέχασα τον κωδικό πρόσβασης».
12. Δεν έλαβα το e-mail ενεργοποίησης χρήστη ή το SMS με τον Κωδικό ενεργοποίησης. Τι μπορώ να κάνω;
Ακολουθήστε τον σύνδεσμο «Αντιμετώπιση θεμάτων ενεργοποίησης», που θα βρείτε στην αρχική σελίδα του e-bill. Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να λύσετε το θέμα, επικοινωνήστε με την τεχνική υποστήριξη του e-bill ή καλέστε στο 8005000400 (μόνο από σταθερό τηλέφωνο, χωρίς χρέωση).