Το λιανεμπόριο ετοιμάζεται για Black Friday και... μάχη προσφορών

Στον ανταγωνισμό των εκπτώσεων εισέρχεται το λιανεμπόριο, με το θεσμοθετημένο 15νθήμερο και την άτυπη -αλλά ακόμα ισχυρή- πρακτική της Black Friday. Ανοιχτά καταστήματα την πρώτη Κυριακή του μήνα.

Το λιανεμπόριο ετοιμάζεται για Black Friday και... μάχη προσφορών

Πριν καλά καλά το λιανεμπόριο στοκάρει με εμπορεύματα της νέας σεζόν ετοιμάζεται για τις εκπτώσεις του Νοεμβρίου, τόσο για το θεσμοθετημένο ενδιάμεσο δεκαπενθήμερο όσο και για την Black Friday στο τέλος του μήνα.

Με τα δύο αυτά ορόσημα, ουσιαστικά υπογραμμίζεται μια κατάσταση «μόνιμων προσφορών και εκπτώσεων» στην αγορά, όπως αναφέρουν παράγοντες του λιανεμπορίου, η οποία μοιραία περιορίζει την κερδοφορία αλλά αποσκοπεί στο να αναθερμάνει τη ζήτηση, η οποία παραμένει υποτονική.

Ειδικότερα, οι ενδιάμεσες όπως αποκαλούνται χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν επισήμως την 1η Νοεμβρίου ενώ την Κυριακή 4 Νοεμβρίου τα καταστήματα -όπως επιτρέπει η νομοθεσία- θα ανοίξουν προαιρετικά.

Ήδη πάντως και πριν εκπνεύσει ο Οκτώβριος, μεμονωμένες επιχειρήσεις -ένδυσης, υπόδησης, επίπλων, οικιακού εξοπλισμού- έχουν ξεκινήσει μικρές εκπτώσεις επί των προϊόντων τους, χωρίς να περιμένουν την επίσημη έναρξη των ενδιάμεσων εκπτώσεων την 1η Νοεμβρίου. Οι πιθανότητες μάλιστα -σύμφωνα με παράγοντες του εμπορίου- είναι να επαναληφθεί το φαινόμενο των προηγούμενων ετών, όπου τα εκπτωτικά καρτελάκια τελικώς διατηρήθηκαν για ολόκληρο τον μήνα Νοέμβριο.

Επίσης, τα επιτελεία μεγάλων αλυσίδων προετοιμάζονται για την Black Friday (ημέρα μεγάλων εκπτώσεων που για φέτος τοποθετείται στις 23 Νοεμβρίου), η οποία κατά την εμπειρία των δύο προηγούμενων ετών θα εξελιχθεί σε «μαύρο τετραήμερο». Τα λιανικά δίκτυα που διαθέτουν φυσική και online παρουσία προετοιμάζονται για εκπτώσεις που θα διαρκέσουν πιθανότατα έως και τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου.

Από την εμπειρία πάντως των  προηγούμενων ετών, οι πωλήσεις κατά την Black Friday ήταν μεν εντυπωσιακές αλλά επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις του Δεκεμβρίου και της χριστουγεννιάτικης περιόδου.  

Για τους καταναλωτές, η Black Friday αποτελεί προφανές κίνητρο, ιδίως σε μια εποχή που ο Έλληνας αποδύεται όλο τον χρόνο σε εντατικό κυνήγι των προσφορών. Είναι ενδεικτικό μάλιστα, πως σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2017), δήλωνε  πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην Black Friday.

Πέρα από την Black Friday, ωστόσο, επίκειται και η αντίστοιχη καθιερωμένη μέρα εκπτώσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, η Cyber Monday, στην οποία συμμετέχει η παγκόσμια online αγορά.  Σε κάθε περίπτωση, η απάντηση του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου έρχεται συνήθως λίγες μέρες αργότερα (κάποιες φορές στο πρώτο πενθήμερο του Δεκεμβρίου).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v