Την είσοδο ιδιωτών στα αστικά δρομολόγια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής και αντίστοιχα της Θεσσαλονίκης, προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια από τους υπουργούς Εσωτερικών Αλέξανδρο Χαρίτση, Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη και τον υφυπουργό κ. Νίκο Μαυραγάνη.
Σην τροπολογία προβλέπεται ότι «σε περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ΑΕ ή από τους ΟΤΑ Α’ ή Β΄Βαθμού ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ αφενός του ΟΑΣΑ ή του ΟΣΕΘ και αφετέρου του φορέα εκτέλεσης. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών».
Επίσης στις περιοχές αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, όπως αναφέρεται, επιτρέπεται να καθορίζονται ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα για την εκτέλεση των οποίων καταρτίζονται συμβάσεις μεταξύ ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ και του κατά τόπου αρμόδιου ΚΤΕΛ.
Η πρωτοβουλία της κυβέρνησης να ανοίξει το πεδίο των αστικών μεταφορών αναμένεται να συναντήσει ισχυρές αντιδράσεις από τα σωματεία των εργαζομένων στις εταιρείες μεταφορικού έργου (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ). Θυμίζουμε ότι για τις αστικές συγκοινωνίες έχει επιδείξει ενδιαφέρον ο όμιλος της FS, που ελέγχει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με άλλη διάταξη της τροπολογίας, οι εταιρείες του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ μπορούν να συμμετάσχουν σε κοινοπρακτικά σχήματα για την εκπόνηση και υλοποίηση συγκοινωνιακών μελετών και έργων είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό.
Η τροπολογία προβλέπει ακόμη την εγκατάσταση συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης εντός 4 μηνών από την ψήφιση του νόμου (για τα υδατοδρόμια) και επιβολή προστίμων 2.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 4.000 ευρώ σε ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΚΤΕΛ που δεν εκτελούν καθορισμένα δρομολόγια.
Χωρίς λεωφορεία από σήμερα η Θεσσαλονίκη
Σε στάση εργασίας, από τις 19:00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας απόψε, αλλά και σε 24ωρη απεργία αύριο, προχωρούν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αντιδρώντας στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, με αντικείμενο -όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους- «τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».
«Κανένα δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί κατά τη σημερινή στάση εργασίας από τις 19:00 μέχρι και τα μεσάνυχτα, ενώ αύριο Πέμπτη θα εκτελούνται συγκεκριμένα δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας» διευκρίνισε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του συνδικάτου κάνει λόγο για «πρωτόγνωρη και αυταρχική νομοθετική ρύθμιση, χωρίς να προηγηθεί διάλογος με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και εργαζόμενους των δημόσιων συγκοινωνιών» και καλεί τις ηγεσίες των κομμάτων, τους βουλευτές, την Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και τους τοπικούς φορείς «να αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες απόσυρσης αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης».
ΓΣΕΕ: Να αποσυρθεί η απαράδεκτη τροπολογία για αστικές συγκοινωνίες
Η ΓΣΕΕ με ανακοίνωσή της καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει αιφνιδιαστικά, χτες αργά το βράδυ, στην κατάθεση τροπολογίας στη βουλή, με την οποία στην ουσία ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει η ΓΣΕΕ, με την τροπολογία η οποία τίθεται προς ψήφιση σήμερα στη βουλή, εκχωρείται αστικό έργο αποκλειστικής ευθύνης των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε ΚΤΕΛ Α.Ε αλλά ακόμη και σε ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών.
Αντί το Αρμόδιο Υπουργείο να προωθεί μέτρα και πολιτικές για την καλύτερη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα του επιβατικού κοινού, προωθεί μέτρα που όχι μόνο θα επιδεινώσουν την κατάσταση αλλά θα οδηγήσουν και σε αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες.
Η ΓΣΕΕ ζητά την απόσυρση της απαράδεκτης αυτής τροπολογίας και βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι στην αντίθετη περίπτωση έχουν προειδοποιήσει με δυναμικές κινητοποιήσεις.