Αεροδρόμια: Η... σύγκλιση κυβέρνησης-Fraport και οι επενδύσεις στο Μακεδονία

Σύγκλιση κυβέρνησης-Fraport, με στόχο να αξιοποιηθεί η στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης στον χώρο των αερομεταφορών. Τα παραλειπόμενα των χθεσινών εγκαινίων. Πού ποντάρουν οι Γερμανοί.

Αεροδρόμια: Η... σύγκλιση κυβέρνησης-Fraport και οι επενδύσεις στο Μακεδονία

Η «χρονοκάψουλα» που περιείχε τα σχέδια αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, εφημερίδες της χθεσινής μέρας, ένα νόμισμα και ένα μήνυμα του δ/ντος συμβούλου της Fraport Greece, τα οποία τοποθετήθηκαν στα θεμέλια του νέου τερματικού σταθμού, δεν συμβόλιζε μόνο την έναρξη των έργων αλλά πολλά περισσότερα.

Σηματοδότησε τη σύγκλιση της κυβέρνησης με τη Fraport σε έναν στόχο: Να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη σε κόμβο αερομεταφορών για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Εναν στόχο στον οποίο οι δύο πλευρές συνέκλιναν ξεκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες και κίνητρα. 

Η μεν κυβέρνηση επιδιώκει να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στόχος ο οποίος εντάσσεται στα κυβερνητικά σχέδια μετασχηματισμού της ελληνικής οικονομίας στη μετά μνημονίων εποχή. Στόχος, επιπλέον, ο οποίος συνδέεται με την αναβάθμιση του ΟΛΘ αλλά και την προσπάθεια ανάσχεσης του ρόλου της Τουρκίας.

Η επιδίωξη, μάλιστα, να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη σε αεροπορική πύλη των Βαλκανίων και κόμβο της νοτιοανατολικής Ευρώπης επισημοποιείται σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ετοιμάζεται να κόψει τις κορδέλες των εγκαινίων στο νέο φαραωνικό αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης.

Η Fraport, από την πλευρά της, προσδοκά να αξιοποιήσει τη Θεσσαλονίκη ως εφαλτήριο για την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην ευρύτερη περιοχή. Η χώρα μας αποτελεί για τη γερμανική εταιρεία την πλέον υποσχόμενη μελλοντική πηγή εσόδων της. Ήδη, όπως ανέφερε κατά την τελετή θεμελίωσης των έργων στη Θεσσαλονίκη ο επικεφαλής της Fraport AG Στέφαν Σούλτε, το 2017 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται στη χώρα μας, διακινήθηκαν 27,5 εκατ. επιβάτες (αύξηση άνω του 10%), οι αεροπορικές συνδέσεις έφθασαν τις 274, προς 74 χώρες, ενώ η εταιρεία εξυπηρετεί 121 αεροπορικές εταιρείες.

Με τα νέα έργα που προβλέπεται να ολοκληρωθούν το πρώτο τρίμηνο του 2021, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της πόλης λογίζεται να ανέλθει σε 9 εκατ.

Η Fraport ποντάρει πολλά στη Θεσσαλονίκη (επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ) για έναν επιπλέον λόγο. Οι Γερμανοί tour operators επιστρέφουν στη Βόρεια Ελλάδα δημιουργώντας συνθήκες εκτίναξης της τουριστικής κίνησης από τη Γερμανία τα επόμενα χρόνια. 

Την ίδια στιγμή, ενισχύεται πολλαπλά η παρουσία γερμανικών ομίλων στην περιοχή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αεροπορική εταιρεία Lufthansa, η οποία έχει ανακοινώσει την έναρξη δρομολογίων προς τη Θεσσαλονίκη το επόμενο διάστημα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v