Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αρχισαν... πρόωρα οι θερινές εκπτώσεις

Οι έμποροι εκμεταλλεύτηκαν το περιθώριο που δίνει ο νόμος για τη διενέργεια 10ημέρου προσφορών. Οι κινήσεις για άντληση τζίρου μετά από ένα δύσκολο δίμηνο. Μικρά προσώρας τα οφέλη από την τουριστική κίνηση.

Αρχισαν... πρόωρα οι θερινές εκπτώσεις

Ο κύβος ερρίφθη και οι δειλές προσφορές που φιγουράριζαν σε μεμονωμένες βιτρίνες κατά το προηγούμενο διάστημα παραχώρησαν τη θέση τους σε εκτεταμένες εκπτώσεις εκ μέρους του συνόλου της αγοράς, λίγο πριν εκπνεύσει ο Ιούνιος.

Αν και η επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων τοποθετείται στις 9 Ιουλίου, εντούτοις οι έμποροι εκμεταλλεύτηκαν το περιθώριο που δίνει ο νόμος για τη διενέργεια 10ημέρου προσφορών, συνδέοντας έτσι το «κενό» διάστημα και ξεκινώντας επί της ουσίας την εκπτωτική περίοδο που αναμένεται να διαρκέσει έως τα τέλη Αυγούστου.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από ένα δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, που σύμφωνα με πληροφορίες αποδείχθηκε εμπορικά ισχνό. Παράγοντες του εμπορίου από τους κλάδους ένδυσης και υπόδησης, του οικιακού εξοπλισμού και των καλλυντικών έκαναν λόγο για πτώση τζίρου κατά 10%-15% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, γεγονός που αποδίδουν αφενός στο διαρκώς πιεσμένο εισόδημα αλλά και στην «εκπαίδευση» που έχουν λάβει στα χρόνια της κρίσης οι Έλληνες καταναλωτές να περιμένουν τις εκπτώσεις.

Δεδομένου δε ότι ο ανταγωνισμός από τα ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού εντείνεται (όπου προσφορές και εκπτώσεις δίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου), οι ελληνικές επιχειρήσεις επίσπευσαν τις φετινές θερινές εκπτώσεις προκειμένου να μη χάσουν μερίδιο από την έστω περιορισμένη πίτα της κατανάλωσης.

Το δε μέτρο ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές σε συγκεκριμένες περιοχές από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο δεν φαίνεται να έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα στο ταμείο των επιχειρήσεων, τουλάχιστον εκείνων που λειτουργούν στα μεγάλα αστικά κέντρα. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι Κυριακές επιμερίζουν τον τζίρο της εβδομάδας και αυξάνουν το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά εξυπηρετούν ως ένα βαθμό τους τουρίστες.

Όσον αφορά την επίδραση του τουρισμού στα εμπορικά έσοδα έως σήμερα, οι έμποροι εκτιμούν ότι αυτή υπήρξε πολύ μικρή, καθώς το μείγμα των τουριστών που επισκέφτηκαν τη χώρα στο άνοιγμα της σεζόν δεν ξοδεύουν σε αγορές αγαθών. Η εκτίμηση είναι πως στο επόμενο δίμηνο, το «παζλ» των τουριστών θα αλλάξει, καθώς τα στοιχεία από προηγούμενες σεζόν δείχνουν πως Ιούλιο-Αύγουστο-Σεπτέμβριο τη χώρα επισκέπτονται τουρίστες υψηλότερου εισοδήματος, οι οποίοι διαθέτουν επίσης αγοραστική κουλτούρα (Αμερικανοί, Ασιάτες, Άραβες).

Προς στιγμήν πάντως η εγχώρια αγορά αναμένει να καρπωθεί εισπράξεις από τις καλοκαιρινές ετοιμασίες των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι με τη σειρά τους επιδίδονται στο κυνήγι των προσφορών προκειμένου να καλύψουν τις όποιες ανάγκες τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v