Τιμολόγια ύψους 27,5 εκατ. ευρώ ζήτησε προ μηνών το υπουργείο Υποδομών από τη Fraport Greece, προκειμένου να την αποζημιώσει για τις φθορές που υποστηρίζει πως βρήκε στα περιφερειακά αεροδρόμια. Μάλιστα, η απόφαση της πρωτοβάθμιας επιτροπής, που λειτουργεί με βάση τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και είχε επιδικάσει την αποζημίωση των 27,5 εκατ., προέβλεπε την κατάθεση των τιμολογίων με τις επισκευές των συγκεκριμένων φθορών εντός 60 ημερών!
Κάτι τέτοιο, φυσικά, δεν συνέβη και η θυγατρική του γερμανικού ομίλου προσέφυγε στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC). Αντίστοιχη προσφυγή έχει καταθέσει και το ελληνικό Δημόσιο και τώρα αναμένεται η απόφαση, η οποία δεν πρόκειται να εκδοθεί πριν από τα τέλη του έτους.
Η προσφυγή του γερμανικού ομίλου στην πρωτοβάθμια επιτροπή είχε γίνει την περασμένη Άνοιξη, όπως προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Η Fraport Greece επικαλούνταν εκτεταμένες φθορές στα αεροδρόμια, που δεν είχαν ενσωματωθεί στη σύμβαση παραχώρησης και διεκδικούσε περίπου 72,5 εκατ. ευρώ. Η υπόθεση παραπέμφθηκε στην επιτροπή, η οποία πρόσφατα της επιδίκασε τα 27,5 εκατ. ευρώ, με την πλευρά της κυβέρνησης να απαντά με προσφυγή στη διεθνή διαιτησία.
Η Fraport Greece, στην οποία συμμετέχουν η γερμανική Fraport και ο όμιλος Κοπελούζου, είχε προσφύγει στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών που προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης, με στόχο να υπολογιστούν οι τυχόν υποαξίες που προέκυψαν στα περίπου 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν μεταξύ της υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και της παραλαβής τους από το επενδυτικό σχήμα. Στην τριμελή Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών συμμετέχουν από ένα μέλος που απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του κάθε αντισυμβαλλόμενου καθώς και ένα μέλος κοινής αποδοχής των δύο πλευρών.
Η απόφαση, που ζητούσε τιμολόγια αντίστοιχου ύψους προκειμένου να καταβάλει την αποζημίωση των 27,5 εκατ. ευρώ, δεν ικανοποίησε τη Fraport Greece, η διοίκηση της οποίας προσέφυγε στο ICC. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησε και το ελληνικό Δημόσιο. Η θυγατρική του γερμανικού ομίλου είχε υποβάλει, πάντως, από τον Αύγουστο του 2017 αναλυτικές λίστες με τις φθορές σε κτίρια και άλλες υποδομές (όχι αναλώσιμο εξοπλισμό) σε εγκαταστάσεις των αεροδρομίων.
Η εταιρεία είχε παραλάβει επισήμως τα αεροδρόμια στις αρχές Απριλίου 2017.