Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Δώρα» για λίγους στα τέλη κυκλοφορίας του 2018

Κλείδωσαν οι αποφάσεις για τα φετινά τέλη κυκλοφορίας. Γιατί εγκαταλείφθηκε το σχέδιο για στοχευμένη μείωση κόστους στα παλιά οχήματα υψηλού κυβισμού. Ποιοι μπορούν να ελπίζουν σε ελαφρύνσεις του... λογαριασμού.

«Δώρα» για λίγους στα τέλη κυκλοφορίας του 2018

Μετά από ζυμώσεις μηνών και ασκήσεις επί χάρτου, το υπουργείο Οικονομικών κατέληξε στις οριστικές του αποφάσεις για τα τέλη κυκλοφορίας.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να είναι ήσυχοι ότι δεν θα πληρώσουν παραπάνω τέλη κυκλοφορίας για το 2018, καθώς δεν αναμένονται παρά οριακές μειώσεις μόνο για ευπαθείς ομάδες, κυρίως τρίτεκνους και πολύτεκνους, με οχήματα πάνω από 2.000 κυβικά εκατοστά. Αυξήσεις δεν προβλέπονται για κανέναν.

Το επιτελείο της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου είχε ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, από τις υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων να τρέξουν μία άσκηση στοχευμένων μειώσεων για παλαιά μεγάλου κυλινδρισμού αυτοκίνητα, προκειμένου να δοθεί ένα κίνητρο ανάκτησης πινακίδων.

Στο αρχικό σενάριο δεν είχαν αποκλειστεί και κάποιες αυξήσεις για καινούργια αυτοκίνητα τα οποία επιβαρύνονται με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Η τελευταία αυτή εναλλακτική εγκαταλείφθηκε σύντομα.

Η «άσκηση» αφορούσε σε μειώσεις τελών κυκλοφορίας για παλαιά και μεγάλου κυβισμού οχήματα, ώστε να δοθεί κίνητρο ανάκτησης πινακίδων και τελικά να μην υπάρξει δημοσιονομική επιβάρυνση για τον προϋπολογισμό. Αποδείχθηκε από την επεξεργασία των στοιχείων, σύμφωνα με πληροφορίες, πως σε αυτό το σενάριο προέκυπταν επιβαρύνσεις για τον προϋπολογισμό οι οποίες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προστριβές με τους δανειστές.

Το σενάριο εγκαταλείπεται «μέχρι να δημιουργηθεί ο απαραίτητος δημοσιονομικός χώρος», όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές. Μέχρι τότε, τα τέλη κυκλοφορίας θα παραμείνουν αμετάβλητα και για το 2018 οι μόνοι που μπορούν να ελπίζουν σε κατά τι μειωμένα τέλη είναι «ευπαθείς ομάδες με οχήματα μεγάλου κυβισμού, στα οποία τα τέλη κυκλοφορίας είναι πολύ υψηλά».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v