Καλύτερες τιμές στα συμβόλαια που υπογράφουν με τους ξένους τουρ οπερέϊτορ για το 2018 εξασφαλίζουν οι Έλληνες ξενοδόχοι. Εξαργυρώνουν με αυτό τον τρόπο την αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται στις διεθνείς αγορές για διακοπές στην Ελλάδα, αλλά και την ενισχυμένη διαπραγματευτική τους θέση εξαιτίας των γεωπολιτικών αναταράξεων στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και τις συνεχιζόμενες τρομοκρατικές επιθέσεις σε ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Όπως μετέφεραν στο Euro2day.gr παράγοντες του ξενοδοχειακού χώρου η υπογραφή των συμβολαίων του 2018 με τους ξένους τουρ οπερέϊτορ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Αυτό που προκύπτει είναι πως οι ξενοδόχοι εξασφάλισαν αυξήσεις της τάξης του 2-5% κατά μέσο όρο στους δημοφιλέστερους προορισμούς. Όπως διευκρινίζουν, ωστόσο, οι τιμές που πέτυχαν τελικά οι ξενοδόχοι ποικίλουν από προορισμό σε προορισμό και συνδέονται άμεσα με τη διαπραγματευτική θέση των μεμονωμένων επιχειρηματιών. Έτσι, όπως αναφέρουν, υπάρχουν ξενοδόχοι που εξασφάλισαν οριακή αύξηση 1% και άλλοι οι οποίοι υποστηρίζουν πως πέτυχαν αυξήσεις άνω του 5%.
Στην Κρήτη οι πληροφορίες συγκλίνουν στην εκτίμηση πως τα συμβόλαια της επόμενης χρονιάς «κλείδωσαν» με αυξήσεις της τάξης του 2%-4%. Στη Χαλκιδική οι τιμές στα συμβόλαια του 2018 είναι αυξημένες 5% κατά μέσο όρο. Οι τουρ οπερέϊτορ, μάλιστα, φέρονται να μεταφέρουν στους ξενοδόχους την εκτίμηση για αύξηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή την επόμενη χρονιά.
Στα επίπεδα του 3% κυμαίνονται οι αυξήσεις που φέρονται να εξασφάλισαν οι ξενοδόχοι της Κω. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφεραν στο Euro2day.gr, ωστόσο, σε άλλα συμβόλαια η αύξηση περιορίζεται στο 1% ενώ άλλοι ξενοδόχοι φέρονται να έχουν εξασφαλίσει αυξήσεις της τάξης του 7%. Η ζήτηση, πάντως, για το νησί των Δωδεκανήσων ενισχύεται διαρκώς και μαζί το ενδιαφέρον των τουρ οπερέϊτορ. Κορυφαίοι παράγοντες της TUI, μάλιστα, φέρονται να ανέφεραν σε ξενοδόχους του νησιού την ετοιμότητά του ομίλου να ενισχύσει την παρουσία του εκεί. «Φτιάξτε νέα ξενοδοχεία κι εμείς θα φέρουμε κόσμο», φέρονται να προέτρεψαν τους ξενοδόχους.
Αυξημένες τιμές 5% κατά μέσο όρο φέρονται να έχουν εξασφαλίσει οι ξενοδόχοι στη Ζάκυνθο, εξαργυρώνοντας με αυτό τον τρόπο το αυξημένο τουριστικό ρεύμα προς το νησί φέτος.
Την ίδια στιγμή περιοχές όπως η Λακωνία που βασίζονταν σε μεγάλο βαθμό στους Έλληνες παραθεριστές, δείχνουν να αποκτούν καλύτερη επαφή με ξένους τουρ οπερέϊτορ που αναζητούν νέους προορισμούς στη χώρα μας. Έτσι, στα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί μέχρι στιγμής για το 2018 οι ξενοδόχοι εξασφάλισαν αυξήσεις της τάξης του 3%.
Αυτό που επισημαίνουν ξενοδόχοι με τους οποίους επικοινώνησε το Euro2day.gr είναι πως οι ξένοι ταξιδιωτικοί όμιλοι έσπευσαν να «κλειδώσουν» συμβόλαια, ήδη, από τον Ιούλιο σε μια προσπάθεια να διασφαλίσουν την παρουσία τους σε προορισμούς υψηλής ζήτησης.
Αυξάνει ο ανταγωνισμός
Το 2018, πάντως, αναμένεται να ενταθεί ο ανταγωνισμός για τον ελληνικό τουρισμό. Αυτό τουλάχιστον, μετέφεραν στους Έλληνες ξενοδόχους ανώτερα στελέχη των τουρ οπερέϊτορ, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή των συμβολαίων της επόμενης χρονιάς.
Οι τουρ οπερέϊτορ φέρονται να προεξοφλούν την περαιτέρω ανάκαμψη (έως και ολική επαναφορά) των προορισμών της Βόρειας Αφρικής (Αίγυπτος, Μαρόκο, Τυνησία) αλλά και την επιστροφή της Τουρκίας σε επιδόσεις με θετικό πρόσημο.
Ενδεικτικό της αλλαγής δεδομένων είναι το γεγονός πως στην αγορά της Γερμανίας κατά το πρώτο εξάμηνο η Αίγυπτος κατέγραφε άνοδο της τάξης του 50% ενώ Μαρόκο και Τυνησία από 23%. Την ίδια στιγμή η Τουρκία εξακολουθούσε να κινείται πτωτικά, αλλά με μονοψήφιο ποσοστό στο εξάμηνο ενώ τον Ιούνιο κατέγραψε άνοδο 8%.
Παράγοντες της ελληνικής τουριστικής αγοράς επιβεβαιώνουν τις ισχυρές ενδείξεις για επιστροφή του ανταγωνισμού στην περιοχή. Επισημαίνουν, ωστόσο, πως θα κριθεί στους επόμενους μήνες κι εφόσον δεν σημειωθούν νέα αρνητικά συμβάντα ή απρόοπτα.
Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις, παράγοντες της εγχώριας ταξιδιωτικής αγοράς σπεύδουν να προειδοποιήσουν για το ενδεχόμενο ενός «πολέμου τιμών» στην περιοχή. Κι αυτό, όπως εξηγούν, καθώς Τουρκία (κυρίως) και Αίγυπτος θα διεκδικήσουν τα μερίδια αγοράς που έχασαν τα τελευταία χρόνια.
Οι ίδιες πηγές, μάλιστα, εκτιμούν πως ο αυξημένος ανταγωνισμός που αναμένεται να αντιμετωπίσει το 2018 ο ελληνικός τουρισμός είναι πιθανό να αποτυπωθεί στην αγορά έγκαιρων κρατήσεων (early bookings) κατά τους φθινοπωρινούς μήνες.