Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εικόνα απαξίωσης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Μπορεί να μην επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες του προέδρου των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά εδώ και χρόνια οι αρμόδιοι σφυρίζουν αδιάφορα για τις συσσωρευμένες «αμαρτίες» του ΟΣΕ.

Εικόνα απαξίωσης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Σάλος στον ΟΣΕ μετά τις χθεσινές δηλώσεις του προέδρου του προσωπικού έλξης (ΠΕΠΕ ΤΡΑΙΝΟΣΕ) Κώστα Γενιδούνια, με αφορμή το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο.

Ο κ. Γενιδούνιας υποστήριξε πως «αυτό που συμβαίνει είναι ότι δεν λειτουργούν οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, οι οποίες δίνουν την ένδειξη στον μηχανοδηγό ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο γραμμή. Δηλαδή τα φωτοσήματα και η τηλεδιοίκηση στη γραμμή αυτή δεν λειτουργούν»!

Στον ΟΣΕ υποστηρίζουν πως η σηματοδότηση λειτουργούσε και πως περιμένουν το σχετικό πόρισμα, τα πρώτα στοιχεία του οποίου θα γίνουν γνωστά την Παρασκευή.

Με βάση τους σχετικούς κανονισμούς, αν δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση, τότε ο τοπικός σταθμάρχης έπρεπε να έχει ενημερώσει με τηλεγράφημα τον άτυχο μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε το Σάββατο «λόγω υψηλής ταχύτητας», όπως υποστηρίζουν κάποιοι από τους εμπλεκόμενους στην έρευνα. Μένει να εξακριβωθεί αν ο άτυχος μηχανοδηγός είχε αναπτύξει υψηλή ταχύτητα επειδή είχε λάθος ενδείξεις ή για άλλον λόγο. Ομως, αρκετοί θεωρούν πως κάποια στιγμή πρέπει στον ΟΣΕ να σταματήσουν να καταθέτουν το επιχείρημα του «ανθρώπινου λάθος» και να κοιτάξουν κατάματα τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το τραγικό της υπόθεσης είναι πως ουδείς από τους υπεύθυνους του οργανισμού λογοδοτεί τόσα χρόνια για την απαράδεκτη κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, για το οποίο έχουν δαπανηθεί δισεκατομμύρια ευρώ χωρίς να λειτουργούν επαρκώς τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών. Η εικόνα της απαξίωσης συμπληρώνεται από τα τηλεγραφήματα με τα οποία λειτουργούν τα ελληνικά τρένα, ενώ οι εργολαβίες για τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν πληρωθεί και δήθεν ολοκληρωθεί ή είναι υπό κατασκευή επί χρόνια.

Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστήριξε στον Real FM πως «δεν λειτουργούν και μάλιστα τα συστήματα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους. Το να πούμε ότι ο μηχανοδηγός είχε παραπάνω ταχύτητα είναι το μόνο εύκολο αυτή τη στιγμή. Το θέμα είναι ότι ο σιδηρόδρομος είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς στη χώρα και παραμένει, όταν καλύπτονται όλες οι παράμετροι. Σε κάθε τρένο υπάρχει εγκατεστημένη συσκευή προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, αλλά η συσκευή αυτή δεν λειτουργεί επίσης»!

Πρόκειται για το σύστημα προστασίας των τρένων ETCS, το οποίο επίσης έπρεπε να λειτουργεί εδώ και χρόνια, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει κληθεί κάποιος από τους αρμοδίους να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους είναι σε αδράνεια.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v