«Αγκάθι» στα prior actions το ακαταδίωκτο στελεχών

Τι προβλέπεται στα προαπαιτούμενα της συμφωνίας. Η γενική αναφορά, η ευχέρεια της κυβέρνησης για πρόσθετες δικλίδες ασφαλείας και οι δύο γραμμές εντός ΣΥΡΙΖΑ. Απρόθυμη να γίνει κριτής των τραπεζιτών για ποινικές και αστικές ευθύνες η ΤτΕ.

«Αγκάθι» στα prior actions το ακαταδίωκτο στελεχών

Την παροχή κάλυψης για τυχόν αστικές και ποινικές ευθύνες, οι οποίες ενδέχεται να προκύψουν από αναδιαρθρώσεις ή διαγραφές δανείων, σε στελέχη τραπεζών αλλά και σε δημόσιους υπαλλήλους που χειρίζονται σχετικές υποθέσεις προβλέπουν τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης.

Το σχετικό έγγραφο, με ημερομηνία 2 Μαΐου, που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr, προβλέπει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να ψηφίσει ως τις 16 Μαΐου τη ρύθμιση για την προστασία τραπεζικών στελεχών και κρατικών υπαλλήλων από τυχόν ποινικές και αστικές ευθύνες.

Ειδικότερα, αναφέρεται ότι κατά την αναδιάρθρωση χρεών, είτε στο πλαίσιο του νόμου για την εξωδικαστική διευθέτηση είτε εκτός αυτού, τραπεζικά στελέχη και κρατικοί υπάλληλοι «εάν δρουν με καλή πίστη, προς το συμφέρον του πιστωτή που εκπροσωπούν και σε συμμόρφωση με βέλτιστες πρακτικές και αντικειμενικά κριτήρια, θεωρούνται ότι έχουν ενεργήσει νόμιμα όσον αφορά σε θέματα ποινικής και αστικής ευθύνης».

Το κείμενο δίνει τη δυνατότητα στη κυβέρνηση να θέσει πρόσθετες ασφαλιστικές δικλίδες ως προς την παροχή της νομικής κάλυψης, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις αναδιάρθρωσης χρέους πολύ μεγάλων οφειλετών.

Πρόκειται, πρακτικά, για επαναδιατύπωση της δέσμευσης που είχε αναλάβει η ελληνική πλευρά με το επικαιροποιημένο Μνημόνιο, το οποίο συνόδευσε την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.

Έκτοτε, όμως, υπάρχει σημαντική απόσταση μεταξύ κυβέρνησης, τραπεζών και θεσμών ως προς το περιεχόμενο της ρύθμισης. Ως τον περασμένο Φεβρουάριο υπήρχε στο τραπέζι σχέδιο νομικής κάλυψης που είχε επεξεργαστεί η κυβέρνηση, με το οποίο συμφωνούσαν οι τράπεζες και η ΤτΕ.  

Το σχέδιο, όπως είχε αποκαλύψει το Euro2day.gr, προέβλεπε για τους μεν δημόσιους και δημοτικούς υπαλλήλους άσκηση ποινικής δίωξης μόνο κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, για τα δε τραπεζικά στελέχη, η παροχή νομικής κάλυψης συνδεόταν με τρεις προϋποθέσεις.

Σήμερα, όπως διαπιστώνεται από διαρροές αλλά και δημοσιεύματα, υπάρχουν δύο γραμμές εντός του ΣΥΡΙΖΑ, ως προς το περιεχόμενο ενδεχόμενης νομικής κάλυψης. Το δυσδιάκριτο τοπίο ενισχύει η απροθυμία της Τράπεζας της Ελλάδος να συμμετάσχει κατ' οιονδήποτε τρόπο στην αξιολόγηση ή μη τυχόν ποινικών και αστικών ευθυνών για τα τραπεζικά στελέχη που υπογράφουν αναδιαρθρώσεις.

Οδικός χάρτης για την περαιτέρω χαλάρωση των capital controls

Υπουργείο Οικονομικών και ΤτΕ δεσμεύονται να δημοσιοποιήσουν ως τις 16 Μαΐου τον οδικό χάρτη για την περαιτέρω χαλάρωση των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων. Ο οδικός χάρτης θα περιγράφει τα βήματα που θα γίνονται για σταδιακή άρση των περιορισμών κάθε φορά που διαπιστώνεται ότι έχουν βελτιωθεί οι συνθήκες ρευστότητας.

Όσον αφορά στο νέο πτωχευτικό νόμο, οι αρχές αναλαμβάνουν την υποχρέωση να εκδώσουν το απαραίτητο δευτερογενές πλαίσιο, ενώ παραμένει ως υποχρέωση η τροποποίηση της νομοθεσίας, με στόχο την απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας πτώχευσης μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.

Τέλος, όσον αφορά στην εταιρική διακυβέρνηση, αναμένεται ο διορισμός νέου διευθύνοντος συμβούλου στο ΤΧΣ, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται η αναμόρφωση των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v