Τον Μάιο αρχίζουν τα έργα του Ο.Α. Κόρινθος-Πάτρα

Τον Μάιο αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή του οδικού άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Η έναρξη των εργασιών θα σημάνει και την έναρξη πολύ μεγάλης ταλαιπωρίας για τους οδηγούς που κινούνται στον συγκεκριμένο άξονα.

Τον Μάιο αρχίζουν τα έργα του Ο.Α. Κόρινθος-Πάτρα
της Μάρως Τσαντήλα

Τον Μάιο αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή του οδικού άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.

Η έναρξη των εργασιών θα σημάνει και την έναρξη πολύ μεγάλης ταλαιπωρίας για τους οδηγούς που κινούνται στον συγκεκριμένο άξονα. Όπως προβλέπει η σύμβαση, στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει την ίδια χάραξη με την υφιστάμενη εθνική οδό και τα έργα κατασκευής θα γίνονται ενώ ταυτόχρονα θα διεξάγεται και η κίνηση των οχημάτων.

Τα προβλήματα όσον αφορά στη διεξαγωγή της κίνησης αναμένεται να ξεκινήσουν από το φετινό καλοκαίρι, αλλά θα γίνουν χειρότερα από το 2009 οπότε και θα αναπτυχθούν όλα τα εργοτάξια.

Σύμφωνα με εκπροσώπους της κοινοπραξίας ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ, που έχει αναλάβει το έργο, εκείνο που προέχει είναι η ασφάλεια των κινουμένων στον άξονα καθώς η ταλαιπωρία θεωρείται αναπόφευκτη.

Για τη διαδρομή Κόρινθος – Πάτρα, η οποία παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω της μεγάλης κίνησης, μελετήθηκαν εναλλακτικές λύσεις.

Όμως η κάθε μία από αυτές τις λύσεις θα στοίχιζε, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, εκατοντάδες εκατομμύρια έως και 1 δισ. ευρώ περισσότερο από τη λύση που επιλέγθηκε τελικά, καθιστώντας τη χρηματοδότηση του έργου αδύνατη.

Οι λύσεις αυτές περιλάμβαναν την κατασκευή σε δύσκολα εδάφη μεγάλων σηράγγων που ξεπερνούσαν τα 6 χιλιόμετρα μήκος και σύμφωνα με τους ειδικούς, δημιουργούσαν αυξημένο βαθμό κατασκευαστικής αβεβαιότητας. Κρίθηκαν απρόσφορες από γεωλογική, οικολογική και οικονομική άποψη αλλά και για λόγους ασφαλείας σε έκτακτα περιστατικά. Επιπλέον, πολύ μεγάλο θα ήταν και το κόστος των αναγκαίων απαλλοτριώσεων, ενώ ο σημερινός δρόμος έχει εκατέρωθεν ζώνες που είναι ήδη απαλλοτριωμένες και καλύπτουν τις ανάγκες διαπλάτυνσης από τα σημερινά 12,5 μέτρα σε 26,3 μέτρα.

Η χάραξη του δρόμου στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα δεν ακολουθεί τη χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού και στις θέσεις Κιάτο, Γεληνιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, Άβυθος, Παναγοπούλα και Αραχωβίτικα.

Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος- Αλφειός ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι τον υφιστάμενο εθνικό δρόμο, εκτός από τα 14,5 πρώτα χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα. Τέλος, στο τμήμα Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 76,2 χλμ., ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί στα 46,2 χλμ. τη χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού, ενώ τα υπόλοιπα είναι νέα χάραξη.

Ο νέος δρόμος με την ολοκλήρωσή του θα έχει 3 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστικό διάζωμα ανάμεσα στα δύο ρεύματα. Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου, όπως ονομάζεται ο συγκεκριμένος άξονας μήκους 365 χλμ., έχει συνολικό κόστος 2,8 δισ. ευρώ.

Τα διόδια θα χρεώνονται ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση, με το κόστος ανά χιλιόμετρο να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ (σε τιμές 2005).

Για την ολοκλήρωση του έργου προβλέπονται αποκλειστικές προθεσμίες. Το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 50 μηνών, ενώ το σύνολο του έργου σε 70 μήνες. Επίσης, εντός 20 μηνών από την έναρξη παραχώρησης προβλέπεται ότι θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος.

Ανάδοχος του έργου είναι ο όμιλος ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρίες: Vinci S.A. (36%), Hochtief PPP Solutions GmbΗ΄ (25%), Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ Α.Ε. (18%), J&P Άβαξ Α.Ε. (18%) και Αθηνά ΑΤΕ (3%). Η διάρκεια της παραχώρησης είναι 30 χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v