Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα για την κυβέρνηση, με την υπόθεση των ναυπηγείων. Από τη μία πλευρά, η πολυετής διαμάχη με τους σημερινούς μετόχους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (η απόφαση του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου που θα εκδιδόταν αυτές τις ημέρες πάει για το καλοκαίρι) και η αναβλητικότητα των τραπεζών για την τύχη των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου.
Από την άλλη πλευρά, η πίεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με νέα προσφυγή στο ευρωδικαστήριο, για ανάκτηση «παράνομων κρατικών ενισχύσεων» εκατοντάδων εκατομμυρίων. Στη μέση, οι Κινέζοι της Cosco που ετοιμάζονται για την εγκατάσταση δεξαμενής ναυπηγοεπισκευών στον ΟΛΠ, με αποτέλεσμα να στριμώξουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα για τα προβληματικά ελληνικά ναυπηγεία.
Αυτή τη δύσκολη εξίσωση καλείται να λύσει ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος εδώ και μήνες παρουσιάζει ένα σχέδιο ενοποίησης, κατά κάποιο τρόπο, των δύο ναυπηγείων με κυβερνητική παρέμβαση. Προς το παρόν, πάντως, δεν έχει καθίσει στο ίδιο τραπέζι με τις διοικήσεις των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Εχει, όμως, παρουσιάσει το σχέδιο στους εργαζόμενους των δύο ομίλων. Ούτε ξέρουμε αν έχει συμφωνήσει με τις διοικήσεις των τραπεζών (κυρίως Πειραιώς και Alpha), που έχουν τον …δεύτερο λόγο για την τύχη των εταιρειών.
Η πλευρά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) σήκωσε, μάλιστα, τους τόνους με χθεσινή ανακοίνωση. Ο κ. Νίκος Ταβουλάρης των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου υπενθυμίζει με κάθε ευκαιρία πως από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας αναφέρεται στην ανάγκη νέου σχήματος στα ναυπηγεία, με επίλυση της χρόνιας εκκρεμότητας του Σκαραμαγκά.
Το σίγουρο είναι πως η λύση επείγει και πως στον κ. Πιτσιόρλα έχει ανατεθεί «να βγάλει το φίδι από την τρύπα». Προχθές δημοσιεύθηκε στον δικτυακό τόπο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου η νέα προσφυγή της Κομισιόν κατά της Ελλάδας, της 22ας Φεβρουαρίου 2017, με την οποία ζητεί να επιβληθεί στη χώρα μας ημερήσιο πρόστιμο 34.974 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης στην εκτέλεση της απόφασης του Δικαστηρίου της 28ης Ιουνίου 2012 «περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων» στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Επιπλέον η Κομισιόν ζητεί από το δικαστήριο να διατάξει την Ελληνική Δημοκρατία να καταβάλει στην Επιτροπή και ένα κατ’ αποκοπή ποσό, «το ύψος του οποίου προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό ενός ημερήσιου ποσού ύψους 3.828 ευρώ επί τον αριθμό των ημερών που θα έχουν παρέλθει από την ημέρα έκδοσης της απόφασης της 28ης Ιουνίου 2012 μέχρι την ημέρα τερματισμού της παράβασης ή, εάν δεν έχει υπάρξει συμμόρφωση, μέχρι την ημέρα που θα εκδοθεί η απόφαση στην παρούσα υπόθεση».
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.