Μαγγιώρος: Τουρισμό πολλών ταχυτήτων «δείχνει» η αγορά του Rent a Car

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ) μιλάει στο Euro2day.gr για την εικόνα των κρατήσεων, την ανισομέρεια της ζήτησης αλλά και τις ανακατατάξεις στον κλάδο.

Μαγγιώρος: Τουρισμό πολλών ταχυτήτων «δείχνει» η αγορά του Rent a Car

Ισχυρές ενδείξεις αύξησης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα φέτος, σε ποσοστό 6-7%, αλλά και ανισομέρεια στην κατανομή της τουριστικής κίνησης στους προορισμούς σε όλη τη χώρα αποτυπώνει η μέχρι στιγμής εικόνα της ζήτησης και των κρατήσεων στον χώρο των ενοικιάσεων αυτοκινήτων (Rent a Car).

Μιλώντας, μάλιστα, στο Euro2day.gr ο Δημήτρης Μαγγιώρος, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ), έκανε λόγο για «τουρισμό πολλών ταχυτήτων το 2017».

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΣΤΕΕΑ, ισχυρή αύξηση της ζήτησης για ενοικιάσεις αυτοκινήτων καταγράφουν η Αθήνα, η Κρήτη, οι Κυκλάδες και το Ιόνιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ρόδος δείχνει να καλύπτει την υστέρηση που εμφάνιζε, υψηλή είναι η ζήτηση για την ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας, ενώ σε χαμηλά επίπεδα κινείται η ζήτηση για τη Χαλκιδική, καθώς η περιοχή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από επισκέπτες που φθάνουν εκεί με αυτοκίνητο. Από την εικόνα των κρατήσεων επιβεβαιώνεται, ταυτόχρονα, το σοβαρό πρόβλημα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν και φέτος οι προορισμοί του Ανατολικού Αιγαίου (Σάμος, Χίος, Μυτιλήνη).

Περιγράφοντας το momentum στον κλάδο των ενοικιάσεων αυτοκινήτων, ο Δ. Μαγγιώρος επισημαίνει την ανοδική πορεία των επιχειρήσεων του χώρου τη διετία 2015-2016, η οποία συνεχίζεται και το 2017.

Άνοδος η οποία αποτυπώνεται στο μέγεθος του στόλου. Σύμφωνα με τον Δ. Μαγγιώρο, το συνολικό μέγεθος του στόλου αυτοκινήτων που διέθεταν οι εταιρείες κινούνταν τα προηγούμενα χρόνια στα επίπεδα των 52.000-54.000 αυτοκινήτων ενώ το 2016 έφθασε τα επίπεδα των 60.000 αυτοκινήτων.

Εκτίμησε, επιπλέον, πως εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης που καταγράφεται φέτος, ίσως καταγραφεί ένα ιστορικό… προσπέρασμα. Όπως εξήγησε, υπό προϋποθέσεις, ο στόλος αυτοκινήτων που διατίθεται για βραχυχρόνιες μισθώσεις (Rent a Car) και συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό ενδέχεται να ξεπεράσει τις 67.000 οχήματα, προσπερνώντας τον αντίστοιχο στόλο αυτοκινήτων μακροχρόνιων εταιρικών μισθώσεων (long term leasing).

Ο Δ. Μαγγιώρος εξήγησε στο Euro2day.gr τις ανακατατάξεις στον κλάδο, την εξέλιξη των στόλων αλλά και το ισχυρό «τρίδυμο» που έχει διαμορφωθεί στην κορυφή της αγοράς.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το μέγεθος του στόλου μακροχρόνιων μισθώσεων κινούνταν στα χρόνια προ κρίσης στα επίπεδα των 130.000 αυτοκινήτων, αλλά έχει συρρικνωθεί στις 67.000 οχήματα. Όπως εξήγησε, μάλιστα, η ανάπτυξη του στόλου δεν οφείλεται κυρίως στην άνοδο της ζήτησης, αλλά στο γεγονός ότι οι τρεις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του χώρου (σ.σ. Olympic/Avis, Autohellas/Hertz και Leaseplan) βρέθηκαν να καλύπτουν χρηματοδοτικά τις ανάγκες της αγοράς που καλύπτονταν τα προηγούμενα χρόνια από 65 εταιρείες.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΕΑ επεσήμανε το ειδικό βάρος που έχει αποκτήσει ο χώρος των ενοικιάσεων στον κλάδο αυτοκινήτου στην Ελλάδα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «το 2016, περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις οχημάτων έγιναν από εταιρείες που διέθεταν στόλο».

Απαντώντας σε ερώτηση του Euro2day.gr για τις πιθανές εξελίξεις στον κλάδο ενοικιάσεως αυτοκινήτων, με αφορμή και τον διαγωνισμό για την πώληση της Olympic A.E/Avis, ο Δ. Μαγγιώρος ανέφερε: «Είναι πιθανό να καταγραφούν ανακατατάξεις στον κλάδο. Οι όμιλοι, άλλωστε, πρέπει να αναδιαρθρώσουν τα χαρτοφυλάκιά τους. Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πώληση της Olympic/Avis από τον όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v