Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Δειλές» αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Μετά από μια υποχώρηση της τάξεως του 40%, οι ασφαλιστικές εταιρείες ξεκίνησαν μια «δειλή» και επιλεκτική αύξηση τιμολογίων στον κλάδο οχημάτων. Σε ποιες κατηγορίες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών προσφέρονται εκπτώσεις.

«Δειλές» αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Η πτωτική τροχιά των τιμολογίων στα ασφάλιστρα του κλάδου οχημάτων φαίνεται πως ολοκληρώθηκε και όλα δείχνουν πως έχουμε αρχίσει να μπαίνουμε σε μια φάση ανάκαμψης των τιμών στα συμβόλαια αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

«Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για καθαρή κίνηση ανατιμήσεων, αλλά για προσεκτικές επιμέρους κινήσεις παραμετρικού χαρακτήρα, που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Άλλωστε, η στάση των εταιρειών είναι ενιαία, αλλά ποικίλλει ανάλογα με τη στρατηγική που ακολουθεί η καθεμία και από το πόσο επιθετικά είχε δράσει κατά το παρελθόν.

Υπάρχει πάντως σε γενικές γραμμές ένα μίγμα ανατιμήσεων και μειώσεων ανάλογα με τις κατηγορίες των οχημάτων, την παλαιότητά τους και τη γεωγραφική κατανομή των ασφαλισμένων, με μεσοσταθμικό αποτέλεσμα την άνοδο των εσόδων.

Πάντως, οι εταιρείες εξακολουθούν να προσφέρουν εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών, όπως για παράδειγμα στις οικογένειες που έχουν ασφαλίσει περισσότερα από ένα οχήματα, σε δημόσιους υπαλλήλους και στρατιωτικούς, σε όσους ασφαλίζονται για δώδεκα μήνες και όχι για μικρότερο χρονικό διάστημα, ή σε όσους κατέχουν και άλλα συμβόλαια στην εταιρεία, πέρα από την κάλυψη της αστικής ευθύνης του οχήματος», δηλώνει στο Euro2day.gr παράγοντας της αγοράς.

Κοινή αντίληψη στην αγορά είναι πως το «κακό των μειωμένων τιμολογίων είχε παραγίνει» (μεσοσταθμική πτώση γύρω στο 40% από την έναρξη της κρίσης) και πως υπήρξαν συγκεκριμένοι παράγοντες που φρέναραν τον πόλεμο τιμολογίων στον κλάδο αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται:

Πρώτον, το γεγονός ότι ήδη βρισκόμαστε λίγους μόνο μήνες πριν την πρώτη ουσιαστική αξιολόγηση των οικονομικών επιδόσεων των ασφαλιστικών εταιρειών με βάση το αυστηρό πλαίσιο του Solvency II (θα «σκαναριστούν» από την Εποπτική Αρχή οι λογιστικές καταστάσεις του 2016). Άλλωστε, οι πιο επίφοβες εταιρείες είναι αυτές που δραστηριοποιούνται στους γενικούς κλάδους, άρα ο κλάδος οχημάτων αποτελεί ένα μεγάλο τμήμα της συνολικής τους παραγωγής.

Γενικότερα, οι εταιρείες έχουν ειδοποιηθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές στα προϊόντα που προσφέρουν και στις τιμολογήσεις τους, καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να διατηρηθεί για αρκετά ακόμη χρόνια το περιβάλλον των τόσο χαμηλών επιτοκίων.

Δεύτερον, οι εξελίξεις στην Enterprise Hellas «μούδιασαν» την αγορά και ενέτειναν τον προβληματισμό γύρω από τα πολύ χαμηλά τιμολόγια ορισμένων ΕΠΥ (εταιρείες παροχής ελεύθερων υπηρεσιών).

Τρίτον, κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες θεώρησαν προτιμότερο γι' αυτές, αντί να προχωρήσουν σε περαιτέρω μειώσεις τιμών, να αναθεωρήσουν τους κανονισμούς πωλήσεων (π.χ. μείωση του ελάχιστου ποσού παραγωγής, που απαιτείται για την καταβολή bonus), προκειμένου να μπορέσουν να προσελκύσουν τους διαμεσολαβούντες και έτσι να κερδίσουν μερίδια αγοράς.

Και τέταρτον, οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιλαμβάνονται ότι ο κλάδος οχημάτων θα σταματήσει να είναι κερδοφόρος γι' αυτές, όταν η οικονομία αρχίσει να ανακάμπτει και κατά συνέπεια η κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους της χώρας αυξηθεί.

«Τα κέρδη των τελευταίων ετών οφείλονται στο ότι είχαμε λιγότερα ατυχήματα στους δρόμους, λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας των οχημάτων. Ορισμένοι υποστηρίζουν πως οι νέοι, βελτιωμένοι οδικοί άξονες, αλλά και τα ασφαλέστερα οχήματα που λανσάρονται στην αγορά θα περιορίσουν τις ζημίες που καλούμεθα να αποζημιώσουμε, ωστόσο είμαι αρκετά επιφυλακτικός για το κατά πόσο σημαντική θα είναι η συγκεκριμένη εξοικονόμηση. Και αυτό γιατί όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, η μεγάλη πλειονότητα των ατυχημάτων δεν οφείλεται στο κακό οδικό δίκτυο, αλλά στη νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών, με ενδεικτικά παραδείγματα την ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας, την απουσία ζώνης και κράνους, τις αντικανονικές προσπεράσεις και τις παραβιάσεις των σηματοδοτών» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v