Ακτοπλοΐα: Το «ματ» Ιουλίου-Αυγούστου στην παρτίδα της Αδριατικής

Οι δύο όψεις της επιβατικής κίνησης στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας το 2016. Το αρνητικό πρόσημο του πρώτου εξαμήνου και η ανάκαμψη στο δεύτερο μισό του έτους.

Ακτοπλοΐα: Το «ματ» Ιουλίου-Αυγούστου στην παρτίδα της Αδριατικής

Τις παράλληλες γραμμές πλεύσης ελληνικού τουρισμού και ακτοπλοΐας αποτυπώνει η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας.

Όσοι διατηρούν ακόμα αμφιβολίες για το αν η ακτοπλοΐα είναι γνήσιο τέκνο του ελληνικού τουρισμού και απόλυτα εξαρτημένη από αυτόν, δεν έχουν παρά να ρίξουν μια ματιά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο στατιστικό δελτίο Φεβρουαρίου του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (SETE Intelligence).

Τα σχετικά στοιχεία αναφέρονται σε επιβάτες (εκτός transit και ανεξαρτήτως εθνικότητας) που διακινήθηκαν μεταξύ λιμανιών της Ελλάδας (Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα) και της Ιταλίας (Ανκόνα, Μπρίντεζι, Μπάρι, Βενετία, Τεργέστη, Ραβένα) στις διεθνείς γραμμές που συνδέουν τις δύο χώρες.

Ακολουθώντας σαν σκιά την πορεία του ελληνικού τουρισμού το 2016, η επιβατική κίνηση στις γραμμές της Αδριατικής ξεκίνησε με αρνητικό πρόσημο στο α' εξάμηνο, αλλά κατάφερε να επιπλεύσει, ανεβάζοντας «στροφές» στο δεύτερο μισό και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Συνολικά η χρονιά έκλεισε με οριακή αύξηση επιβατών 0,1% σε σύγκριση με το 2015. Μια άνοδος η οποία μεταφράζεται σε μόλις 1.250 περισσότερους επιβάτες.

Οι επιβάτες, ωστόσο, που ταξίδεψαν με πλοίο για λόγους αναψυχής στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας κατέγραψαν μια πιο… ευδιάκριτη αύξηση, της τάξης του 1,1%. Η οποία, ωστόσο, δεν μεταφράστηκε σε κάτι περισσότερο από 9.100 επιπλέον επιβάτες.

Όπως αποτυπώνεται στα ίδια στοιχεία, η επιβατική κίνηση στην Αδριατική κινείται σε πολύ ρηχά νερά στο πρώτο και τελευταίο δίμηνο της χρονιάς. Την περίοδο, δηλαδή, που οι τουρίστες αποτελούν εξωτικό «φρούτο» στις συγκεκριμένες γραμμές. Είναι χαρακτηριστικό πως οι επιβάτες που ταξιδεύουν για λόγους αναψυχής κατά τα δύο συγκεκριμένα δίμηνα, είναι λιγότεροι από τους οδηγούς των φορτηγών που αποτελούν τη βασική πελατεία των πλοίων τη συγκεκριμένη περίοδο.

Τα μειωμένα φορτία, μάλιστα, που διακινήθηκαν μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας στο πρώτο εξάμηνο του 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2015, σε συνδυασμό με τη χαμηλή τουριστική κίνηση, είχαν ως αποτέλεσμα να «κοκκινίσει» το ταμπλό της επιβατικής κίνησης σε ολόκληρο το πρώτο μισό της χρονιάς που έφυγε.

Η εικόνα αρχίζει να αλλάζει από τον Μάρτιο και η επιβατική κίνηση εκτοξεύεται από τα μέσα Ιουνίου, φθάνοντας στα υψηλότερα επίπεδά της τον Αύγουστο. Τον απόλυτο μήνα αιχμής του ελληνικού καλοκαιριού, οι επιβάτες στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας έφθασαν συνολικά τις 282.557, από τους οποίους οι 219.969 ταξίδευαν για λόγους αναψυχής.

Παρ' όλα αυτά, οι τουρίστες κατέγραψαν διψήφιο ποσοστό μείωσης από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2016.

Η «παρτίδα», όπως προκύπτει από τα στοιχεία, σώθηκε χάρη στη μεγάλη άνοδο του Ιουλίου (+12,1%, +17.000 επιβάτες) και του Αυγούστου (+8,8%, +17.700 επιβάτες).

Με αυτά τα δεδομένα, τα πλοία που δραστηριοποιούνται στις συγκεκριμένες γραμμές δοκίμασαν τα όρια της πληρότητάς τους αφού στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου μετέφεραν σχεδόν τους μισούς επιβάτες (το 45%) όσων μετακινούνται μεταξύ των δύο χωρών με πλοίο σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v