Αύξηση 1,2% κατέγραψε ο πληθωρισμός σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο, έναντι της μηδενικής μεταβολής τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.
Σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2016, όμως, παρουσίασε μείωση 0,8%, ενώ ο μέσος δείκτης δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2016-Ιανουαρίου 2017, σε σύγκριση με τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2015-Ιανουαρίου 2016, παρουσίασε μείωση 0,7%.
Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 1,5% τον Ιανουάριο, από 0,3% τον προηγούμενο μήνα.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του ΔΤΚ σε ετήσια βάση προκύπτει από τις αυξήσεις:
-Κατά 1,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες και στον καφέ. Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο ψωμί και στα δημητριακά, κρέατα γενικά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά και στα αποξηραμένα φρούτα και στους ξηρούς καρπούς.
-Κατά 2,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.
-Κατά 3,6% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
-Κατά 4,6% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.
-Κατά 2,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
-Κατά 1,4% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
Αντιθέτως, υπήρξε μείωση στους εξής δείκτες:
-Κατά 3,1% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-Κατά 2,4% της ομάδας Διαρκή αναθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.
-Κατά 0,1% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις παραϊατρικές υπηρεσίες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
- Κατά 1,4% της ομάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ - συνδρομητική τηλεόραση.
-Κατά 0,3% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
-Κατά 1,5% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.
Σε μηνιαία βάση, η μείωση του πληθωρισμού αποδίδεται κυρίως στη σημαντική μείωση, κατά 24,5%, της ομάδας ένδυση-υπόδηση, και διαρκών αγαθών-ειδών νοικοκυριού και υπηρεσιών λόγω των χειμερινών εκπτώσεων.
* Δείτε αναλυτικά στοιχεία στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.