Στους κερδισμένους από τις εξελίξεις σε Τουρκία-Βορ. Αφρική είναι η Ελλάδα στην αγορά της Γερμανίας. Τα 2,2 εκατ. έφθασαν οι Γερμανοί τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2016, σύμφωνα με πηγές της γερμανικής αγοράς. Η χώρα μας εμφανίζεται, ταυτόχρονα, να συγκαταλέγεται στο «καρέ» των τουριστικών προορισμών που επωφελήθηκαν περισσότερο από τις απώλειες που κατέγραψαν η Τουρκία και οι προορισμοί της Βόρειας Αφρικής στη χρονιά που έφυγε.
Το «καρέ» των κερδισμένων προορισμών συγκροτούν κατά σειρά η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ελλάδα, σύμφωνα με αναφορές σε γερμανικά μέσα ενημέρωσης, που επικαλούνται στοιχεία του Ομοσπονδιακού Γραφείου Στατιστικής της Γερμανίας (Destatis) και του τουρ οπερέιτορ TUI Germany. Τα στοιχεία αφορούν στην επιβατική κίνηση από 27 αεροδρόμια της Γερμανίας, σε γραμμές όπου οι Γερμανοί που ταξιδεύουν για διακοπές αντιπροσωπεύουν άνω του 50% του συνόλου των επιβατών.
Οι Γερμανοί που ταξίδεψαν την περασμένη χρονιά σε προορισμούς μικρών και μεσαίων αποστάσεων πραγματοποίησαν 27,8 εκατ. ταξίδια. Απόλυτος κυρίαρχος στη γερμανική αγορά «πακέτων» διακοπών αναδείχθηκε η Ισπανία, η οποία προσέλκυσε 9,8 εκατ. Γερμανούς, καταγράφοντας αύξηση 11% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι Βαλεαρίδες και Μαγιόρκα υποδέχθηκαν αντίστοιχα 4,9 εκατ. και 4,4 εκατ. Γερμανούς, ενώ η Ίμπιζα 440.000 (+11,5).
Η Ιταλία υποδέχθηκε 2,6 εκατ. Γερμανούς (+6%), με την Ελλάδα να καταγράφει άνοδο της τάξης του 8% (2,2 εκατ. τουρίστες) και την Πορτογαλία να σημειώνει αύξηση 16,5%, φθάνοντας τις 700.000 τουρίστες.
Βρήκε… «ταβάνι» η αγορά της Γερμανίας
Πανομοιότυπη εικόνα με αυτή του 2016 αναμένεται να εμφανίσει η ταξιδιωτική αγορά της Γερμανίας το 2017, σύμφωνα με την έρευνα «Reiseanalyse» της εταιρείας FUR, που εξετάζει τη γερμανική ταξιδιωτική αγορά.
Η αγορά του εξερχόμενου τουρισμού της Γερμανίας αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτική τη χρονιά που έφυγε, παρά τα προβλήματα που καταγράφηκαν σε αρκετές χώρες-προορισμούς. Σύμφωνα με την έρευνα της FUR, οι Γερμανοί πραγματοποίησαν 69 εκατ. ταξίδια και ξόδεψαν συνολικά 66 δισ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, οι Γερμανοί εμφανίζονται να στρέφονται συστηματικά στα ταξίδια σε κοντινούς προορισμούς, τα οποία, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ανήλθαν σε 88 εκατ. τη χρονιά που έφυγε, καταγράφοντας αύξηση 4%.
Οι ερευνητές της FUR εκτιμούν πως το 2017 η γερμανική αγορά θα κινηθεί στα επίπεδα της χρονιάς που πέρασε, προβλέποντας 69 εκατ. ταξίδια και συνολικές ταξιδιωτικές δαπάνες 66 δισ. ευρώ. Η επαλήθευση των πιο πάνω εκτιμήσεων θα αποτελεί επιβεβαίωση, σύμφωνα με παράγοντες της ελληνικής αγοράς, ότι η ταξιδιωτική αγορά της Γερμανίας έχει αγγίξει -σ’αυτή τη φάση τουλάχιστον- το «ταβάνι» της.
Τέσσερις στους πέντε Γερμανούς (79%), σύμφωνα με την έρευνα, σκέφτονται ήδη τις φετινές τους διακοπές, ενώ εμφανίζεται ενισχυμένη η διάθεσή τους να ταξιδέψουν (56% αυτή την περίοδο έναντι 51% την προηγούμενη χρονιά). Η πλειοψηφία των Γερμανών, μάλιστα, εμφανίζονται να διαθέτουν και χρόνο και χρήματα για να πάνε διακοπές.
Το ενδιαφέρον είναι πως σχεδόν οι μισοί Γερμανοί (41%) εκδηλώνουν την επιθυμία να επιλέξουν μια καινούργια χώρα ως προορισμό για το ταξίδι τους. Σύμφωνα με την έρευνα της FUR, οι προορισμοί που δείχνουν να προτιμούν φέτος οι Γερμανοί είναι κυρίως η Γερμανία (30%), η Ισπανία, η Ιταλία, η Αυστρία και η Τουρκία. Ταυτόχρονα οι υπεύθυνοι της έρευνας διαπιστώνουν ότι διατηρείται και το 2017 η τάση των Γερμανών τουριστών να προτιμούν περισσότερο προορισμούς της Δυτικής Μεσογείου.