Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πτώση 12,5% για τον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων το 2015

Στο 1,08 δισ. ευρώ, μειωμένη κατά 12,5%, υποχώρησε το 2015 η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου, αντιπροσωπεύοντας το 29 της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων και το 56,2% του κλάδου ασφαλίσεων κατά ζημιών. Μελέτη της ΕΑΕΕ.

Πτώση 12,5% για τον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων το 2015

Συνεχίστηκε και το 2015 η μείωση της παραγωγής ασφαλίστρων στον κλάδο του αυτοκινήτου, καθώς διαμορφώθηκε στο 1,08 δισ. ευρώ έναντι 1,23 δισ. ευρώ το 2014, καταγράφοντας πτώση 12,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών.

Όπως σημειώνει η ΕΑΕΕ, η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς στον οποίο δραστηριοποιήθηκαν 29 ασφαλιστικές επιχειρήσεις το 2015 (2014: 29) με την μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας ή του Υποκαταστήματος αλλοδαπής επιχείρησης.

Η παραγωγή του κλάδου ήταν 1,08 δισ. ευρώ (2014: 1,23 δισ.) και αντιπροσωπεύει το 29% της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων και το 56,2% της παραγωγής ασφαλίστρων των κλάδων ασφαλίσεων κατά ζημιών. Ειδικότερα στους κλάδους «3. Χερσαία οχήματα» και «10. Αστική ευθύνη χερσαίων οχημάτων», η παραγωγή ήταν 193 εκατ. ευρώ και 888 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.



Οι καταβολές αποζημιώσεων εκτιμάται ότι ανήλθαν περίπου στο ύψος των 579 εκατ. ευρώ το 2015 (648 εκατ. ευρώ το 2014), σημειώνοντας πτώση κατά 10,7%. Από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι πληρωθείσες αποζημιώσεις για την ασφάλιση αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν το 24,5% των συνολικών αποζημιώσεων και το 75,7% των αποζημιώσεων του κλάδου κατά Ζημιών.



Η μεγαλύτερη, σε όγκο ασφαλίστρων, κάλυψη των αυτοκινήτων είναι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, της οποίας η παραγωγή μειώθηκε από το 1,03 δισ. ευρώ το 2014 στα 888 εκατ. ευρώ το 2015 (-13,5%).

Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων έτους 2015, η κατηγορία επιβατικά-ταξί αποτελεί το 71,7% του πλήθους οχημάτων, ενώ επί του ποσού των δηλωθεισών ζημιών αντιστοιχεί στο 77,8% του συνόλου.

Τα τροχαία ατυχήματα στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες μειώθηκαν το 2015 έναντι του 2014 και έφθασαν τις 11,6 χιλιάδες. Αντίθετα, οι νεκροί αυξήθηκαν από 793 το 2014 σε 805 το 2015, ενώ οι τραυματίες (βαριά και ελαφρά) μειώθηκαν. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, την απόσπαση προσοχής και την υπερβολική ταχύτητα. Αναλόγως του είδους του ατυχήματος, τα περισσότερα θανατηφόρα αποδίδονται στις συγκρούσεις, τις εκτροπές και τις παρασύρσεις πεζών.

Σχετικά με τις κλοπές τροχοφόρων, η Ελληνική Αστυνομία πληροφορεί ότι τελέστηκαν περί τις 26,5 χιλιάδες κλοπές και 673 απόπειρες. Από τα παραπάνω περιστατικά, περίπου 8 χιλιάδες εξιχνιάστηκαν. Ο αριθμός των κλοπών είναι αυξημένος σε σχέση με το 2014, το ίδιο όμως ισχύει και για τις εξιχνιάσεις.

Σύμφωνα με την ΕΑΕΕ, στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά, ο κλάδος αυτοκινήτου είναι επίσης πολύ σημαντικός. Κατείχε μερίδιο αγοράς 38,5% επί των ασφαλίσεων κατά Ζημιών, ενώ η παραγωγή του αυξήθηκε κατά 0,1% το 2014 και έφτασε τα 130,5 δισ. ευρώ.

*Δείτε ολόκληρη τη μελέτη της ΕΑΕΕ στη στήλη «Συνοδευτικό υλικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v