Το τριπλό ευρωπαϊκό στοίχημα του ελληνικού τουρισμού

Την εσωστρέφεια στις αγορές Γερμανίας, Βρετανίας, Γαλλίας καλείται να αντιμετωπίσει ο ελληνικός τουρισμός το 2017. Μεγάλη μείωση δαπανών των τουριστών από τις τρεις χώρες για ταξίδια στο εξωτερικό. Στρέφονται στον εσωτερικό τουρισμό.

Το τριπλό ευρωπαϊκό στοίχημα του ελληνικού τουρισμού

Στη διατήρηση ή αναστροφή της τάσης «εσωστρέφειας» που καταγράφηκε με έντονο τρόπο φέτος στις τρεις βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία) θα κριθούν, πιθανότατα, τα έσοδα που θα αποφέρει στην εθνική οικονομία ο τουρισμός το 2017.

Το θέμα ίσως εξελιχθεί στο μεγάλο «τριπλό» στοίχημα του ελληνικού τουρισμού την επόμενη τουριστική περίοδο. Ιδιαίτερα καθώς το 2017 είναι χρονιά εκλογών για την ανάδειξη νέου καγκελάριου στη Γερμανία και νέου προέδρου στη Γαλλία.

Παράλληλα, αναμένεται ότι θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις της βρετανικής κυβέρνησης με την Κομισιόν για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε.

Τα στοιχεία που απεικονίζουν τη «συμπεριφορά» των τριών αγορών φέτος εντείνουν τον προβληματισμό σε κορυφαίους παράγοντες του χώρου. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι οι πρώτες ενδείξεις για την επόμενη χρονιά από αγορές όπως της Γερμανίας εμφανίζουν την Ελλάδα να προσελκύει μεγάλο μέρος της ζήτησης στην αγορά των προκρατήσεων.

Σχετικά στοιχεία συμπεριλαμβάνονται στο πρόσφατο στατιστικό δελτίο του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ (SETE Intelligence) για την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου φέτος.

Σύμφωνα με στοιχεία από έρευνα της Phocuswright, η συνολική δαπάνη κατ' άτομο για διεθνή ταξίδια την περίοδο 2014-2016 εμφανίζει σημαντική μείωση 18,8% στη Γαλλία, 10,7% στη Γερμανία και 16,7% στη Βρετανία.

Η τάση εσωστρέφειας που καταγράφεται στους ταξιδιώτες από τις τρεις κυριότερες «δεξαμενές» απ' όπου αντλεί πελατεία ο ελληνικός τουρισμός επιβεβαιώνεται και από άλλα στοιχεία της ίδια έρευνας.

Στοιχεία, μάλιστα, που κρύβουν εκπλήξεις καθώς θα ανέμενε κανείς οι Γάλλοι ταξιδιώτες να είναι εκείνοι που θα επέλεγαν περισσότερο να μείνουν στη χώρα τους μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα.

Όπως προκύπτει, ωστόσο, από τα στοιχεία της Phocuswright, κατά την περίοδο 2014-2016, στη Γαλλία καταγράφηκε μείωση 6% της συνολικής δαπάνης για ταξίδια στο εξωτερικό. Την ίδια περίοδο, αντίθετα, η συνολική δαπάνη για ταξίδια εντός Γαλλίας αυξήθηκε 2,5%.

Ακόμα πιο έντονη ήταν η «στροφή» στον εσωτερικό τουρισμό στην περίπτωση της Γερμανίας. Πιο συγκεκριμένα και για την ίδια περίοδο (2014-2016) οι δαπάνες για ταξίδια στο εξωτερικό μειώθηκαν 12,9%. Αντίθετα οι δαπάνες για ταξίδια σε προορισμούς εντός Γερμανίας κατέγραψαν σχεδόν διψήφια ποσοστιαία άνοδο (9,9%).

Στη βρετανική αγορά, ωστόσο, αποτυπώθηκε με απόλυτο τρόπο η στροφή πολλών Ευρωπαίων στα ταξίδια εντός της χώρας τους. Είναι χαρακτηριστικό πως οι δαπάνες των Βρετανών για ταξίδια εξωτερικού μειώθηκαν 21,1% την περίοδο 2014-2015, ενώ οι αντίστοιχες για αποδράσεις εντός Βρετανίας κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση 51,4%.

Από τα πιο πάνω προκύπτει ότι σε μεγάλο βαθμό οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού θα κριθούν από το αν θα καταφέρει να αυξήσει τις εισπράξεις του από τις τρεις κύριες αγορές της Ευρώπης. Σε μια περίοδο, μάλιστα, που οι ταξιδιώτες από αυτές στρέφονται ολοένα περισσότερο σε προορισμούς των χωρών τους.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v