ΥΕΝ: Διεθνείς διαγωνισμοί για ΟΛΠ, ΟΛΘ το 2008

Διεθνείς διαγωνισμούς για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προκηρύξει στις αρχές του 2008 το ΥΕΝ, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Γ. Βουλγαράκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός θα αφορά στη διάθεση δύο προβλητών στον ΟΛΠ και μίας στον ΟΛΘ.

ΥΕΝ: Διεθνείς διαγωνισμοί για ΟΛΠ, ΟΛΘ το 2008
Διεθνείς διαγωνισμούς για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προκηρύξει στις αρχές του 2008 το ΥΕΝ, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Γ. Βουλγαράκη.

Οι διαγωνισμοί θα αφορούν στη διάθεση δύο προβλητών στον ΟΛΠ και μίας στον ΟΛΘ, με διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των οργανισμών.

Σύμφωνα με τον κ. Βουλγαράκη, στον ΟΛΠ το καταλληλότερο μοντέλο είναι η παραχώρηση τμήματος του ΣΕΜΠΟ και ειδικότερα, του υπάρχοντος προβλήτα ΙΙ και του μελλοντικού προβλήτα ΙΙΙ, με παράλληλη δραστηριοποίηση του Οργανισμού στον προβλήτα Ι.

Για τον ΟΛΘ, το καταλληλότερο μοντέλο είναι η συνολική παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, σύμφωνα με τον υπουργό.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, ο κ. Βουλγαράκης επανέλαβε τη δέσμευση ότι δεν θα χάσει κανείς τη δουλειά του, ξεκαθαρίζοντας πως αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και σαφή δέσμευση η πλήρης διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων για το σύνολο των εργαζομένων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Ο κ. Βουλγαράκης δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ θα έχουν την επιλογή είτε της εθελούσιας εξόδου, στην περίπτωση που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση, είτε της μετάταξής τους σε άλλη υπηρεσία του δημοσίου.

Επίσης, οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ που δεν θα επιλέξουν ή δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις, μπορούν αν το επιθυμούν να συνεχίσουν την εργασία τους με το ίδιο εργασιακό καθεστώς στον προβλήτα Ι που παραμένει στον ΟΛΠ.

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ που δεν θα επιλέξουν ή δεν εντάσσονται στις λύσεις αυτές και δεν απορροφώνται σε άλλες δραστηριότητες του οργανισμού, εξασφαλίζουν υποχρεωτικώς την πρόσληψή τους από τον ανάδοχο, διατηρώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα, υπογράμμισε ο υπουργός.

Κεντρικός στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης, σύμφωνα με τον κ. Βουλγαράκη, είναι η αναβάθμιση και η αξιοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και η δημιουργία νέων έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ταχύτερη, ελκυστικότερη και οικονομικότερη διακίνηση επιβατών και αγαθών.

Οι βασικές προτεραιότητες του αναπτυξιακού σχεδίου των ελληνικών λιμένων για την περίοδο 2008-2015 είναι:

* Η προσαρμογή του λιμενικού συστήματος στις διεθνείς προδιαγραφές και τις σύγχρονες ανάγκες του εμπορίου και των μεταφορών

* Η ενοποίηση λιμένων στη βάση συνεργειών λειτουργίας

* Η ανάπτυξη μεταφορικών δικτύων

* Η αξιοποίηση του χρηματοδοτικού πρωτοκόλλου

* Η προώθηση συνδυασμένων μεταφορών

* Η αύξηση της διακίνησης containers

* Η τόνωση και αξιοποίηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, ώστε να δημιουργηθεί ευνοϊκό περιβάλλον για την προσέλκυση φορτίων και συνακόλουθα για τη διεύρυνση των εμπορικών μας αγορών

* Η δημιουργία των προϋποθέσεων ώστε οι εξαγωγές και εισαγωγές των αγαθών να γίνονται με ταχύτερο και οικονομικότερο τρόπο

Εν τω μεταξύ, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, στη λίστα των ενδιαφερόμενων για τον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ, εκτός των Hutchison και Cosco, προστίθεται και η Goldair Cargo.

Σύμφωνα πάντα με το ΑΠΕ, η εταιρία προτίθεται να συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό (περίπου 10%), σε κοινοπραξία, που θα διεκδικήσει το έργο επέκτασης/διαχείρισης του ΣΕΜΠΟ, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, Καλλίνικος Καλλίνικος, στη διάρκεια γεύματος εργασίας στη Θεσσαλονίκη.

Η εταιρία βρίσκεται σε σχετικές συζητήσεις με κινεζική αλλά και αμερικανική επιχείρηση, ενώ στο κοινοπρακτικό σχήμα δεν αποκλείεται να συμμετάσχει τελικά και επιχειρηματικός όμιλος, με τον οποίο η Goldair Cargo συνεργάζεται ήδη.

**** Το αναπτυξιακό σχέδιο του ΥΕΝ για τους Λιμένες δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v