Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Στο κόκκινο» η αγωνία για χιλιάδες ασφαλισμένους

Δεκάδες χιλιάδες Έλληνες μετά από πολύμηνες καθυστερήσεις δεν γνωρίζουν το αν, το πότε και το κατά πόσο θα εισπράξουν χρήματα που δικαιούνται. Oι τελευταίες εξελίξεις στις υποθέσεις International Ζωής, Enterprise και Ασπίς Πρόνοια.

«Στο κόκκινο» η αγωνία για χιλιάδες ασφαλισμένους

Την έντονη δυσαρέσκεια, τον εκνευρισμό και την αβεβαιότητα χιλιάδων Ελλήνων προκαλούν οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην αντιμετώπιση των εκκρεμοτήτων, οι οποίες έχουν προκύψει από συγκεκριμένες προβληματικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Η ουσία είναι πως δεκάδες χιλιάδες συνεπείς ασφαλισμένοι βρίσκονται ξεκρέμαστοι εδώ και πολλούς μήνες, χωρίς κάποιος να μπορεί να τους διαβεβαιώσει για το αν, το πότε και το κατά πόσο θα λυθεί το πρόβλημά τους.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση της International Life Ζωής, η οποία βρίσκεται μεν σε λειτουργία, αλλά η διοίκησή της ασκείται από τον Επόπτη. Αρχικά, μετά από πολύμηνη αναμονή, οι ασφαλισμένοι της εταιρείας πληροφορήθηκαν με ανακούφιση το περασμένο καλοκαίρι ότι περίπου το 70% των συμβολαίων τους θα μεταφερόταν στην Εθνική Ασφαλιστική (κυρίως συμβόλαια υγείας).

Η μεταφορά ωστόσο δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα, καθώς φημολογείται ότι υπάρχει πρόβλημα στα ακίνητα της International Life που θα εισφερθούν στην Εθνική Ασφαλιστική.

Έτσι, ενδεικτική είναι η ανακοίνωση του Συλλόγου των Υπαλλήλων της Εθνικής Ασφαλιστικής που επιρρίπτει ευθύνες στην Τράπεζα της Ελλάδος (εποπτεύουσα αρχή) και την καλεί «να προχωρήσει άμεσα στη μεταβίβαση των στοιχείων ενεργητικού της International, που θα διασφαλίζουν τόσο τους ασφαλισμένους της, όσο και την Εθνική Ασφαλιστική», συμπληρώνοντας πως «σε διαφορετική περίπτωση, θα φέρει ακέραια την ευθύνη απέναντι στους ασφαλισμένους που υποτίθεται ότι προστατεύει».

Το Euro2day.gr επικοινώνησε με κύκλους προσκείμενους στην International Life, σύμφωνα με τους οποίους δεν αληθεύουν οι φήμες για ακίνητα χωρίς συμβόλαια και πως το ζήτημα αφορά μέρος μόνο των ακινήτων και είναι γραφειοκρατικού χαρακτήρα. «Τόσοι αρμόδιοι έχουν ελέγξει μέχρι σήμερα την εταιρεία», ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Πάντως, κανείς σήμερα δεν μπορεί να είναι απόλυτα σίγουρος ότι το deal με την Εθνική θα ολοκληρωθεί, ενώ σε περίπτωση που αυτό δεν γίνει, θα ακολουθήσει νέος κύκλος προσπάθειας πώλησης των συμβολαίων (προφανώς, στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα απαιτηθεί επιπλέον χρόνος).

Ακόμη όμως και αν το deal με την Εθνική Ασφαλιστική ολοκληρωθεί, δεν σημαίνει ότι λύθηκαν τα προβλήματα όλων των ασφαλισμένων της International Life και αυτό για δύο λόγους:

Πρώτον, γιατί αν τα υπόλοιπα συμβόλαια κατευθυνθούν στο Εγγυητικό Κεφάλαιο Ζωής, ένας μικρός αριθμός αυτών (ποσά συμβολαίου άνω των 30.000 ευρώ) θα κουρευτεί, με βάση τις διατάξεις του Εγγυητικού και

δεύτερον, γιατί υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός συμβολαίων (άνω των χιλίων) που δεν έχουν κλείσει τριετία και δεν μπορούν να λάβουν αξία εξαγοράς. Αυτά λοιπόν τα συμβόλαια θα επιχειρηθεί να πουληθούν σε άλλη εταιρεία (κάτι τέτοιο στην ευνοϊκότερη περίπτωση, θα απαιτήσει χρόνο).

Η Enterprise Hellas 

Προβλήματα επίσης αντιμετωπίζουν εδώ και μήνες, όσοι οδηγοί έχουν απαιτήσεις από την Enterprise Hellas που λειτουργούσε στην Ελλάδα με τη μορφή της Εταιρείας Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών.

«Το κλείσιμο της Enterprise Hellas παρουσιάζει ανάγλυφα τα προβλήματα που μπορούν προκληθούν στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά από τη χωρίς κανόνες και άναρχη ανάπτυξη των ΕΠΥ στην Ελλάδα», υποστηρίζει ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Αθήνας.

Αυτή την περίοδο, το Επικουρικό Κεφάλαιο του Ηνωμένου Βασιλείου (που θεωρητικά είναι υπεύθυνο για την Enterprise) δηλώνει πως δεν είναι υποχρεωμένο να αναλάβει το ύψος της ζημίας και το Επικουρικό Κεφάλαιο της Ελλάδας προσπαθεί να το πείσει για το αντίθετο. Σε κάθε περίπτωση, οι δικαιούχοι Έλληνες οδηγοί είναι όμηροι των καταστάσεων, χωρίς να γνωρίζουν το αν και πότε θα αποζημιωθούν.

Σ' όλα αυτά, θα πρέπει βέβαια να προστεθούν και δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι των εταιρειών Ασπίς Πρόνοια και Commercial Value, οι οποίοι εξαιρέθηκαν από τη λίστα των δικαιούχων αποζημίωσης, είτε επειδή δεν ενημερώθηκαν ώστε να αιτηθούν την ένταξή τους (η κοινή λογική λέει πως δικαιούχος είναι κάθε κάτοχος ασφαλιστικού συμβολαίου που είναι εγγεγραμμένος στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας), είτε γιατί τα συμβόλαιά τους δεν θεωρήθηκαν ασφαλιστικά (η απόφαση αυτή προκάλεσε σφοδρότατες διαμαρτυρίες).

Η ουσία είναι πως ακόμη και γι' αυτούς που θα αποζημιωθούν, τα πρώτα ποσά αναμένεται να καταβληθούν στους αμέσως επόμενους μήνες, αν και το λουκέτο των εταιρειών έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο του 2009.

Στα κάγκελα και οι διαμεσολαβούντες!

Στην περίπτωση όμως της International Life, στα... κάγκελα δεν έχουν βγει μόνο οι πελάτες αλλά και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές. Και αυτό γιατί όπως καταγγέλλουν, η εταιρεία βρίσκεται σε λειτουργία, εισπράττοντας ασφάλιστρα, αλλά χωρίς να αποδίδει τις αναλογούσες προμήθειες στους διαμεσολαβούντες.

«Κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα άδικο και ο Επόπτης θα πρέπει να σεβαστεί τους κόπους και τις οικογένειες όσων προσπάθησαν επίμονα και πουλούσαν τα προϊόντα της εταιρείας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v