Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πτώση διαρκείας στην ελληνική αγορά ένδυσης

Σταθερή αύξηση εισαγωγών αλλά μείωση εξαγωγών παρουσιάζει η ελληνική αγορά ένδυσης στο επτάμηνο του 2016. Οριακή αύξηση πωλήσεων στη λιανική έως τον Ιούλιο. Η πορεία της κλωστοϋφαντουργίας.

Πτώση διαρκείας στην ελληνική αγορά ένδυσης

Αρνητική ήταν η πορεία των περισσότερων δεικτών του κλάδου ένδυσης το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016.

Ειδικότερα η παραγωγή ενδυμάτων το πρώτο επτάμηνο του 2016 κατέγραψε μείωση 12,7%, ο κύκλος εργασιών σημείωσε μείωση 1,7%, οι εξαγωγές πτώση 6,5%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,6% και οι εισαγωγές κατά 7,6%.

Σε αξία, οι εξαγωγές ενδυμάτων ανήλθαν σε 319 εκατ. ευρώ έναντι 340 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Αντίθετα, καλύτερη ήταν η πορεία της κλωστοϋφαντουργίας αφού καταγράφηκε αύξηση 5,2% στην παραγωγή, αύξηση 7,7% στον κύκλο εργασιών, αύξηση 15,4% στις εξαγωγές και 13,2% στις εισαγωγές.

Οι εξαγωγές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων ανήλθαν σε 295 εκατ. ευρώ από 260 εκατ. ευρώ το 2015. Συνολικά η αξία των ελληνικών εξαγωγών της αλυσίδας Ένδυσης-Κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανόμενης και της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016 ανήλθε σε 693 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μικρή κάμψη 0,8% έναντι του 2015.

Σημειώνεται ότι οι «προσδοκίες» για την πορεία της κατανάλωσης στον κλάδο υποχωρούν σταθερά.

Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στο λιανεμπόριο και ειδικότερα στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης που καταρτίζει το ΙΟΒΕ διαμορφώνεται μόλις στις 59,8 μονάδες, χαμηλότερα και σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά επίπεδα (65 μονάδες).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v