Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κλάδος φορτηγών: Καταστροφική η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου δικτύου

Να αναστείλει την εφαρμογή του μέτρου απαγόρευσης του παράπλευρου οδικού δικτύου στις εθνικές οδούς ζητούν οι εκπρόσωποι του κλάδου φορτηγών από την κυβέρνηση. Θεωρούν τα πρόστιμα εξοντωτικά.

Κλάδος φορτηγών: Καταστροφική η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου δικτύου

Την έντονη δυσφορία του κλάδου των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, εξαιτίας της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου, εξέφρασαν, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Π. Σκουλικίδης, της ΠΟΕΜΙΦΑ Γ. Παπούλιας και της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας – Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας Β. Τζιμοράγκας.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου υποστηρίζουν πως η απαγόρευση της χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δυσχεραίνει ή/και αποκλείει την εκτέλεση μεταφορικού έργου, επιβαρύνοντας 27.000 δημόσιους μεταφορείς με κόστη τα οποία αδυνατούν να υποστηρίξουν. Παράλληλα, εξαναγκάζει τους μεταφορείς να διέρχονται μόνο από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους για καθαρά εισπρακτικούς λόγους και παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, ούτε από τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, αλλά ούτε από το δίκαιο της ΕΕ.

Η πλευρά του υπουργείου και πολλοί τοπικοί παράγοντες υποστηρίζουν, πάντως, πως η χρήση του περιφερειακού, παράπλευρου, οδικού δικτύου έχει οδηγήσει στην καταστροφή του από τα βαρέα οχήματα, καθώς και σε σωρεία ατυχημάτων.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου φορτηγών Δ.Σ. τονίζουν πως ζητούν από τους μεταφορείς που φορτώνουν π.χ. από το Θριάσιο, να μη χρησιμοποιούν το κεντρικό οδικό δίκτυο Ελευσίνας-Θήβας, που είναι τα μισά χιλιόμετρα, αλλά επιβάλλουν τη διαδρομή μέσω της Ν.Ε.Ο., μόνο για την καταβολή διοδίων, αδιαφορώντας για την επιβάρυνση του ήδη επιβαρυμένου οδικού δικτύου της Δυτικής Αθήνας, που χρησιμοποιούν τα χιλιάδες φορτηγά που έχουν προορισμό τη Βόρειο Ελλάδα.
Μάλιστα, για την παράβαση της ως άνω υπουργικής αποφάσεως προβλέπονται εξοντωτικές κυρώσεις και ειδικότερα η επιβολή προστίμου 1.000 ευρώ για τον οδηγό και 1.000 ευρώ για τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Οπως υποστηρίζουν, τα πρόστιμα καταβάλλονται επιτόπου και σε αντίθετη περίπτωση και μέχρις αποδείξεως καταβολής του προστίμου, το όχημα ακινητοποιείται. Η ακινητοποίηση αυτή συνεπάγεται περαιτέρω προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην τήρηση του χρόνου παράδοσης συγκεκριμένων προϊόντων ή μεταφόρτωσης σε άλλα μέσα μεταφοράς κ.ά.

Πάντως, υπέρ των θέσεων του κλάδου, ο οποίος ζητεί την αναστολή και τροποποίηση του μέτρου, έχουν ταχθεί δεκάδες επαγγελματικοί και παραγωγικοί φορείς (ΚΕΕ, ΕΒΕΑ, ΕΕΘ, ΕΒΕΠ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v