Σε σειρά δικαστικών εκκρεμοτήτων και όχι μόνο στη διαφωνία επί του ύψους των αποζημιώσεων οφείλεται η καθυστέρηση στη συμφωνία υπουργείου Υποδομων και κοινοπραξίας "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" για τη σύμβαση παραχώρησης.
Η κοινοπραξία, που κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί μέσω των οποίων παρακάμπτονται Τέμπη και Πλαταμώνας, είναι και η μοναδική που δεν έχει συμφωνήσει ακόμα με το υπουργείο για την αναμόρφωση της συμβάσεων παραχώρησης, μολονότι λέγεται πως βρίσκονται κοντά σε συμφωνία. Μέχρι τον Μάρτιο πρέπει να λειτουργεί ο οδικός άξονας, που έχει κατασκευαστεί σχεδόν κατά 93%, με βάση τη συμφωνία με την Κομισιόν.
Από τις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις της "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" πάντως προκύπτει πως το υπουργείο Υποδομών εξακολουθεί να διεκδικεί τα 45.000.000 ευρώ που είχε επιβάλει ως ποινική ρήτρα επειδή είχαν καθυστερήσει τα έργα (δεν είχαν επιτευχθεί η 2η και 3η "Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία"). Στη συνέχεια είχε αρθεί τμήμα της ποινικής ρήτρας, ενώ είχε υπάρξει επέκταση του χρονοδιαγράμματος ώστε να μηδενιστεί. Ομως, το ελληνικό δημόσιο έχει προσβάλει τη σχετική απόφαση της διαιτησίας, με αγωγή ακύρωσης στο Εφετείο. Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά «ότι η υπόθεση αυτή θα έχει θετική έκβαση» και έχει σχηματίσει πρόβλεψη μόλις 4.189.000 ευρώ.
Εκτός από τις διεκδικήσεις του δημοσίου, μέσω της αγωγής ακυρώσεως των αποφάσεων της διαιτησίας, υπάρχουν και απαιτήσεις της κατασκευαστικής κοινοπραξίας σε σχέση με την καθυστέρηση στην επιβολή των πλευρικών διοδίων στη Λεπτοκαρυά. Μάλιστα είχε πετύχει και αποζημίωση 21.531.000 ευρώ, την οποία είχε πληρώσει το δημόσιο. Ομως με δύο αποφάσεις του Εφετείου Αθηνών οι δύο σχετικές διαιτητικές αποφάσεις ακυρώθηκαν, επειδή ο διορισμός του διαιτητή του Ελληνικού Δημοσίου δεν είχε γίνει νόμιμα. Τώρα οι εργολάβοι έχουν προσφύγει στον Αρειο Πάγο.
Ειδικά για τις αποζημιώσεις, από τις λογιστικές καταστάσεις του 2015 προκύπτει πως ο παραχωρησιούχος του οδικού άξονα διεκδικεί περί τα 9.000.000 ευρώ που συνδέονται κυρίως με απώλειες εσόδων από διόδια και άλλες δαπάνες, ενώ ο κατασκευαστής διεκδικεί περί τα 11.000.000 ευρώ μαζί με τους τόκους.
Οπως αναφέρεται, «την παρούσα χρονική περίοδο ο Παραχωρησιούχος και ο Κατασκευαστής βρίσκονται στο τελικό στάδιο για την ολοκλήρωση μιας συνολικής Συμφωνίας με το Ελληνικό Δημόσιο για την ολοκλήρωση του Έργου τον Μάρτιο και τον Αύγουστο 2017, όπου ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις και επιπλέον καθορίζονται οι παρατάσεις χρόνου και οι πρόσθετες αποζημιώσεις του Παραχωρησιούχου και του Κατασκευαστή, λόγω των καθυστερήσεων ευθύνης Δημοσίου».
Οι εργασίες που εκκρεμούν αφορούν στο τμήμα από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα, μήκους περί τα 25 χιλιόμετρα, το οποίο περιλαμβάνει και τις τρεις μεγάλες σήραγγες για την παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα. Στο υπουργείο υποστηρίζουν πως με την υπογραφή της συμφωνίας θα χρειαστούν 3-4 μήνες για την ολοκλήρωση των έργων. Οσο καθυστερεί πάντως η υπογραφή, τόσο απομακρύνεται ο στόχος για λειτουργική παράδοση τον επόμενο Μάρτιο.
Η γερμανική Hochtief (που ελέγχεται από τον ισπανικό όμιλο ACS) είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" με ποσοστό 35% και στη σκληρή στάση της αποδίδεται η καθυστέρηση στην υπογραφή της συμφωνίας αναμόρφωσης. Ακολουθεί με 20% η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, με 16,25% J&P ΑΒΑΞ, με 13,75% η γαλλική Vinci Concessions, με 10% η ΑΕΓΕΚ και με 5% η ΑΘΗΝΑ.