Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ICAP: Παίρνει «ύψος» η αγορά αεροπορικών εταιριών

Την τελευταία τριετία η αγορά των ελληνικών αεροπορικών εταιριών παρουσιάζει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξηση της τάξης του 9%, ενώ ανάλογη πορεία καταγράφει και η αγορά των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

ICAP: Παίρνει «ύψος» η αγορά αεροπορικών εταιριών
Αύξηση καταγράφει την τελευταία τριετία το μέγεθος της αγοράς των ελληνικών αεροπορικών εταιριών, τόσο σε επίπεδο αεροπορικής κίνησης σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας όσο και σε επίπεδο αερομεταφορών και των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, σύμφωνα με την τελευταία κλαδική μελέτη που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Το 2015, σύμφωνα με τη μελέτη, το σύνολο της αεροπορικής κίνησης σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας ξεπέρασε τις 430.000 πτήσεις, ενώ περισσότεροι από 49 εκατ. επιβάτες διακινήθηκαν στο σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων από ελληνικές και ξένες αεροπορικές εταιρίες, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 10% σε σχέση με το 2014.

Επίσης, σημειώνεται ότι στις παρούσες συνθήκες όπου οι αεροπορικές μεταφορές είναι πλήρως απελευθερωμένες, 21 ελληνικές αεροπορικές εταιρίες κατέχουν τη σχετική άδεια πτητικής εκμετάλλευσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ πάνω από 20 είναι οι εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών οι οποίες προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα διάφορα ελληνικά αεροδρόμια.

Η κ. Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group σχολιάζει σχετικά με τις εξελίξεις του κλάδου: «Το μέγεθος της αγοράς των ελληνικών αεροπορικών εταιριών παρουσιάζει διαχρονική αύξηση την τελευταία τριετία (2013-2015) με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 9%. Στα ίδια περίπου επίπεδα κυμάνθηκε και ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανόδου της αγοράς των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών την ίδια περίοδο. Το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ξένων τουριστών έρχονται στη χώρα μας αεροπορικώς, αποτελούν δυνατά σημεία για τον κλάδο, σε αντίθεση με την έντονη εποχικότητα στην επιβατική αεροπορική κίνηση αλλά και τις ελλείψεις στις υποδομές κυρίως των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία συνιστούν αδύνατα σημεία».

Σύμφωνα με τη μελέτη, η περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων της χώρας, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η μείωση των φόρων των ελληνικών αεροδρομίων καθώς και η ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών με διεθνείς αερομεταφορείς, αποτελούν ευκαιρίες για τον κλάδο, ενώ ως απειλές μπορούν να εκληφθούν οι διεθνείς οικονομικές και γεωπολιτικές επιρροές στην κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, ο παράγων «τρομοκρατία» καθώς και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά.

Στο πλαίσιο της μελέτης πραγματοποιήθηκε επίσης, ξεχωριστή χρηματοοικονομική ανάλυση τόσο για τις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες όσο και για τις εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης βάσει 18 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος εταιριών.

Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 18 ελληνικών αεροπορικών εταιριών, προκύπτει αύξηση για το σύνολο του ενεργητικού τους κατά 11,5% το 2014/13, ενώ αυξημένα ήταν και τα συνολικά ίδια κεφάλαια την ίδια περίοδο (4,8%). Οι συνολικές πωλήσεις των εταιριών εμφάνισαν αύξηση 6,4%, παράλληλα δε εντυπωσιακή ήταν η βελτίωση των μικτών κερδών (20,4%). Όσον αφορά το καθαρό αποτέλεσμα, τα καθαρά (προ φόρου) κέρδη αυξήθηκαν κατά 24,5% το 2014 σε σχέση με το 2013. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν επίσης κατά 24,5% το ίδιο έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι 12 από τις 18 εταιρίες ήταν κερδοφόρες το 2014.

Το ίδιο διάστημα, όπως προκύπτει από τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 15 εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, προκύπτει αύξηση για το σύνολο του ενεργητικού τους κατά 13,5% το 2014 σε σχέση με το 2013. Οι συνολικές πωλήσεις των εν λόγω εταιριών εμφάνισαν αύξηση 10,1%, ενώ πολύ εντονότερη ήταν η αύξηση για τα μικτά κέρδη (41,1%). Οι μεταβολές αυτές είχαν ως συνέπεια την αναστροφή του τελικού αποτελέσματος (από ζημίες το 2013 σε κέρδη το 2014). Τα κέρδη EBITDA υπερδιπλασιάστηκαν το 2014. Τέλος, σημειώνεται ότι, από τις 15 συνολικά εταιρίες οι 12 ήταν κερδοφόρες το 2014.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v