Τα εμπορικά κέντρα κερδίζουν την κρίση

Ανοδο επισκεψιμότητας και πωλήσεων παρουσιάζουν φέτος τα εμπορικά κέντρα, όταν ο συνολικός όγκος πωλήσεων μειώνεται και πολλά καταστήματα δρόμου αναγκάζονται να βάλουν λουκέτο. Ποιες νέες επενδύσεις-επεκτάσεις σχεδιάζονται.

Τα εμπορικά κέντρα κερδίζουν την κρίση

Σε μια περίοδο όπου η πορεία της εγχώριας ιδιωτικής κατανάλωσης είναι πτωτική και πολλά από τα «καταστήματα δρόμου» υποχρεώνονται να... κατεβάσουν ρολά, τα εμπορικά κέντρα φαίνεται πως όχι μόνο αντιστέκονται στην κρίση, αλλά επιπλέον προσελκύουν και νέο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Αν και κάθε περίπτωση πρέπει να κρίνεται ξεχωριστά, γενικότερη διαπίστωση είναι πως οι πωλήσεις των καταστημάτων στα εμπορικά κέντρα ανεβαίνουν το 2016, όταν στο πρώτο φετινό εξάμηνο (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ) ο όγκος των εγχώριων λιανικών πωλήσεων (πλην καυσίμων και λιπαντικών) υποχώρησε κατά 2,2%.

«Ο αριθμός των εμπορικών κέντρων είναι σχετικά περιορισμένος στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό και αυτή η υστέρηση σταδιακά θα καλυφθεί με τη δημιουργία νέων κέντρων, ή/και την περαιτέρω διεύρυνση των υπαρχόντων», δήλωσε στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας της αγοράς.

Ο όμιλος Viohalco λειτουργεί δύο εμπορικά κέντρα, το πρώτο επί της Λεωφόρου Κηφισού («River West») και το δεύτερο στην Κορινθία. Η εισηγμένη φαίνεται να είναι αρκετά ικανοποιημένη από τη μέχρι σήμερα πορεία των δύο αυτών κέντρων και μάλιστα ακούγεται στην αγορά πως οι διοικούντες του «River West» εξετάζουν το ενδεχόμενο της χωρικής του επέκτασης στο μέλλον.

Επέκταση δραστηριοτήτων όμως σχεδιάζει και η διοίκηση του «Smart Park» (ανήκει στη Reads, η οποία με τη σειρά της είναι θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ), στα Σπάτα Αττικής. Μάλιστα, η επόμενη φάση ανάπτυξης του εμπορικού κέντρου περιλαμβάνει πρόσθετη δομημένη επιφάνεια 18.000 τ.μ., και για τον σκοπό αυτό έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με θέμα την προενοικίαση χώρων από υποψήφιους μισθωτές.

Η φετινή πορεία του «Smart Park» κρίνεται ικανοποιητική, καθώς η πληρότητα του εμπορικού κέντρου ανέρχεται σε 100% και κατά το πρώτο εξάμηνο παρατηρήθηκε αύξηση επισκεψιμότητας κατά 1,7% και πωλήσεων των καταστημάτων κατά 3,6%.

Θέμα χρόνου επίσης (ή καλύτερα... θέμα γραφειοκρατίας) φαίνεται πως είναι και η χωρική επέκταση του «Golden Hall» που μαζί με τα «The Mall» στο Μαρούσι και «Mediterranean Cosmos» στη Θεσσαλονίκη ανήκουν στον όμιλο της Lamda Development, ο οποίος ασκεί και τη διαχείρισή τους.

O εισηγμένος όμιλος επεξεργάζεται διάφορα σχέδια αξιοποίησης των εμπορικών του κέντρων μέσω συνεργασιών και προφανώς είναι ικανοποιημένος από το γεγονός ότι στο πρώτο εξάμηνο η επισκεψιμότητα και οι πωλήσεις των καταστημάτων στα τρία αυτά κέντρα αυξήθηκαν αντίστοιχα κατά 1,9% και 4,3%. Μάλιστα τα νούμερα αυτά διαμορφώθηκαν σε +7% και +12,2% τον φετινό Ιούλιο (συγκρίνονται με τον περυσινό πρώτο μήνα των capital controls).

Ελαφρά ανοδικά σε σχέση με πέρυσι φαίνεται πως κινείται και το «Athens Heart» (της εισηγμένης Pasal Development), με την επισκεψιμότητα και τον τζίρο των καταστημάτων να εμφανίζουν άνοδο της τάξεως του 3%.

Τέλος, θετικά μηνύματα έρχονται και από την πορεία άλλων εμπορικών κέντρων, όπως π.χ. από το «Salonica One» στη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v