Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στην αντεπίθεση το υπ. Υποδομών για τους οδικούς άξονες

Οι νέες αποζημιώσεις που πήραν οι κατασκευαστές των μεγάλων οδικών αξόνων στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης. Σκληρή ανακοίνωση από το υπουργείο.

Στην αντεπίθεση το υπ. Υποδομών για τους οδικούς άξονες

Αγριεύει η κόντρα κυβέρνησης και αντιπολίτευσης με αφορμή τις νέες αποζημιώσεις προς τους εργολάβους για τους οδικούς άξονες εξαιτίας των συνεχών καθυστερήσεων του δημοσίου σε απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά, κλπ. Η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, που έχουν ήδη αναθεωρηθεί μία φορά στα τέλη του 2013 από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ με την καταβολή μιας πρώτης δόσης αποζημιώσεων περί το μισό δισ. ευρώ, 

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επανήλθε σήμερα και με σκληρή ανακοίνωση υποστηρίζει πως από τη διαπραγμάτευση για τις νέες αποζημιώσεις το δημόσιο ωφελήθηκε 764.477.773 ευρώ. Και αυτό γιατί οι κοινοπραξίες κατασκευής και εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων Ολυμπια Οδός, Ιόνια Οδός, Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Αξονας Κεντρικής Ελλάδας ζητούσαν εξαιρετικά υψηλές αποζημιώσεις. Τελικά θα λάβουν περί το μισό δισ. ευρώ, νούμερο που βρίσκεται πολύ μακριά από τις αρχικές απαιτήσεις τους, κατά το υπουργείο Υποδομών.

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης, στον Αξονα Κεντρικής Ελλάδος, κατασκευαστής και παραχωρησιούχος ζητούσαν αποζημιώσεις 205.000.000 ευρώ. Με βάση την συμφωνία που έγινε τον περασμένο Μάιο για την ολοκλήρωση του έργου, η τελική αποζημίωση θα ανέλθει στα 60.000.000 ευρώ. Για την Ιόνια Οδό, ο υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι ο κατασκευαστής ζητούσε 317.000.000 ευρώ και η τελική συμφωνία αποζημίωσης είναι 150.000.000 ευρώ. Ο παραχωρησιούχος ζητούσε 89.000.000 ευρώ και θα λάβει 24.000.000 ευρώ.

Στις εκκρεμότητες στις απαλλοτριώσεις και τα σημεία που τέμνεται ο σιδηρόδρομος με τα έργα της Ολυμπίας Οδού, αποδίδονται οι απαιτήσεις ύψους 297.000.000 ευρώ της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, η οποία τελικά θα λάβει 145.000.000 ευρώ. Τέλος, από τα 90.000.000 ευρώ που ζητούσε ο παραχωρησιούχος στον ίδιο οδικό άξονα, θα λάβει 69.000.000 ευρώ.

Στο υπουργείο μιλούν για "λάσπη" και για πολιτικούς αντιπάλους που "δεν φρόντισαν αυτήν τη φορά να «καλυφθούν» πίσω από τη βιομηχανία με τα «αποκαλυπτικά δημοσιεύματα», που αμέσως μετά γίνονται «κοινοβουλευτικός έλεγχος» τάχα, και θέμα στα ίδια πάντα ΜΜΕ, για να ολοκληρώσουν τον κύκλο της λάσπης. Επέλεξαν να τοποθετηθούν επισήμως και το ξεγύμνωμα θα είναι επώδυνο".

Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως "ήρθε η ώρα να το καταλάβετε καλά. Δεν είμαστε, ούτε θα γίνουμε ποτέ ίδιοι. Το δικό μας μοναδικό μέλημα είναι ο ελληνικός λαός και τα συμφέροντά του. Σας το είπαμε και χτες, μετέχετε στο κλειστό κλαμπ των καναλαρχών, εκδοτών και τραπεζιτών, που για χρόνια ξεζουμίζει τον ελληνικό λαό, κι εσείς δίνετε τη μάχη της σωτηρίας και της επιβίωσης αυτής της ιδιότυπης ολιγαρχίας που είχατε εγκαταστήσει στη χώρα. Λίγη ντροπή επιτέλους".

"Το πάρτυ τελείωσε. Η χώρα αλλάζει σελίδα. Πάρτε το απόφαση και μην τρελαίνετε με υπερωρίες το φιλόξενο σύστημά σας στα ΜΜΕ. Απλώς εκτίθενται. Και αυτοί και εσείς μαζί τους" καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v