Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να αλλάξει πάλι χέρια το 2017

Αν οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι αγοράσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως αναμένεται, τότε η ελληνική εταιρεία σιδηροδρόμων μπορεί να αλλάξει πάλι χέρια το 2017. Η ιταλική κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση της Ferrovie και γι' αυτό επενδύει ανά τον κόσμο.

Γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να αλλάξει πάλι χέρια το 2017

Την επόμενη εβδομάδα ανοίγει η οικονομική προσφορά των Ιταλικών Σιδηροδρόμων (Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A) για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση θεωρούν πως η διαδικασία θα προχωρήσει. Επισημαίνουν, επίσης, πως η παρουσία των Ιταλών μπορεί να ανατρέψει και τον σχεδιασμό για την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ), αλλά και για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου. Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο είναι όμως πως αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πωληθεί φέτος στους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους, πιθανώς του χρόνου θα αλλάξει ξανά ιδιοκτήτη αφού η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης της Ferrovie Dello Stato Italiane.

Ο ιταλικός όμιλος έχει παρουσία, εντός και εκτός Ιταλίας, σε ολόκληρο το φάσμα των υπηρεσιών που συνδέονται με τον σιδηρόδρομο, από τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και φορτίων μέχρι τη διαχείριση τροχαίου υλικού και την κατασκευή σιδηροδρομικών έργων.

Προ τριμήνου ανέλαβε, μάλιστα, την κατασκευή δύο γραμμών υψηλής ταχύτητας στο Ιράν, ενώ πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό πως προχωρά στην έκδοση ομολογιακού δανείου για την αναβάθμιση του ιταλικού σιδηροδρομικού δικτύου και την αγορά τροχαίου υλικού.

Στις αρχές Ιουνίου, μάλιστα, υπήρξαν δηλώσεις του Ιταλού υπουργού Μεταφορών Graziano Delrio, σύμφωνα με τις οποίες η κυβέρνηση «φτιάχνει τη μόστρα» της Ferrovie Dello Stato Italiane, με στόχο να την ιδιωτικοποιήσει εντός του 2017. Σε συνέντευξή του στο Bloomberg, ο Delrio υποστήριξε πως η ιταλική κυβέρνηση θα επενδύσει περί τα 3 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη του μεσογειακού σιδηροδρομικού διαδρόμου, που θα συνδέει την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Σλοβενία και την Ουγγαρία. Με αυτό τον άξονα έρχεται να «κουμπώσει» και το σχέδιο για σύνδεση του Πειραιά με τη Βουδαπέστη, για το οποίο πιέζουν (και επενδύουν, αλλά στη Σερβία και την Ουγγαρία) οι Κινέζοι, που θα ελέγχουν σύντομα το λιμάνι του Πειραιά.

Ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών είχε μιλήσει για πρόσθετες επενδύσεις 3 δισ. ευρώ στις Αλπεις για τη διασύνδεση με Ελβετία και για άλλα 2,5 δισ. ευρώ για την κατασκευή σήραγγας κοντά στη Γένοβα. Δήλωσε πως οι επενδύσεις στις υποδομές που προσφέρουν υψηλές ταχύτητες θα καταστήσουν πιο ελκυστική την εταιρεία στους επενδυτές, όταν τον επόμενο χρόνο προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση. Ειδική αναφορά έκανε στην εταιρεία λειτουργίας των ιταλικών σιδηροδρόμων, την Trenitalia, που αποτελεί και τον σημαντικότερο βραχίονα της Ferrovie. Αναφορά στην ιδιωτικοποίηση της τελευταίας, «εντός του προσεχούς 18μήνου» έκανε προ ημερών και ο υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας Pier Carlo Padoan.

Ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italliane είναι μία από τις ηγέτιδες επιχειρήσεις της Ιταλίας με τουλάχιστον 7 θυγατρικές στη χώρα: η Trenitalia, ο operator επιβατικού και εμπορευματικού σιδηροδρομικού έργου, είναι μία από τις εταιρείες του στην Ιταλία, όπως και η BusItalia SITA nord, η δημόσια εταιρεία αστικών λεωφορείων.

Αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους ομίλους στον κόσμο, με παρουσία και δραστηριότητα (συμβουλευτική, κατασκευαστική και λειτουργική) σε Κεντρική Ευρώπη (Γερμανία, Πολωνία, Γαλλία, Τσεχία, Αυστρία), Βαλκάνια (Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία, Αλβανία), Τουρκία, Ρωσία, Μέση Ανατολή (Κουβέιτ, Ιράν, Κατάρ, Ομάν, Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), Αφρική (Αλγερία, Μαρόκο, Κονγκό, Αιθιοπία, Αίγυπτο), Λατινική Αμερική, Ινδία και Αυστραλία. Ενδιαφέρεται να επεκταθεί σε ΗΠΑ, Καναδά και Λατινική Αμερική, ενώ παρακολουθεί την εξέλιξη σιδηροδρομικών έργων ανά τον κόσμο.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις εκθέσεις και τις οικονομικές καταστάσεις της Ferrovie για την κατά 100% θυγατρική της στη Γερμανία, τη Netinera Deutscheland, την οποία εξαγόρασε το 2011. Η εταιρεία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος operator στη γερμανική αγορά, παρέχοντας υπηρεσίες μεταφορών μέσω σιδοροδρόμου και οδικών αξόνων.

Καθημερινά περισσότεροι από 69.000 εργαζόμενοι διαχειρίζονται πάνω από 8.000 τρένα και 250.000 λεωφορείο-χιλιόμετρα, μεταφέροντας περίπου 830 εκατ. επιβάτες - 220 εκατ. μέσω οδικών αξόνων -και 50 εκατ. τόνους φορτίων ετησίως, σε ένα δίκτυο που υπερβαίνει τα 16.700 χλμ. σιδηροδρομικών γραμμών, εκ των οποίων 1.000 χλμ. καλύπτουν μεταφορές μεγάλης ταχύτητας.

Ο όμιλος είχε το 2015 έσοδα ύψους 8,585 δισ. ευρώ, με το 13% να προέρχεται από τις εκτός Ιταλίας δραστηριότητές του. Τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 1,975 δισ. ευρώ (από 2,114 δισ. ευρώ το 2014) και τα λειτουργικά κόστη ανήλθαν σε 6,610 δισ. ευρώ. Η Ferrovie συνεισφέρει στο ιταλικό ΑΕΠ κατά 2%, ενώ για το 2016 έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 6,5 δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v