Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δεσμευτική προσφορά από Ιταλικούς Σιδηροδρόμους για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A κατέθεσε δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ μηδενικό ήταν το ενδιαφέρον για την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Δεσμευτική προσφορά από Ιταλικούς Σιδηροδρόμους για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά από τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους (Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A) και σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ ακολουθεί, άμεσα, η έναρξη της διαδικασίας και τα βήματα που προβλέπονται από τους όρους του διαγωνισμού της 27/1/2016. Για την ΕΕΣΣΤΥ δεν κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα συγκληθεί άμεσα για να εξετάσει τα επόμενα βήματα.

 Αρχικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν εκδηλώσει προ εβδομάδων οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το ΤΑΙΠΕΔ είχε δώσει απανωτές παρατάσεις στην ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών η οποία τελικά έληγε σήμερα. Ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κηρύχθηκε άγονος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, αν και στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR. 

Αντίθετα, παρά το γεγονός πως στο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ υπήρχαν αρχικά τρεις ενδιαφερόμενοι, τελικά ουδείς κατέθεσε δεσμευτική προσφορά. Στους ενδιαφερόμενους περιλαμβάνονταν η Siemens, η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι.

 Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε πέρυσι έσοδα 14.000.000 ευρώ και ζημίες 4.750.000 ευρώ από τη μεταφορά φορτίων, που είναι και το ισχύρό της σημείο με βάση τις συμφωνίες με Cosco, σύμφωνα με τις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις, Τα ετήσια έσοδα της υπό ιδιωτικοποίηση εταιρείας από τη μεταφορά επιβατών ανήλθαν πέρυσι σε 53.700.000 ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 2.000.000 ευρώ, με τη συνδρομή της κρατικής επιδότησης των 50.000.000 ευρώ για την καθολική υπηρεσία.

Οι συσσωρευμένες ζημίες της εταιρείας φτάνουν τα 870.000.000 ευρώ, με αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 657.000.000 και βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις 769.000.000 ευρώ σχεδόν αποκλειστικά προς τον ΟΣΕ. Ο συνολικός κύκλος εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιορίστηκε μάλιστα πέρυσι στα 68.700.000 ευρώ από 77.900.000 ευρώ το 2014.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v