Ξενοδοχεία: Δεύτερο Marriott στην Κρήτη από τη Ledra Hotels

Τι σηματοδοτεί η επάνοδος της Marriott στην ελληνική αγορά μέσω Κρήτης. Η νέα στρατηγική του αμερικανικού ομίλου και η ισχυροποίηση της θέσης της Ledra Hotels and Villas της οικογένειας Σπανού.

Ξενοδοχεία: Δεύτερο Marriott στην Κρήτη από τη Ledra Hotels

Και με τα δύο «πόδια» πατάει, πλέον, στην Κρήτη ο διεθνής ξενοδοχειακός όμιλος Marriott International καθώς μετά το πολυτελές ξενοδοχείο Domes of Elounda (Ελούντα Λασιθίου), εντάσσει στο δίκτυό της μια δεύτερη πολυτελή μονάδα, αυτή τη φορά στα Χανιά.

Πρόκειται για το ξενοδοχείο πέντε αστέρων Domes Noruz, δυναμικότητας 83 δωματίων και σουϊτών (όλα με πισίνα), που βρίσκεται στη δυτική παραλία των Αγίων Αποστόλων, σε απόσταση 2 χλμ. από την πόλη των Χανίων. Η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου είναι η Ledra Hotels and Villas της οικογένειας του καρδιοχειρουργού Π. Σπανού, στην οποία ανήκει και το πρώτο Marriott που λειτούργησε στην Κρήτη (Domes of Elounda).

Το ξενοδοχείο προγραμματίζεται να ανοίξει τις πύλες του στις 15 Ιουλίου και από τον Αύγουστο θα ενταχθεί στο δίκτυο της αλυσίδας Autograph Collection του ομίλου Marriott International. Η επένδυση για τη δημιουργία του συγκροτήματος ανήλθε σε 15 εκατ. ευρώ και για τη λειτουργία του θα δημιουργηθούν 80 θέσεις εργασίας.

Παράγοντες του χώρου ερμηνεύουν ως στρατηγική επιλογή του ξενοδοχειακού «δεινόσαυρου» Marriott να χρησιμοποιήσει την Κρήτη ως «εφαλτήριο» για την περαιτέρω ανάπτυξή του στην Ελλάδα. Ο αμερικανικός όμιλος είχε αποχωρήσει από την Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2013, μετά τη μη ανανέωση της 30χρονης συνεργασίας της με το ξενοδοχείο Ledra, ιδιοκτησίας της εταιρείας Άστυ ΑΞΤΕ του ομίλου Παρασκευαϊδη (οδηγείται σε πλειστηριασμό στις 13 Ιουλίου).

Ο ξενοδοχειακός κολοσσός αναζητούσε έκτοτε τρόπους να επανέλθει στην ελληνική αγορά. Με αφορμή τις δύο μονάδες της Ledra Hotels and Villas που εντάχθηκαν στο δίκτυο των Autograph Collection, οι ίδιες πηγές εκτιμούν πως ο αμερικανικός κολοσσός δείχνει να έχει υιοθετήσει μια νέα στρατηγική επέκτασής του στην Ελλάδα. Φαίνεται, εξηγούν, πως επιλέγουν να αποκτήσουν πρώτα ισχυρή παρουσία σε εμβληματικούς ελληνικούς προορισμούς της «περιφέρειας», πριν επανέλθουν στην αγορά της Αθήνας, που αποτελεί διακαή τους πόθο.

Η Marriott βρίσκεται, ούτως ή άλλως, σε διαδικασία ισχυροποίησης της θέσης της στη διεθνή αγορά καθώς μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς του ομίλου Starwood, αναμένεται να ελέγχει περισσότερα από 5.500 ξενοδοχεία δυναμικότητας 1,1 εκατ. δωματίων σε όλο τον κόσμο.

Στο πλαίσιο της επέκτασής της έχει διαφοροποιήσει και την τακτική της, όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, ενθαρρύνοντας συμφωνίες franchise με επιλεγμένα ανεξάρτητα ξενοδοχεία. Τέτοιου τύπου, άλλωστε, είναι και η συμφωνία με τη Ledra Hotels and Villas. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Marriott παραχωρεί τη χρήση του επώνυμου brand της «Autograph» και ταυτόχρονα «ανοίγει» το παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεών της στη Ledra Hotels and Villas, η οποία διαχειρίζεται τις μονάδες σύμφωνα με τις ποιοτικές προδιαγραφές του αμερικανικού ομίλου.

Η λειτουργία ενός δεύτερου Marriott στην Κρήτη αποτυπώνει, ταυτόχρονα, τις ανακατατάξεις που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στο επιχειρηματικό σκηνικό του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό η Ledra Hotels and Villas της οικογένειας Σπανού αναδεικνύεται σε έναν από τους ισχυρότερους νέους «παίκτες» της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς. Ο οποίος, μάλιστα, διατηρεί στενούς δεσμούς με κορυφαίους «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς. Στους οποίους δείχνει να ποντάρει πολλά για την ανάπτυξή του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις τέσσερις μονάδες της Ledra Hotels and Villas στην Κρήτη, οι δύο έχουν εναχθεί στην Autograph Collection της Marriott (Domes of Elounda και Domes Noruz Chania). Μια τρίτη μονάδα της εταιρείας (Sentido Elounda Blu) είναι ενταγμένη στην αλυσίδα Sentido, του δεύτερου ισχυρότερου τουρ οπερέιτορ της Ευρώπης Thomas Cook. Η εταιρεία ελέγχει ακόμα το συγκρότημα εννέα πολυτελών κατοικιών Pleiades Luxury Villas στον Αγ. Νικόλαο Λασιθίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v