Τουρισμός: Μια αμερικανική «ναυαρχίδα» στο Μεταξουργείο

Τι σηματοδοτεί η είσοδος του πολυεθνικού ξενοδοχειακού κολοσσού Wyndham Hotel Group στην ελληνική αγορά. «Ζεστός» για γρήγορη επέκταση στην Ελλάδα ο όμιλος. Η συμφωνία με τον όμιλο Βιοχάλκο και το στοίχημα για αναβάθμιση της Πλ. Καραϊσκάκη.

Τουρισμός: Μια αμερικανική «ναυαρχίδα» στο Μεταξουργείο

Τις ραγδαίες ανακατατάξεις που έχουν δρομολογηθεί στο επιχειρηματικό σκηνικό του ελληνικού τουρισμού αποτυπώνει η κίνηση του αμερικανικών συμφερόντων ξενοδοχειακού κολοσσού Wyndham Hotel Group να εισέλθει στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά, εντάσσοντας στο δίκτυό του το ξενοδοχείο του ομίλου Βιοχάλκο της Πλατείας Καραϊσκάκη στο κέντρο της Αθήνας.

Παράγοντες της αγοράς προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, εκτιμώντας πως η κίνηση αποτελεί ισχυρή ένδειξη για τη μεταστροφή του κλίματος για την Ελλάδα διεθνώς, μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης από τους δανειστές της πορείας υλοποίησης του τρίτου μνημονίου.

Οι ίδιες πηγές εδράζουν επιπλέον την εκτίμησή τους στο γεγονός πως ο όμιλος Wyndham Hotel Group αποτελεί τον έναν από τους τρεις επιχειρηματικούς πυλώνες της μητρικής Wyndham Worldwide, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης (NYSE:WYN), με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το μέγεθος του πολυεθνικού ομίλου δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών για το ειδικό βάρος που θα αποκτήσει «με το καλημέρα» στην ελληνική αγορά. Είναι αυτή τη στιγμή ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος του κόσμου (τα περισσότερα λειτουργούν με καθεστώς franchise), ελέγχει 16 διεθνή εμπορικά σήματα (brands) και στο δίκτυό του μετράει 7.830 μονάδες σε 73 χώρες, 1.000 από τα οποία βρίσκονται στην Κίνα!

Ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της Wyndham Hotel Group για Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ευρωπαϊκή Ασία και Αφρική Dan Ruff έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως το Wyndham Grand Athens που αναμένεται να λειτουργήσει στο πρώτο τρίμηνο του 2017 (πιθανότατα τον Φεβρουάριο) δεν ήταν μια αβασάνιστη επιλογή.

Εξετάστηκαν αρκετές περιπτώσεις άλλων ξενοδοχείων στην Αθήνα και επελέγη, τελικά, η ξενοδοχειακή μονάδα του ομίλου Στασινόπουλου, η οποία παρέμενε κλειστή από το 2012 μετά την αποχώρηση της Grecotel, που το λειτουργούσε ως Athens Imperial. Η συμφωνία εμπορικής εκμετάλλευσης της μονάδας, σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, είναι 10ετούς διάρκειας.

Η μονάδα έπρεπε να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά των 30 ξενοδοχείων Wyndham Grand που λειτουργούν σε όλο τον κόσμο και αποτελούν το brand-«ναυαρχίδα» του ομίλου. Γι' αυτό επελέγη, όπως εξήγησαν, να μη γίνει «λίφτινγκ» αλλά να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα ριζικής ανακαίνισης, ύψους 5 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε ο Χάρης Σιγανός, επικεφαλής της Zeus International, η οποία θα διαχειρίζεται τη μονάδα, το design έχουν αναλάβει ελληνικές επιχειρήσεις υπό την εποπτεία της Wyndham. Όταν ολοκληρωθεί η αλλαγή «λουκ», το ξενοδοχείο θα διαθέτει 273 δωμάτια, χώρους για συνέδρια και εκδηλώσεις 2.500 τ.μ., εστιατόριο, μπαρ και spa. Επιπλέον, όπως υποστήριξε ο D. Ruff, θα διαθέτει το καλύτερο Roof Garden της Αθήνας, επιφάνειας 450 τ.μ., που θα διαθέτει πισίνα και θα προσφέρει θέα 360 μοιρών.

Η θέση του ξενοδοχείου στο Μεταξουργείο, σε μια ευρύτερη περιοχή που υποβαθμίστηκε τα προηγούμενα χρόνια μετά το κλείσιμο αρκετών ξενοδοχείων, δεν φάνηκε να προβληματίζει τους υπεύθυνους της Wyndham και της Zeus. «Η περιοχή του Μεταξουργείου είναι από εκείνες που παραμένουν αυθεντικές. Είμαστε βέβαιοι πως μετά την επαναλειτουργία του ξενοδοχείου θα αλλάξει συνολικά η εικόνα της περιοχής. Εμείς θα κάνουμε αυτό που πρέπει. Ελπίζουμε πως και η πολιτεία θα κάνει όλα όσα της αναλογούν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χ. Σιγανός.

Μπορεί το «χαλαρό» πεντάστερο Wyndham Grand Athens να είναι η πρώτη μονάδα του πολυεθνικού ομίλου στην Ελλάδα αλλά δεν θα είναι και η... τελευταία. Το τόνισε με έμφαση ο D. Ruff λέγοντας πως η Ελλάδα προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης αρκετών από τα brand που διαθέτει ο όμιλος στο χαρτοφυλάκιό του. «Δεν πηγαίνουμε σε μια χώρα για να ανοίξουμε μόνο ένα ξενοδοχείο», ξεκαθάρισε.

Για να μην υπάρχουν αμφιβολίες, μάλιστα, για τις προθέσεις του ομίλου αλλά και της «επιθετικής» πολιτικής ανάπτυξής του, ανέφερε το παράδειγμα της Τουρκίας. «Πριν δύο χρόνια διαθέταμε στην Τουρκία μόλις τέσσερα ξενοδοχεία. Σήμερα διαθέτουμε 50, από τα οποία τα 42 είναι ενταγμένα στο brand "Ramada". Μέχρι το 2020 σχεδιάζουμε να τα αυξήσουμε σε 100...»

Σε ερώτηση του Euro2day.gr για τα ξενοδοχειακά σήματα (brand) του ομίλου που είναι πιθανότερο να αναπτυχθούν στην Ελλάδα, ο D. Ruff «έδειξε» μέρος των επόμενων κινήσεων του ομίλου. «Υπάρχει η αλυσίδα Tryp, η οποία ξεκίνησε από την Ισπανία και πιστεύουμε ότι θα είχε μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο πολυεθνικός όμιλος, πάντως, φέρεται αποφασισμένος να προχωρήσει άμεσα σε νέες κινήσεις. Πηγή του ομίλου που ρωτήθηκε από το Euro2day.gr ανέφερε πως ο όμιλος εκτιμά ότι διανοίγονται μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού στην επόμενη τριετία. «Ιδιαίτερα αν προχωρήσει η αναβάθμιση των αεροδρομίων από τη Fraport, ολοκληρωθεί η συμφωνία πώλησης του Αστέρα Βουλιαγμένης και δρομολογηθούν οι επενδύσεις στο Ελληνικό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο όμιλος Wyndham, πάντως, φέρεται να εξετάζει αυτή την περίοδο «οτιδήποτε κινείται στην ελληνική αγορά», σύμφωνα με τη φράση έμπειρου στελέχους του χώρου, με προτεραιότητα την Αθήνα, τη Θεσ/νίκη αλλά και νησιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, μια από τις περιπτώσεις που εξετάζονται αφορά ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων στο κέντρο της Αθήνας, από το οποίο φέρεται να αποχωρεί τον Σεπτέμβριο η διεθνής αλυσίδα που το διαχειρίζεται.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v