Οι συμβάσεις της ΔΕΗ με τους βιομηχανικούς πελάτες υψηλής τάσης, οι δημοπρασίες της ΔΕH για λιγνιτική και υδροηλεκτρική παραγωγή και η πώληση του 20% του ΑΔΜΗΕ σε ιδιώτη επενδυτή, είναι ορισμένα από τα βασικά παραδοτέα (key deliverable) του επικαιροποιημένου Μνημονίου τα οποία θα πρέπει να έχουν διευθετηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
Η τρέχουσα αξιολόγηση, βάσει της οποίας εγκρίθηκε η εκταμίευση της δόσης των 7,5 δισ. ευρώ, ως μόνη εκκρεμότητα καταγράφει την μη ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων της ΔΕH με τους βιομηχανικούς καταναλωτές για τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην υψηλή τάση, κάτι που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί βάσει των όρων που έχουν συμφωνηθεί (τιμές κοστοβαρείς και με αξιολόγηση της επίπτωσης που έχει στο κόστος του καταναλωτικού προφίλ της κάθε βιομηχανίας) μέχρι το τέλος του προσεχούς Σεπτεμβρίου.
Η υπογραφή των συμβάσεων αυτών, είναι από τα θέματα τα οποία οι Θεσμοί θα κληθούν να αξιολογήσουν τον προσεχή Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την έκθεση συμμόρφωσης.
Αναφορικά με τα άλλα θέματα ενεργειακής πολιτικής που πρέπει να προωθηθούν μέχρι το τέλος του χρόνου, η έκθεση συμμόρφωσης καταγράφει:
* Αναθεώρηση του προγράμματος αποδέσμευσης αερίου από τη ΔΕΠΑ (gas release program) με στόχο την αύξηση των ποσοτήτων στις οποίες αποκτούν πρόσβαση οι εναλλακτικοί προμηθευτές (βασικό παραδοτέο).
* Ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο του Ευρωπαϊκού μοντέλου για την αγορά ηλεκτρισμού.
* Ιδιωτικοποίηση τουλάχιστον του 20% (έως και 24% σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο) του ΑΔΜΗΕ (έναρξη διαδικασίας με αποφάσεις της Γ.Σ. της ΔΕH στις 30 Ιουνίου)
* Πρώτη δημοπρασία λιγνιτική και υδροηλεκτρικής παραγωγής από τη ΔΕH (Σεπτέμβριος).
Τέλος αναφορικά με την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, η έκθεση σημειώνει ότι θα συνεχιστούν βάσει των συμφωνηθέντων οι διαδικασίες για τον καθορισμό από τη ΡΑΕ των τελών χρήσης στα δίκτυα διανομής (ΕΠΑ-ΔΕΠΑ) και μεταφοράς (ΔΕΣΦΑ, το θέμα συνδέεται και με την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της εταιρείας στη Socar).
Επίσης, θα πρέπει να προωθηθεί η τροποποίηση της νομοθεσίας ώστε να διευκολύνει τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων των εταιρειών φυσικού αερίου (προμήθεια από διαχείριση δικτύων) και η αναθεώρηση του προγράμματος αποδέσμευσης ποσοτήτων αερίου από τη ΔΕΠΑ (gas release program).