Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σπίρτζης: Πέντε σχέδια νόμου καταθέτει το υπουργείο Υποδομών

Εκτός από το σχέδιο νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις, το υπουργείο προωθεί σχέδια νόμου για κοινές προδιαγραφές στα δημόσια και ιδιωτικά έργα, για το σιδηρόδρομο, τα υδατοδρόμια και τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών.

Σπίρτζης: Πέντε σχέδια νόμου καταθέτει το υπουργείο Υποδομών

Πέντε σχέδια νόμου έχει έτοιμα το υπουργείο Υποδομών και πρόκειται να κατατεθούν άμεσα, όπως υποστήριξε κατά την ομιλία του στην παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου της κυβέρνησης ο κ. Χρήστος Σπίρτζης. Ο υπουργός Υποδομών τόνισε πως πρόκειται για το σχέδιο νόμου που προωθείται από κοινού με το υπουργείο Ανάπτυξης για τις κρατικές προμήθειες (το οποίο κατά πληροφορίες έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές σε σχέση με αυτό που τέθηκε σε διαβούλευση), για το σχέδιο νόμου που «θεσμοθετεί κοινές προδιαγραφές για δημόσια και ιδιωτικά έργα, δομές για την καταπολέμηση της αδιαφάνειας, της γραφειοκρατίας και των υπερκοστολογήσεων».

Προς κατάθεση είναι και τρία ακόμα σχέδια νόμου, για τον σιδηρόδρομο (ενσωμάττωση κοινοτικής οδηγίας και προϋπόθεση για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ), για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας και ένα για τα υδατοδρόμια (σ.σ. το τρίτο κατά σειρά σχέδιο νόμου χωρίς να λειτουργεί μέχρι σήμερα ούτε ένα υδατοδρόμιο).

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, «μας περιμένει σκληρή δουλειά για να υλοποιήσουμε κεντρικά ηλεκτρονικά συστήματα: για την αδειοδότηση όλων των έργων χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατικές διαδικασίες, για την παρακολούθηση όλων των έργων και των συντελεστών τους από ένα ενιαίο σύστημα, με διαφάνεια και προσβασιμότητα των πολιτών, για την καταγραφή των υπαρχόντων υποδομών, των αναγκών λειτουργίας και συντήρησης τους, για την ύπαρξη κανόνων που θα τηρούνται από όλους, για τη σύνταξη σύγχρονων προδιαγραφών και πραγματικών τιμολογίων για τα δημόσια έργα και για την καταγραφή, επικοινωνία και αξιοποίηση των Ελλήνων επιστημόνων που βρίσκονται στο εξωτερικό».

Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως «εδώ και ενάμισι χρόνο δίνουμε, μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, τη μάχη για την ολοκλήρωση τελματωμένων έργων, με σύνθετα και μεγάλα προβλήματα. Έργα που η μη ολοκλήρωσή τους θα ήταν καταστροφική για την οικονομία της χώρας. Έργα με συμβάσεις δυσμενείς για το ελληνικό δημόσιο. Με διεκδικήσεις δισεκατομμυρίων σε αποζημιώσεις. Προχωρήσαμε σε καλόπιστες μεν, αλλά σκληρές διαπραγματεύσεις. Επιλύσαμε χρόνια προβλήματα και καθυστερήσεις. Ταυτόχρονα, μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο, που έχει θέσει ο Πρωθυπουργός, προετοιμάσαμε το μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό των υποδομών που έχει ανάγκη η χώρα».

Ο νέος σχεδιασμός, κατά τον κ. Σπίρτζη, εστιάζεται σε «έργα που εξυπηρετούν την οικοδόμηση της παραγωγικής δομής, που δίνουν υπεραξία στη χώρα, που επιτρέπουν στις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις να αναπτύξουν τις δραστηριότητες και τις δεξιότητές τους, που σέβονται τις κοινωνικές ανάγκες, την ισόρροπη ανάπτυξη και το κάθε ευρώ του πολίτη, που βρίσκεται στον αντίποδα της λογικής «έργα για τα έργα», έργα για την εξυπηρέτηση συμφερόντων».

«Ταυτόχρονα δουλεύουμε, για να δημοπρατήσουμε, άμεσα, νέα έργα για την αντιμετώπιση της ανεργίας και των δημοσιών εσόδων, να προετοιμάσουμε την υλοποίηση νέων υποδομών με έμφαση στο σιδηρόδρομο, στα μέσα σταθερής τροχιάς, στις κοινωνικές υποδομές, στα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, στα εμπορευματικά κέντρα και τις συνδυασμένες μεταφορές», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v