Αισιοδοξία ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα υπογραφεί μεταξύ ΔΕΣΦΑ και Bulgartransgaz η συμφωνία διασύνδεσης (interconnection agreement) των δικτύων φυσικού αερίου, εκφράζεται από όλες τις πλευρές, μετά την ολοκλήρωση χθες στη Σόφια επταμερούς συνάντησης των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων από τις δύο χώρες και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Συγκεκριμένα, λίγες μέρες μετά την έναρξη εισαγωγής φυσικού αερίου από τη διασύνδεση του Σιδηροκάστρου εκ μέρους της Μ+Μ (σημείο εισόδου στο ελληνικό έδαφος του αγωγού από τη Βουλγαρία), πραγματοποιήθηκε στη Σόφια συνάντηση εκπροσώπων των δύο διαχειριστών των δικτύων, των δύο Ρυθμιστικών Αρχών, των δύο εταιρειών που εισάγουν ρωσικό αέριο (ΔΕΠΑ - Bulgargas) ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε συντονιστικό ρόλο και ρόλο «επισπεύδοντος» καθώς πραγματοποιεί έρευνα για τη μη εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών από τη Βουλγαρία.
Από τις μέχρι στιγμής πληροφορίες προκύπτει ότι οι εμπλεκόμενες πλευρές συμφώνησαν στην αναγκαιότητα υπογραφής της συμφωνίας το συντομότερο δυνατόν, όπως επίσης και στα τεχνικά στοιχεία που θα περιλαμβάνει η συμφωνία, ώστε να είναι προσαρμοσμένη με τα όσα προβλέπει ο Κώδικας Διαχείρισης Δικτύου.
Μετά την εξέλιξη αυτή, θεωρείται ότι η υπογραφή της συμφωνίας που ανοίγει πλέον τον δρόμο για αξιοποίηση της διασύνδεσης και από άλλους εισαγωγείς φυσικού αερίου, πέραν της ΔΕΠΑ, είναι θέμα μικρού χρονικού διαστήματος. Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας του αγωγού από τις δύο πλευρές των συνόρων ήταν δεσμευμένο από τις εισαγωγές ρωσικού αερίου που πραγματοποιούνται από την Gazprom.
Ωστόσο οι όποιες οριακές εισαγωγές, χωρίς εγγυημένη σταθερή ροή, οι οποίες μπορούσαν να γίνουν, δεν διευκολύνονταν λόγω μη υπογραφής της συμφωνίας διασύνδεσης. Έτσι τις μικρές εισαγωγές φυσικού αερίου που ξεκίνησε την 1η Ιουνίου η Μ+Μ των ομίλων Μότορ Όιλ και Μυτιληναίου επέτρεψε αναγκαστικά ο ΔΕΣΦΑ, από τη στιγμή που επέτρεπε τις εισαγωγές της ΔΕΠΑ, χωρίς να έχει υπογραφεί η συμφωνία διασύνδεσης.
Ακόμη θα πρέπει να σημειωθεί ότι η υπογραφή της συμφωνίας διασύνδεσης κατέστη απαραίτητη, καθώς πλέον τα κράτη-μέλη είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν τον Ευρωπαϊκό Κώδικα Δικτύου για τη Διαλειτουργικότητα και την Ανταλλαγή Δεδομένων.
Το κείμενο αυτό με ισχύ Κανονισμού υιοθετήθηκε από τα μέλη προκειμένου να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ροή αερίου στις διασυνδέσεις προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ανάγκες των χρηστών των δικτύων. Από ελληνικής πλευράς, ο ΔΕΣΦΑ έχει συμμορφωθεί στις απαιτήσεις αντίστροφης ροής αερίου στη διασύνδεση με τη Βουλγαρία. Ωστόσο η Βουλγαρία ποτέ δεν αξιοποίησε τη δυνατότητα αυτή, για να εισαγάγει αέριο και από άλλες πηγές.