Κατάργηση του φόρου πολυτελείας κατά την αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ, κατάργηση της πλήρους απαλλαγής από τα τέλη ταξινόμησης για τα υβριδικά αλλά και κατάργηση της απαλλαγής από τα μισά τέλη ταξινόμησης για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, φέρνει η ενεργοποίηση των διατάξεων του νόμου με τον οποίο αλλάζει ριζικά ο χάρτης των τελών ταξινόμησης για καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Με τις αλλαγές οι οποίες ενεργοποιήθηκαν από την 1η Ιουνίου, για τη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται πλέον υπόψη η λιανική τιμή πώλησης προ φόρων, βάσει τιμοκαταλόγων, οι οποίοι υποβάλλονται στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους αντιπροσώπους/διανομείς αυτοκινήτων, αντί της τιμής χονδρικής πώλησης, και ορίζονται νέοι συντελεστές με βάση τη φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων, οι οποίοι διαφοροποιούνται ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) που πληρούν εκ κατασκευής τα αυτοκίνητα οχήματα.
Όλες οι αλλαγές περιγράφονται σε αναλυτική εγκύκλιο η οποία εκδόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με την οποία ορίζονται νέοι συντελεστές για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων οι οποίοι κυμαίνονται από 4% ως 32%, ανάλογα με τη φορολογητέα αξία τους, και καταργείται το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα. Οι συντελεστές διαφοροποιούνται περαιτέρω ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Επιπρόσθετα οι συντελεστές για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης διαφοροποιούνται περαιτέρω σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) που πληρούν εκ κατασκευής τα αυτοκίνητα οχήματα. Για επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Σ.Ο. που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού πρότυπου εκπομπών ρύπων (Euro), οι συντελεστές αυξάνονται κατά 50%, ενώ για όσα δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του ισχύοντος, ως προς την ταξινόμηση και του αμέσως προηγούμενου προτύπου και δεν είναι συμβατικής τεχνολογίας, οι εν λόγω συντελεστές αυξάνονται κατά 200%.
Τέλος, για τις περιπτώσεις επιβατικών αυτοκινήτων που δεν πληρούν προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 500%.
Απαλλαγές υβριδικών - ηλεκτροκίνητα
Καταργείται η πλήρης απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης για υβριδικά αυτοκίνητα και προβλέπεται πλέον μερική απαλλαγή κατά 50%.
Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν υπόκεινται σε τέλος ταξινόμησης. Όσον αφορά στα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, καταργήθηκε η απαλλαγή κατά 50% από το τέλος ταξινόμησης που προβλεπόταν.
*Η εγκύκλιος της ΓΓΔΕ για τα τέλη ταξινόμησης δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".