Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οδικοί άξονες: Εγκαίνια και προβλήματα

Στο υπουργείο Υποδομών συνεχίζουν τις συζητήσεις με τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους οδικούς άξονες, προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα χρονοδιαγράμματα εργασιών και οι νέες αποζημιώσεις εξαιτίας καθυστερήσεων.

Οδικοί άξονες: Εγκαίνια και προβλήματα

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης εγκαινιάζει σήμερα το νέο οδικό άξονα Λεύκτρο - Σπάρτη, μήκους 46 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα της σύμβασης παραχώρησης "Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα" στην κοινοπραξία "Μορέας", αλλά σε αρκετά μέτωπα των οδικών αξόνων η εικόνα δεν είναι ιδανική.

Διαγωνισμοί αναβάλλονται εξαιτίας των κινητοποιήσεων των μηχανικών, ενώ απαιτείται τιτάνια προσπάθεια ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα σε πολλά τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, ιδιαίτερα στην Ολυμπία Οδό.

Για παράδειγμα, οδεύει προς αναβολή και ο προγραμματισμένος για αύριο διαγωνισμός για το δεύτερο τμήμα (Αμαλιάδα - Δουνέικα) του άξονα Πάτρα - Πύργος, μήκους 8,14 χιλιομέτρων, εξαιτίας της συνεχιζόμενης αποχής των εργοληπτών. Ο διαγωνισμός σχεδόν σίγουρα θα έχει την τύχη του αντίστοιχου διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα (Πύργος - Δουνέικα), ο οποίος έπειτα από δύο αναβολές έχει τώρα μετατεθεί για τις 5 Μαΐου.

Στο υπουργείο Υποδομών συνεχίζουν τις συζητήσεις με τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους υπόλοιπους οδικούς άξονες, προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα χρονοδιαγράμματα εργασιών και οι νέες αποζημιώσεις εξαιτίας των καθυστερήσεων σε απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά κ.λπ.

Οι διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών υποστηρίζουν πως καταβάλλεται προσπάθεια για την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου τμήματος των εργασιών στους οδικούς άξονες μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2017, ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις της Κομισιόν και να μη χαθούν κονδύλια. Ταυτόχρονα, όμως, τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις παραμένουν, ενώ η απεργία των δικηγόρων καθυστερεί ζητήματα όπως οι απαλλοτριώσεις.

Το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη που εγκαινιάζει ο κ. Σπίρτζης περιλαμβάνει 46 χιλιόμετρα σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης), έξι γέφυρες: στον Αλφειό (μήκους 100 μέτρων), στον Βουτικιώτη (255 μέτρα), στον Ευρώτα (τρεις διαδοχικές γέφυρες, 329, 233 και 165 μέτρων) και, τέλος, στον ποταμό Οινούντα.

Με την έναρξη λειτουργίας του νέου τμήματος, η χρονική απόσταση μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης (μήκους 178 χιλιομέτρων) θα μειωθεί κατά περίπου 20 λεπτά και θα χρειάζονται πλέον περίπου δύο ώρες. Σημαντικά μειώνονται, όμως, και οι αποστάσεις των αστικών κέντρων της Πελοποννήσου με την Σπάρτη, η οποία μέχρι σήμερα δεν διέθετε σύγχρονο οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, η απόσταση Σπάρτη - Μεγαλόπολη θα διανύεται σε 25 λεπτά, Σπάρτη - Τρίπολη σε περίπου 30 λεπτά και Σπάρτη - Καλαμάτα σε 45 λεπτά.

Η προσθήκη του νέου τμήματος μεταφράζεται και σε έναν επιπλέον σταθμό διοδίων, στην περιοχή της Πετρίνας, στο δέκατο χιλιόμετρο του άξονα Λεύκτρο - Σπάρτη.

Τις επόμενες ημέρες θα λειτουργήσουν επίσης και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ), ένας ανά κατεύθυνση στο ύψος της Πελλάνας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v