Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανασφάλιστα αυτοκίνητα: «Μικρό καλάθι» κρατούν οι εταιρείες

Ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων πιθανολογείται πολύ μικρότερος από τον αρχικά προβλεπόμενο, ενώ παράλληλα θα υπάρξουν καταθέσεις πινακίδων και οδηγοί που... απλά θα συνεχίσουν να μην πληρώνουν, παρά τις προβλεπόμενες κυρώσεις.

Ανασφάλιστα αυτοκίνητα: «Μικρό καλάθι» κρατούν οι εταιρείες

Συγκρατημένες είναι οι προσδοκίες των ασφαλιστικών εταιρειών για τόνωση των εργασιών τους στον κλάδο αυτοκινήτου, παρά την πολιτική βούληση που επέδειξε η παρούσα κυβέρνηση (το όλο ζήτημα αναβαλλόταν από το 2012) για τον ηλεκτρονικό εντοπισμό και τιμωρία των ανασφάλιστων οδηγών.

«Δεν νομίζω ότι θα δούμε πολύ μεγάλη διαφορά στην παραγωγή μας εξαιτίας αυτού του γεγονότος, ωστόσο το κυριότερο είναι ότι θα αρχίσει να μπαίνει μια τάξη στο όλο ζήτημα. Και αυτό γιατί σήμερα το κόστος των ανασφάλιστων οδηγών το καταβάλλουν στην πράξη οι συνεπείς οδηγοί, οι οποίοι μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις υφίστανται και μια απίστευτη ταλαιπωρία χωρίς να ευθύνονται», δηλώνει στο Euro2day.gr παράγοντας του κλάδου.

Ο πρώτος λόγος που οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν περιμένουν μεγάλη αύξηση της παραγωγής τους οφείλεται στο ότι είναι πολύ πιθανόν να αποδειχτεί πως ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων είναι τελικά πολύ μικρότερος από τις 800.000 ή και το 1.000.000 που υπολογιζόταν. «Μπορεί να δούμε ακόμη και ένα νούμερο γύρω στις 400.000 και αυτό γιατί τα κρατικά αυτοκίνητα -ο αριθμός των οποίων είναι άγνωστος- δεν ασφαλίζονται εκ του νόμου», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι ένα αξιοσημείωτο κομμάτι αυτών των αυτοκινήτων δεν θα ασφαλιστεί, είτε γιατί οι οδηγοί τους θα σπεύσουν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, είτε απλά γιατί δεν θα έχουν τα χρήματα να πληρώσουν.

«Ένα τμήμα των ανασφάλιστων οδηγών ανήκουν στην κατηγορία των... στρατηγικά κακοπληρωτών. Αυτοί σε γενικές γραμμές θα αναγκαστούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Αντίθετα, ένα μεγάλο μέρος των ανασφάλιστων οδηγών οφείλουν χρήματα σε... όποιον μιλάει ελληνικά, την ώρα που τα εισοδήματά τους είναι περιορισμένα. Αυτοί συνήθως ξοδεύουν τα απολύτως απαραίτητα για την καθημερινή τους ζωή και από εκεί και πέρα, πληρώνουν κατά προτεραιότητα όποιους τους πιέζουν περισσότερο. Μέχρι τώρα, άφηναν απλήρωτα τα ασφαλιστικά τους συμβόλαια, προτιμώντας για παράδειγμα να εξοφλήσουν τον ΕΝΦΙΑ. Τώρα το πώς θα αντιδράσει τελικά σε βάθος χρόνου αυτή η κατηγορία των πολιτών αποτελεί ζητούμενο», υποστηρίζει ασφαλιστής με μεγάλο πελατολόγιο στον χώρο των οχημάτων.

Πολλά ανασφάλιστα οχήματα υπάρχουν στην επαρχία και σχετίζονται με τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις.

Πέραν αυτών όμως, οι περισσότεροι από εκείνους τους οδηγούς που θα σπεύσουν να συμμορφωθούν με τη νομιμότητα φαίνεται πως θα εστιαστούν στα συμβόλαια που θα συνδυάζουν τα χαμηλότερα τιμολόγια και τη μικρότερη χρονική περίοδο κάλυψης (π.χ. τρίμηνο). Αυτό άλλωστε προκύπτει και από την εμπειρία των δύο τελευταίων εβδομάδων. «Τι θα γίνει όμως μετά την πάροδο του τριμήνου; Πόσοι από τους οδηγούς αυτούς θα ανανεώσουν τα συμβόλαιά τους; Αυτό θα εξαρτηθεί και από την πολιτική βούληση που θα δείξει το κράτος στην επιβολή της νομιμότητας.

Άλλωστε ας μην ξεχνούμε πως πέρα από τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους συνεπείς ασφαλισμένους, θύμα των ανασφάλιστων οδηγών είναι και το ελληνικό δημόσιο που χάνει μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ φορολογικών εσόδων κάθε χρόνο», δηλώνει το ίδιο στέλεχος της αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η φετινή ασφαλιστική παραγωγή του κλάδου οχημάτων θα επηρεαστεί και από μια επιπλέον αιτία: Τις νέες μειώσεις-εκπτώσεις (παραμετρικές και μη) στις οποίες έχουν προχωρήσει το 2015 (θα ισχύσουν φέτος σε δωδεκάμηνη βάση) ή και τους πρώτους φετινούς μήνες, οι περισσότερες εταιρείες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v