Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνεχίστηκε για 36ο μήνα το σερί αποπληθωρισμού

Αποπληθωρισμός για 36ο συνεχόμενο μήνα σημειώθηκε στην ελληνική οικονομία τον Φεβρουάριο του 2016 καθώς ο πληθωρισμός έτρεξε με ρυθμό -0,5%. Για τον ίδιο μήνα, ο Εναρμονισμένος Δείκτης διαμορφώθηκε σε θετικό έδαφος, στο 0,1%.

Συνεχίστηκε για 36ο μήνα το σερί αποπληθωρισμού

Τρία χρόνια αποπληθωρισμού συμπληρώθηκαν με την πτώση του δείκτη τιμών κατά 0,5% τον Φεβρουάριο. 

Αναλυτικά, η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, με έτος αναφοράς 2009=100,0 του μηνός Φεβρουαρίου 2016, έχει ως εξής:

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2016, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2015 προκύπτει μείωση 0,5%, έναντι μείωσης 2,2%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2016 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2016, παρουσίασε μείωση 0,4%, έναντι μείωσης 0,6%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2015-Φεβρουαρίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2014-Φεβρουαρίου 2015 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης 1,5%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

I. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2016 με Ιανουάριο 2016

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,4% τον μήνα Φεβρουάριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2016 προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη και στα νωπά λαχανικά.

Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση στα νωπά φρούτα.

β) Κατά 5,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

δ) Κατά 0,7% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων και της μείωσης των τιμών στα είδη καθαρισμού και συντήρησης.

ε) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια συνδυασμένης μεταφοράς επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

στ) Κατά 0,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κουρεία- κομμωτήρια-είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

β) Κατά 1,8% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

ΙΙ. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2016 με Φεβρουάριο 2015

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,5% τον μήνα Φεβρουάριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές :

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα στερεά καύσιμα.

β) Κατά 4,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων.

γ) Κατά 1,7% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισμό, παιχνίδια και χόμπι και στις εφημερίδες-βιβλία-χαρτικά είδη.

δ) Κατά 1,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ε) Κατά 3,0% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κουρεία-κομμωτήρια-είδη ατομικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχημάτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα προσωπικά είδη.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, ψάρια γενικά, μοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, πατάτες, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γιαούρτι, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά.

β) Κατά 1,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα και στα αλκοολούχα ποτά μη σερβιριζόμενα.

γ) Κατά 3,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 2,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα έπιπλα, διακοσμητικά είδη και άλλα καλύμματα δαπέδου και στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

ε) Κατά 3,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

στ) Κατά 2,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Ο εναρμονισμένος δείκτης 

Η εξέλιξη του Εναρμονισµένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, µε βάση το έτος 2015=100,0, του µηνός Φεβρουαρίου 2016, έχει ως εξής:

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του µηνός Φεβρουαρίου 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Φεβρουαρίου 2015 παρουσίασε αύξηση 0,1%, έναντι µείωσης 1,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Φεβρουάριο 2016 σε σύγκριση µε τον Ιανουάριο 2016 δεν παρουσίασε καµία µεταβολή, έναντι µείωσης 0,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου Μαρτίου 2015-Φεβρουαρίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Μαρτίου 2014-Φεβρουαρίου 2015 παρουσίασε µείωση 0,7%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v