Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στις 26 Απριλίου οι δεσμευτικές προσφορές για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Προθεσμία μέχρι τις 26 Απριλίου έχουν οι ενδιαφερόμενοι για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο διαγωνισμό που επαναπροκήρυξε το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Το πιθανό ενδιαφέρον των Κινέζων και οι Αμερικανοί. Επεσαν οι υπογραφές για τις διεταιρικές συμβάσεις.

Στις 26 Απριλίου οι δεσμευτικές προσφορές για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στις 26 Απριλίου εκπνέει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικής προσφοράς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο του νέου διαγωνισμού που προκηρύσσει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) μετά το ναυάγιο του προηγούμενου. Η διοίκηση του ταμείου δημοσιοποίησε σήμερα απόφαση που είχε λάβει στις 20 Ιανουαρίου και προβλέπει «την επαναπροκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να προσελκύσει μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία λειτουργεί μέχρι σήμερα ως μοναδικός πάροχος σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα».

Η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε στην ουσία προαναγγελθεί καθώς δεν υπήρξε δεσμευτικό ενδιαφέρον, παρά τις κατά καιρούς διαρροές περί σίγουρης υποψηφιότητας από τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους (RZD), επανεμφάνισης των Γαλλικών Σιδηροδρόμων, κλπ. Αλλά και ο τρίτος όμιλος που είχε περάσει στην τελική φάση του πρώτου διαγωνισμού, η ρουμανική GFR, αντιμετωπίζει προβλήματα. Ο νέος διαγωνισμός επιβάλλεται στην ουσία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία απειλεί πως θα ζητήσει πίσω «κρατικές ενισχύσεις» ύψους άνω των 700.000.000 ευρώ αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμείνει στο δημόσιο. Αν και στο νέο διαγωνισμό δεν υπάρξει ενδιαφέρον, τότε η διαδικασία προβλέπει τη λύση και εκκαθάριση της εταιρείας.

Στο ΤΑΙΠΕΔ ελπίζουν πως αυτή τη φορά θα εμφανιστούν κινεζικοί όμιλοι, σε συνεργασία με την Cosco, καθώς το δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «κουμπώνει» με το εμπορευματικό κέντρο του Πειραιά και το σχέδιο για εμπορευματικό στο Θριάσιο. Ενδιαφέρον είχαν εκφράσει προ μηνών και οι Αμερικανοί της Watco, χωρίς να είναι γνωστό αν παραμένουν «ζεστοί».

Προχθές, οι γενικές συνελεύσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO) ενέκριναν τις τέσσερις διεταιρικές συμβάσεις για τη συντήρηση των συρμών, τη μίσθωση συρμών, για μίσθωση ακινήτων και για την κάλυψη του κόστους των άγονων γραμμών από το δημόσιο. Τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών αδυνατούσαν να εγκρίνουν τις συμβάσεις, είτε επειδή διακόπτονταν οι συνεδριάσεις με παρέμβαση συνδικαλιστών, είτε επειδή αρνούνταν να υπογράψουν τα μέλη των Δ.Σ.

Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ είναι η Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδας και η Kantor Management Consultants, Νομικοί Σύμβουλοι η δικηγορική εταιρεία Hogan Lovells International LLP και το Δικηγορικό Γραφείο M. & Π. Μπερνίτσα και Τεχνικός Σύμβουλος η Louis Berger S.A.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v