Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αλκοολούχα: Ξαναμοιράζεται η «τράπουλα» στη διανομή

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, ο όγκος πωλήσεων αλκοολούχων ποτών εμφάνισε πέρυσι πτώση άνω του 5,5% σε σχέση με το 2014. Στους «κερδισμένους» συγκαταλέγονται η τεκίλα, το Gin, τα απεριτίφ και η σαμπάνια. Σε ποιες κινήσεις προχώρησαν Coca Cola και Άμβυξ.

Αλκοολούχα: Ξαναμοιράζεται η «τράπουλα» στη διανομή

Μπροστά σε ανακατατάξεις βρίσκεται η αγορά αλκοολούχων ποτών, η οποία για μια ακόμη χρονιά "είδε" τον όγκο πωλήσεών της να υποχωρεί, ως αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, της υψηλής φορολογίας και των λαθραίων εισαγωγών αυθεντικών προϊόντων.

Πάντως υπάρχουν και κάποια ποτά όπως π.χ. η σαμπάνια (ο όγκος πωλήσεων της οποίας αυξήθηκε πέρυσι κατά 6% σε σχέση με το 2014), που αντιστέκονται στην πτωτική πορεία της συνολικής κατηγορίας.

Με βάση εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, ο όγκος πωλήσεων αλκοολούχων ποτών εμφάνισε πέρυσι πτώση άνω του 5,5% σε σχέση με το 2014, ρυθμός υποχώρησης ο οποίος είναι σαφώς ηπιότερος σε σχέση με τα διψήφια ποσοστά πτώσης της κατανάλωσης που είχαν σημειωθεί τα προηγούμενα χρόνια.

Εξέλιξη η οποία έχει να κάνει, σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες, με την αύξηση της κατανάλωσης σε σημεία που συγκεντρώνονται περισσότεροι τουρίστες (σ.σ. νησιά, μπαρ, ξενοδοχεία), κάτι που δημιουργεί μια δυναμική για το ξαναμοίρασμα της "τράπουλας" σε επίπεδο διανομής.

Στο πλαίσιο αυτό η Coca Cola 3E, όπως έγραψε χθες το Euro2day.gr, αναλαμβάνει από την 1η Φεβρουαρίου τη διανομή και πώληση στην ελληνική αγορά των αλκοολούχων ποτών Campari και Aperol, τα οποία σήμερα διανέμει η ΑΜΒΥΞ.

Μπορεί η ΑΜΒΥΞ να "χάνει" τη διανομή των αλκοολούχων ποτών Campari και Aperol, αλλά αναλαμβάνει από την 1 Απριλίου του 2016, όπως ανακοίνωσε και επισήμως χθες αργά το απόγευμα, τη διανομή, εμπορία και το μάρκετινγκ του συνολικού χαρτοφυλακίου προϊόντων της Bacardi στην ελληνική αγορά. Το χαρτοφυλάκιο της Bacardi περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων το ρούμι BACARDĺ®, τη βότκα GREY GOOSE, τα blended Scotch ουίσκι DEWAR'S, το τζιν BOMBAY SAPPHIRE, τα βερμούτ και τους αφρώδεις οίνους MARTINI κ.ά. Ωστόσο αδιευκρίνιστο παραμένει ακόμη τι θα γίνει με το ουίσκι Grants, το οποίο διανέμει σήμερα η εταιρεία.

Η ουσία πάντως είναι ότι μέσω της συμφωνίας της με την Bacardi, η ΑΜΒΥΞ θα αυξήσει τον τζίρο της στα 60 εκατ. ευρώ προ ειδικών φόρων κατανάλωσης και το μερίδιό της στο 23% στα εισαγόμενα προϊόντα στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, όπως δήλωσε κ. Ισίδωρος Ρεβάχ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της.

Εξέλιξη η οποία καθιστά την Άμβυξ, με βάση τις δηλώσεις του κ. Ρεβάχ, τη μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα και τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής εισαγόμενων αλκοολούχων ποτών κατ' όγκο.

Το συγκεκριμένο μοίρασμα της τράπουλας σε επίπεδο διανομής, το οποίο απ' ό,τι φαίνεται θα έχει και συνέχεια, όπως προϊδεάζει με τις δηλώσεις του ο κ. Ρεβάχ, ο οποίος κάνει λόγο για ευκαιρίες που βρίσκονται προ των πυλών, συνδέεται σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου και με την "ανθεκτικότητα" που επιδεικνύει το κανάλι του HoReCa (Hotel Restaurant Catering) λόγω του τουρισμού, στον οποίο ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών στηρίζει μεγάλες ελπίδες και για τη φετινή χρονιά.

Σημειώνεται ότι πέρυσι μπορεί μεσοσταθμικά η πτώση στον όγκο πωλήσεων να ήταν μεσαία μονοψήφια, ωστόσο υπήρξαν και κατηγορίες αλκοολούχων ποτών όπως π.χ. το standard whisky και το ούζο, που εμφάνισαν διψήφια πτώση, αν και χαμηλή, ενώ χαμηλή μονοψήφια πτώση κατέγραψε το ρούμι.

Οριακή άνοδο σημειώθηκε στον όγκο πωλήσεων των premium whisky και της βότκα. Στους κερδισμένους συγκαταλέγονται η τεκίλα, το Gin, τα απεριτίφ και η σαμπάνια, η ποσοστιαία άνοδος του όγκου των πωλήσεων των οποίων κινήθηκε σε μεσαία μονοψήφια ποσοστά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v